Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Swap BMW 1.8 is pytania
stachu77 
świeżak
xstan


Wiek: 47
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 5
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2015-11-18, 19:09   Swap BMW 1.8 is pytania

Witam.
W dniu dzisiejszym nabyłem ISa i mam zamiar wcisnąć go do mojego Samiego
W związku z tym mam kilka pytań
1. Jak zamocowaliscie do ramy na oryginalnych poduszkach czy inne i jakie mocowanie wycięte z bemki ?
2 jak rozwiazaliscie mocowanie skrzyni BMW
Jak by można było jakieś fotki to byłoby super ;-)
 
     
matteek 
świeżak


Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 1
Skąd: Krosno
Wysłany: 2016-02-14, 19:54   

Witam, jestem szczesliwym posiadaczem samuraja, kupilem go pare miesiecy temu, jakies 2 miesiace temu zrobilem swapa na 1.8is m44b19 (ten nowszy), tyle, ze u mnie bylo latwiej, poniewaz mialem wczesniej silnik z forda 2.3 v6 zlaczony ze skrzynia od bmw, takze mocowanie skrzyni mialem gotowe, lapy dorabialismy sami na poduszkach z bmw, najwiecej problemow bylo z elektryka ale jakos poszlo... jutro jak bedzie w miare ladnie porobie zdjecia mocowan i wkleje do tematu. Gdybys mial jakies pytania pisz

Pozdrawiam
 
     
samuraiksu
nowicjusz


Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 30
Wysłany: 2016-02-14, 20:34   

matteek napisał/a:
Witam, jestem szczesliwym posiadaczem samuraja, kupilem go pare miesiecy temu, jakies 2 miesiace temu zrobilem swapa na 1.8is m44b19 (ten nowszy), tyle, ze u mnie bylo latwiej, poniewaz mialem wczesniej silnik z forda 2.3 v6 zlaczony ze skrzynia od bmw, takze mocowanie skrzyni mialem gotowe, lapy dorabialismy sami na poduszkach z bmw, najwiecej problemow bylo z elektryka ale jakos poszlo... jutro jak bedzie w miare ladnie porobie zdjecia mocowan i wkleje do tematu. Gdybys mial jakies pytania pisz

Pozdrawiam


podepne się..:) właśnie przymierzam się do takiego swapu wiec każda pomoc się przyda ;-) jak byś mógł podesłać jakieś zdjecia czy fotorelacje byłbym bardzo wdzięczny
czarny8@poczta.onet.pl
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2016-02-15, 09:37   

piszcie do sjbielsko on robił u siebie takiego swapa ( https://pl-pl.facebook.com/samurairally )
 
 
     
michau 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 190
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2016-02-15, 17:20   

Olaboga, nie wkładajcie do samiego silnika z bmw, bo będziesz jeździł jak szaleniec z filmików:D

P.S.
fajną ma lawetę. Chciałem taką wypożyczyć do przewiezienia mojego samuraja 500km, ale finalnie wybrałem się nim:) W Toruniu nie było żadnej lawety, która miała by do 1000kg ładowności.
 
     
stachu77 
świeżak
xstan


Wiek: 47
Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 5
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2016-02-16, 07:28   

Temat mocowania silnika i skrzyni już ogarnięty teraz rozważamy zmianę mostów na mocniejsze jakie polecacie do 2000 zł za komplet ?
Jak dokończę swoje dzieło to pochwale sie w odp dziale
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-02-16, 08:47   

Jak mają być mocniejsze i do 2k, to tylko patrol się łapie, najlepiej k/w160, bo są wyraźnie lżejsze od gr i mają obie główki po prawej stronie, ale i tak ważą ze 2x tyle co od samca.
 
     
amplexus 
rozgadany


Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 104
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-04-16, 21:45   hej

hej.
W skrócie
Miałem 1.8 is m44, mam teraz m42-mniej elektryki, m44 się zatarł przez błoto:/
Skrzynia powinna mieć takie mocowanie aby można było ją wyjąć, początkowo miałem tak , że trzeba było odsunąć silnik żeby wyjąć skrzynie.
Tunel środkowy był lekko podniesiony, podniesiona też buda na dystansach, chyba 4 cm?i w tedy się zmieściło :D
Polecam też bandażem termicznym owinąć kolektory przed montażem-jak był m44 bez bandaży to na podłodze mogły się stopić buty:D
teraz m42 plus bandaże i jest lepiej.
początkowo był wydech od 1.9 ale podczas szybkiego przejazdu przez wodę się wypiął i zmielił po autem, więc kolejny wydech:D został już przystosowany do silnika 1.8 oraz lepiej poprowadzony-choć teraz zrobiłbym to jeszcze lepiej, troszkę dalej od budy:D
Dolot oczywiście też nie może zostać taki sam jak 1.9.

Tylny wał od ciężarówki.
Łapa z ramy wyrwała się od reduktora.
trochę ciężko było upchnąć chłodnicę od bmw z jej oryginalnym zbiorniczkiem na płyn-początkowo była chłodnica od bmw ze zdjętym zbiorniczkiem-w to miejsce zaślepka taka sama jak jest po drugiej stronie chłodnicy-i wykorzystany oryginalny zbiiorniczek samuraia-ale wiązał to się z skomplikowanie ukłądu chłodzenia, więc wjechała oryginalna chłodnica bmw z zbiorniczkiem.


Ja miałem mosty od 1.9 td(takie były jak kupiłem samca)
Jeździłem na 31 simex-tylna półoś się wygięła, przedni most się wygiął od uderzenia o odbojnik.. samurai2

Teraz mam "dziewice" z majorki od samca 1.3--pomalowane, obspawane ceeownikim po długości, i zaa mocowaniem piór, kule pomalowane.
Zmieniłem koła do użytku codziennego na 31 at, lekkie felgi, i auto jeździ wzorcowo.
120 jedzie bez problemu:D v max jeszcze nie testowałem. na 4hl idzie pisk z opon.

Ogólnie silnik pociągnął totalną przebudowę całego auta. Niebawem pochwalę się efektami.
Ogólnie temat rzeka..
Jak coś pisz na priv
Pozdro
_________________
Silnik 1.8 IS BMW,przełożony wieszak zaa przednią oś, OME,+dłuższe wieszaki,
Wzmocnione pochwy.
Hampel jimmy
Wały wzmocnione
Blokada tył ARB,Lekkie felgi, opona AT 31
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.