Skrzynka się sprawdziła, okazała się pojemna szybkie mocowanie łopaty również zadziałało i się przydało nawet na pace zostało trochę miejsca na ewentualne zakupy albo inne bebechy.
Przed wyjazdem z Kurian wymodził mi fajne uchwyty do ewentualnego szarpania - ma chłop łep
Po wycieczce trzeba było umyć brudasa...
[ Dodano: 2015-11-28, 11:40 ]
Nic się nie dzieje oprócz tego że w tym roku suza służy jako wołek roboczy to lodówka, to pralka czy gruz i tak sobie wozimy... trafiła się okazja więc zakupiłem na szrocie 1300 Twin Cam z swifta GTi. Nie ma na co liczyć na silnik ze szrotu ale zobaczymy po pierwszych oględzinach jest jakaś iskra nadzieji
Świece czyste, pod pokrywą zaworów żadnych nagarów i mazi, wałki też wydają się być zdrowe, sprzęgło dobre, wiązka cała i ogólnie kręci się brak kilku pierdół jak aparat zapłonowy czy termostat i przy demontażu połamane 2 czujniki ale ogarniemy naturalnie ściągam głowice i miche i idzie to do sprawdzenia a jak już potem będzie wszystko hulać to kolej na dmuchawke która odpoczywa na półce
Najpierw rozbieram i sprawdzam ewentualnie wymiana pierścieni i panewek + obróbka głowicy zobaczymy jak rozkrecę teraz moimi doradcami będą Krzyku i Ari będę ich molestowal pytaniami
Przekładka instalacji z kompem.
Silnik pasuje na łapy, można go ewentualnie lekko obniżyć gdyby kopułka od Mazdy potrzebowała jeszcze odrobinę miejsca(kopułka Mazdy to jedyny zamiennik z wyjściem po skosie, inaczej trzeba będzie ciąć grodź).
Kolektor zrobiłem z dwóch: odcięty w tym samym miejscu - łapa swift, reszta samurai i zespawałem. Na ten moment mam już zrobiony z nierdzewki.
Miska i smok zostały z samca bo mają lepsze smarowanie - P&P
Sprzęgło: docisk zostaje ze Swifta - tarcza samurai lekko skrobnięta.
Dla wentylatora wytoczona została flansza by wszedł alternator. Tak więc został oryginalny, jednak równie dobrze można zostawić elektryczny np. na pace.
Resztę upakujesz, jak Ci pasuje.
Jak będziesz chciał fotki jak siedzi w aucie to daj info.
Chyba tyle:)
Aha pamiętaj, że to cały czas 1,3, tak więc przynajmniej o to nie będą niebiescy się czepiać:)
_________________ Arek
Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
Silnik długo odpoczywał przy piecu aż w końcu zabrałem się za niego... głowica zdjęta i zawieziona do fachmanów (chyba będę płakał jak zadzwonią ile tam jest do wymiany...), ze wstępnych ustaleń silnik żarł duże ilości oleju co widać po nagarze, więc albo przez pierścienie albo puszczały uszczelniacze w głowicy. Tuleje cylindrów gładziutkie, nie ma nawet progu na górze więc nie wiem czy był już może robiony szlif. Dziwną sprawą są cztery 1 nabite na bloku. Wie ktoś z was jaką średnicę mają tłoki nominały z Gti?? Za kilka dni zabieram się za oględziny dołu. I tak sobie gdybam że jak już jest wszystko na wiyrchu to będzie wymieniane. Martwi mnie sprawa przepustnicy... otóż ktoś wymontował z niej TPS... a cenią sobie za ten czujniczek
Ari sam rzeźbiłeś kolektor wydechowy z nierdzewy??
_________________ Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
Spokojnie. To są proste konstrukcje. Wszystko da się zrobić. Podstawa to dobra baza.
Na początek szlif głowicy i wtedy nam się ładnie sytuacja rozjaśni.
Fajnie, że szklanki są czyste, bo same pierścienie to drobiazg.
Oczywiście kpl uszczelek załatwiasz.
Największy wydatek, choć niepozorny to kpl śrub głowicy - pamiętaj!!! te (wszystkie) stare są przeciągnięte. By na dłuższy czas zażegnać problem rozszczelnienia głowicy muszą być nowe, dokręcane kluczem manometrycznym śruby.
Wtryski paliwa - mogą nie dawać mgiełki - regeneracja lub gaz.
Ja mam parę gratów np. przepustnica z tps, przepływomierz, komp itp., jednak dla potrzeb własnych - mogę ewentualnie użyczyć.
Ari komplet uszczelek już jest załapaliśmy się z Kurianem dzięki jego szybkiej reakcji na dobrą cenę teraz jeszcze uszczelniacze wału i innych parę ale to drobiazg. Natomiast z tymi śrubami głowicy różnie mówią, faktycznie fabryka pisze że do każdego ich dokręcania zakłada się nowe. Jednak sam przerobiłem pomyślnie kilka wymian upg i zawsze dawałem stare oczywiście jeśli nie były widoczne uszkodzenia itd. Ale co siedzi w środku śruby tego nigdy nie wiadomo. Jak będziesz chciał spieniężyć przepustnice to pisz do mnie tak się zastanawiam z czego innego by podeszła lub czy inny tps dałoby się zaadaptować...
Niestety nie da się... Podobno pasuje przepustnica z sr20det... Hmmm mam 3 z CRX muszę pokombinować:-D
pasować pasuje, ale TPSa trzeba przełożyć suzukowego
_________________ Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
_________________ Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
Ostatnio zmieniony przez kurian 2016-03-08, 10:38, w całości zmieniany 1 raz
[ Dodano: 2016-08-23, 10:54 ]
no to że auto uciekło i zatrzymało się na dyszlu z przyczepki to trzeba się w końcu zabrac za zderzak który będzie tymczasowy ale pewno lepszy niż org.
prosto i schludnie, tak jak lubię (osobiście bym ściął naroża tak na 2,5cmx45st.)
_________________ Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
ee tam to styknie jak na chwilke ;) trzeba się z Lexxem zgadać na to piwo ;] od 5 września mam wolne ;]
[ Dodano: 2016-12-23, 01:05 ]
Przyszedł czas i kres reduktora... sam sobie winienem bo nie zmieniłem oleju po kilku wyprawach... Rozebrałem dziś gada i na pewno do wymiany wałek pośreni reduktora który ma dziwny ubytek, wałek dużej choinki też do wymiany bo uszczerbiło końcówkę wieloklinu przy segerze, dlaczego nie wiem Jest też luz (duży) na mniejszej zębatce na tej dużej choince. Nie wiem tylko czy tryba są dobre, oglądałem filmik Krzyka na któym pokazuje dla czego wyje reduktor ale moje tryby nie są tak wyjechane a gadzina jednak wył Teraz pozostaje szukać nowego reduktora...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum