Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 561 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-05, 00:45
Vector napisał/a:
Analizując ten temat, mogę uznać że reduktor 4.16 nie wniesie dużo do jazdy w terenie przy 30" oponach?
Vector, bez urazy ale czytając Twoje wypowiedzi mam wrażenie że masz jakiś dziwny sposób pojmowania niektórych rzeczy
5.125 daje zwolnienie względem serii na wszystkich biegach około 37%
4.16 daje zwolnienie na biegach terenowych około 84%
Odpowiednie przełożenie to chyba jedna z ważniejszych rzeczy do jazdy w terenie więc nie wiem skąd takie wnioski
Pomógł: 15 razy Wiek: 46 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 663 Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2016-03-06, 11:31
Vector napisał/a:
Didymos napisał/a:
Wiadomo, że 4,16 nikt nie zakłada do kół 29 czy 30", bo nie ma to najmniejszego sensu, sens zaczyna się pojawiać od 31" wzwyż.
Stąd moje pytanie...
Jak masz samca blaszanke że schetanym silnikiem 1.3 na gazniku do tego mega pancerne zderzaki, wyciagarke, zbiornik LPG, bagażnik dachowy i przy tym wozisz kupę szpeju na pace to 4.16 jak najbardziej przyda się przy mniejszych kołach.
Dochodzi też jedna rzecz ..... (pomijając cenę) 4.16 jest jednym z najprostszych i najszybszych sposobów poprawienia dzielność terenowej przy pomocy zmiany przełożeń.
nie prawda że nie ma sensu ja przy swoich oponach mam założone dlatego ze wcześniej by wyjechać na pewna górkę musiałem brać spory rozpęd a droga bardzo kamienista wiec flaki wypruwało w inny przypadku nawet na 1-ce w połowie górki brakowało mocy a teraz spokojnie na 2-ce średnie obroty bez rozpędu daje rady wiec sens ma zależy do czego jest używany samurai i w jakich terenach u mnie to same górki :). Podobnie jak jeżdże z dziećmi to jest jakaś przeszkoda to 1 zero gazu i przepełznie bez większych turbulencji :)
Pomógł: 54 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 2449 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-03-06, 15:59
Przy przełożeniach 5.125 dojazdówki będą ok.Ja buduję auto bez wyciągarek i w automacie.Taka konfiguracja jest już sprawdzona , więc prochu nie wymyślam. Zestaw napędowy i silnik kupiony-ruszamy za dwa tygodnie.
bzdura z tym 4.16 przy normalnych kołach. Od nie dawna posiadam i możliwości terenowe są kosmiczne. Mieszkam w górach i tam gdzie jechałem na 1 teraz nawet 3 podchodzę a o przyczepie nie wspomnę. Już pisałem o tym że ta modyfikacja jest jedna z podstawowych w samku
Nie zgodzę się że samiec jest wolny - ja mam to na świeżo teraz i auto jest żywsze. Na simexach t korzystam z 5 na kawałku ekspresówki S69 a wcześnie ni chuchu A co do prędkości i tak nie rozwijam więcej niż 80 - raz nie ma gdzie ,dwa strach na zakrętach
Corsa też to docenia bo mieszka w górach
mnie jak by silnik padł to też bym z jimny szukał. Vitara to juz stare wylajerowane kowadła i trudno o dobry egz. Podobnie zrobiłe ze wspomaganiem kupiłem przekładnie z jimny z 2011r brak luzów jeszcze nowością pachniała
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum