Mam w samuraiu reduktor 6,5:1 (tak zwolnione są wolne przełożenia) a na biegu szybkim ma przełożenie ok 4 z hakiem :1. I teraz moje pytanie co moze byc skopane z tym reduktorem? W kazdym opisie przełożen do samuraia 6,5 : 1 jakie dostepne sa w necie jest napisane ze szybkie biegi redukuje o ok 20 % czyli 1,7:1 a nie ponad 4 razy. Reduktor chodzi dobrze tylko jazda po czarnym na 5 biegu 5500 obrotów i predkosc ok 40-50 km/h juz mnie wkur... wia. Ma ktos jakies pomysly co to moze byc lub co w nim zmienic aby bylo dobrze?
chyba raczej nie bo wczesniej mialem orginalny reduktor od 1,3 i nie robilo to, dlatego zmieniłem reduktor ... w sumie tak sie zastanawiam jakbym podniósł jedną strone z tyłu jak sprawdzic przelozenie w moscie bez rozbierania? Krecic walem i liczyc obroty koła??? aaa przypomnialem sobie to 4 z hakiem na szybkich to mi wyszlo zanim zamontowalem ten reduktor tak jak krecilem flanszami to tak wyszlo....
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 561 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-07, 18:26
kilcio napisał/a:
chyba raczej nie bo wczesniej mialem orginalny reduktor od 1,3 i nie robilo to, dlatego zmieniłem reduktor ... w sumie tak sie zastanawiam jakbym podniósł jedną strone z tyłu jak sprawdzic przelozenie w moscie bez rozbierania? Krecic walem i liczyc obroty koła??? aaa przypomnialem sobie to 4 z hakiem na szybkich to mi wyszlo zanim zamontowalem ten reduktor tak jak krecilem flanszami to tak wyszlo....
Kupiłeś cały reduktor i go po prostu zamieniłeś ze swoim fabrycznym? Otóż nie chcę być posłańcem złych wieści, ale z tego co kojarzę to wychodziły fabrycznie Samuraie które miały ograniczoną prędkością do właśnie około 50 km/h poprzez reduktor. Zapytaj użytkownika @Gorbi, on miał chyba właśnie Samuraia z takim patentem.
kilcio kupiles reduktor najprawdopodobniej z Samuraia sprowadzonego ze Szwajcarii,gdzie zostaly zmienione przelozenia na potrzeby ludzi starszych/niepelnosprawnych. Predkosc max to 50km/h,za to na L-reduktora auto idzie pod kazdy podjazd.
nieznajomosc tematu moze szkodzic. Dobra ale co z tym mozna zrobic i czy wogole mozna jakos to zmienic? Moze zmiana przelozen w mostach na szybsze by cos dala tylko od czego by podeszly ?
tanio kupiłem to nie ma co żałowac a wkurzał mnie orginalny reduktor bo na nim przeciez nie da sie jezdzic w terenie... Pytanie czy 33 (teraz mam 31 cali) zalatwia sprawe??? Cos mi sie wydaje ze auto jakos szczegolnie na szosie nie przyspieszy a glownie o to mi chodzi...
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-03-07, 21:35
Chyba wiele z tym nie zrobisz, szybsze przełożenia mostów były w dieslach - coś ok. 3,5, ale to mało zmieni, podobnie jak gumy 33", trzeba by pewnie założyć ze 37" ale i tak mosty, i wały tego nie zdzierżą.
Do 31" lepiej było zainwestować w 5,125 do mostów, to daje wyraźną poprawę nie tylko w terenie, ale i na czarnym.
Btw. ktoś się orientuje jakie dokładnie przełożenia miały te szwajcarskie reduktory?
Pomógł: 1 raz Wiek: 105 Dołączył: 02 Mar 2016 Posty: 44 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-03-07, 21:56
Siema! Rozmawialiśmy przez tel. 2 dni temu :) Kusi mnie ten twój Samurai m.in właśnie przez ten mega wolny reduktor, z drugiej strony czasem muszę przejechać 20-30km po twardym... Szczególnie wrażenie robią Samuraie wjeżdżające z 6.5 pod górkę...
https://www.youtube.com/watch?v=nEzrZ74oiFA
20; 30 km jakos mozna zniesc ja czasami 40 km na tym jechalem po czarnym aby w teren dojechac. Jak Cie kusi reduktor Panrysek to zapraszam do kupna :) A w terenie robote robi zreszta na olx jest filmik :) a co do przelozen to przed zalozeniem liczylem wyszlo ok H 4 z hakiem L 6,5
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum