Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
przęłożenia mostów z vitary
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-02-26, 13:04   

lukawa napisał/a:
(...) Panom na szrotach nie zawsze się chce rozebrać dyfer i policzyć ząbki.


Nie trzeba rozbierać dyfra, wystarczy zakręcić z 10 razy kołem/półosią/wyjściem na półoś (z jednej trony przy drugiej stronie zablokowanej) i policzyć ile razy obróci się flansza/wałek ataku.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
lukawa 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 198
Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2016-02-26, 13:16   

Sugerowałem też tę metodę. Niestety spotkałem się z jeszcze większym oporem.

A tak apropo, znaczy się dla pewności :roll: : skoro most zwalnia obrót koła w stosunku do ataku o 5.125, to znaczy, że jak zakręcę, tak jak mówisz, kołem 10 razy to atak powinien obrócić się 51 i ćwierć obrotu. Czy tak?
_________________
Taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-02-26, 13:29   

podpowiedź - uwaga na dyfer! :D

[ Dodano: 2016-02-26, 13:49 ]
lukawa napisał/a:
A tak apropo, znaczy się dla pewności :roll: : skoro most zwalnia obrót koła w stosunku do ataku o 5.125, to znaczy, że jak zakręcę, tak jak mówisz, kołem 10 razy to atak powinien obrócić się 51 i ćwierć obrotu. Czy tak?


Tak by było gdybyś miał 100% blokadę, wówczas 1 obrót koła = 1 obrót talerza = 5,125 obrotów wałka; mnożąc przez ilość obrotów koła otrzymamy Twój wynik. Jeśli dyfer jest otwarty, a jedno z kół zblokowane to jeden obrót talerza = 2 obroty koła. Czyli wynik z pierwszego przypadku trzeba podzielić przez 2. Co prowadzi do wniosku że kręcąc kołem 10 razy wałek atakujący winien się obrócić 5x5,125 = 25,625 raza.

Proszę to zweryfikować :)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
lukawa 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 198
Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2016-02-26, 14:05   

Ok. Mój długopis doszedł do takich samych wniosków. Przeliczył przy okazji też jak to jest przy dyfrze 3.7. A że kiedyś przy remoncie mostu liczyłem zęby i wiem, że mam 3,7, pobiegłem pod Samuraia pokręcić kółkiem :-P i... Zgadza się.
_________________
Taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-02-26, 14:08   

no to gitara, praktika tym razem potwierdziła teoriu, dzięki za wyjaśnienie zagadnienia do końca :D
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
lukawa 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 198
Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2016-02-26, 14:14   

:mrgreen: Tak, czy tak, prośba o pomoc w sporządzeniu listy dawców nadal aktualna :!:
_________________
Taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-02-26, 14:44   

Krótka 1,6 8v manual to najpewniejsze źródło 5,125.
Drugie, niemal równie pewne, to long 1,6 16v manual.
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2016-02-26, 15:09   

To i ja się dołoże do dyskusji :-) dzisiaj właśnie sprawdzałem most w mojej Vitarze 1.6 16V 2wd tylnonaped, krótkie Cabrio 94r. i wychodzi na to, że mam w niej 5,125 :-)
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
lukawa 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 198
Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2016-02-26, 15:27   

Dyfer z tylnego mostu Vitary, jak już wcześniej chłopaki pisali, nie pasuje do Samuraia. Choć nie widziałem i nie wiem. Rozumiem, że główka większa, ale skoro przełożenia te same co z przodu, to dla czego nie można przełożyć samego talerza i ataku?
_________________
Taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-02-26, 17:55   

Tylny wałek i atak z vitki nie pasuje do samca.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-02-26, 18:28   

Tylny talerz vitary ma o ~20 mm większą średnicę od przedniego (i obu samuraiowskich przy okazji), a atak jest do niego odpowiednio dopasowany, tylna główka właśnie dlatego jest większa.
Zamienne są jedynie koronki, satelity i flansza.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2016-02-26, 19:01   

Didymos napisał/a:

Zamienne są jedynie koronki, satelity i flansza.

Koronki i satelity też nie pasują :-P
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-02-26, 19:07   

A lockright pasuje :mrgreen:
Jak kiedy dorwę czterosatelitowy kosz od samca, to obadam ten temat dokładnie.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2016-02-26, 19:53   

Didymos napisał/a:
A lockright pasuje :mrgreen:
Jak kiedy dorwę czterosatelitowy kosz od samca, to obadam ten temat dokładnie.


Próbowałem dopasowywać do kosza samuraiowego flaki z vitary i za duże były.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2016-02-27, 10:30   

Cholera, ostatnio podrzuciłem kosz samuraiowy(trochę wybrakowany)koledze do Vitary i zeznaje, że "kostka" i podkładki pod satelity pasowały od tylnego Vitarowego.
 
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2016-02-27, 12:52   

potwierdzam - 5.125 miałem w moim longu 1.6 16v z 92/93r
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
lukawa 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 198
Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2016-06-28, 12:22   

A czy przekładając atak łożysko przekładacie z samuraiowego wałka, czy raczej dajecie nowe?
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-06-28, 17:12   

Jak jest w dobrym stanie, to można przełożyć stare.
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-06-29, 23:25   

ważne, żeby przy tej operacji nie pomylić bieżni :mrgreen:
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2016-06-30, 11:06   

zmienić łożyska koszty ok 150zł na główkę KOYO i będziesz spał spokojnie :)
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.