Cześć.
Fajne, ale by się leśniczy spinał, musiałby w mikrofony kierunkowe zainwestować.
Do skał, stosunkowo niedaleko od ładowarki, w dobrym suchym klimacie ,jak najbardziej.
Bez wdawania się w dyskusje o charakterystyce pracy silnika elektrycznego.
Ciekawe jak... wózek golfowy.
Ale brak wycia silnika... bezcenne.
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-03-23, 19:19
Zauważ, że w u-bootach silniki z zasady nie miały bezpośredniego kontaktu z wodą
Za to w tym wynalazku owego kontaktu nie da się uniknąć, co nie znaczy, że uszczelnienie jest niemożliwe.
silnik zawsze można taki wypróbować - niby powinien być bardziej szczelny, ale zawsze to więcej na wadze (x2 w porównaniu do chłodzonego powietrzem)
http://www.hpevs.com/AC-e...-3Xx2-32-28.htm
Te rzeźby mijają się z celem - straty na klasycznej skrzyni/reduktorze/dyfrze są DUŻE.
Dużo lepiej byłoby zamontować cztery osobne mniejsze silniki przy kołach i wywalić całe żelazo przekładniowe (wały, dyfry, etc). Od razu temat blokad jest załatwiony
No i można jeździć jak czołgiem, np zawrócić praktycznie w miejscu.
moment dostepny od reki to chyba jedyna namacalna zaleta... innych ciężko się dopatrzeć w samochodzie, który wiadomo jakie ma przeznaczenie.. sztuka dla sztuki i dalej suzuki
_________________ Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
Całe to jeżdżenie w terenie to sztuka dla sztuki.
Tak samo jak motanie aut. Przecież dużo lepiej siedzieć z piwem przed telewizorem i narzekać na świat
Przy czterech małych silnikach można już zrobić instalację na bezpieczne 24V.
Do tego malutki silniczek spalinowy napędzający jakiś generator i jest fajna hybryda.
Jakby jeszcze wymyśleć sposób na adaptację akumulatorów z aut hybrydowych zamiast ciężkich kwasiaków, to powstaje pojazd terenowo dużo sprawniejszy od większości klasycznych zmot.
Oczywiście jest alternatywa - silnik parowy. Max moment też dostępny od zera obrotów.
A i z paliwem w terenie nie byłoby kłopotu
całe to jeżdżenie to sztuka dla frajdy...zresztą jak motanie... ale wolałbym ten czas poświecić na rzeczowe motanie niż na przerabianie samurai'a na elektryka
piwa nie pijam (podejrzewam, że w przeciwieństwie do Ciebie) a i z telewizorem też mam mało wspólnego bo lubię ostry sport (podejrzewam, że w przeciwieństwie do Ciebie)... a skoro uważasz czyjeś opinie za narzekanie na świat to znaczy że dopadł Cię starczy kryzys i może czas się wziąć kolego za sport i odstawić piwo nabierzesz pozytywizmu...w końcu w zdrowym ciele zdrowy kosDuch
no i czekam na parowóz marki suzuki...
_________________ Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2016-03-26, 22:19
Co do uprawianych sportów nie zabiorę głosu,
ale nieśmiało twierdzę, że siła jego "ciosu"
nie w niutonometrach jest mierzona,
lecz ilością "pomógł" wyrażona.
I od wieków cały Tybet huczy,
że nie piwo tylko czekoladę co nie tuczy,
Doktore przyjmuje jako wdzięczności wyrazy!
(Mnie też pomagał wiele razy!!!)
Postulat zatem niniejszym wnoszę,
i o przemyślenie jego proszę -
Piwo czy para niech nas z równowagi nie wyprowadzi,
bo co nam po parowozie gdy ciśnienie kocioł rozsadzi.
Radosnych Świąt!
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
aż mi się gęba uśmiechnęła hehe...dobre może wydasz Samie jakieś wiersze i fraszki... bo widzę że wiedza techniczna to nie jedyny Twój talent.. Radosnych!
_________________ Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
całe to jeżdżenie to sztuka dla frajdy...zresztą jak motanie... ale wolałbym ten czas poświecić na rzeczowe motanie niż na przerabianie samurai'a na elektryka
piwa nie pijam (podejrzewam, że w przeciwieństwie do Ciebie) a i z telewizorem też mam mało wspólnego bo lubię ostry sport (podejrzewam, że w przeciwieństwie do Ciebie)... a skoro uważasz czyjeś opinie za narzekanie na świat to znaczy że dopadł Cię starczy kryzys i może czas się wziąć kolego za sport i odstawić piwo nabierzesz pozytywizmu...w końcu w zdrowym ciele zdrowy kosDuch
no i czekam na parowóz marki suzuki...
Czilałt...
Taki fragment poniżej dla tych, których pojazdy parowe śmieszą.
Proponuję porównać podane parametry z popularnymi silnikami suzuk (i innych marek też).
Cytat:
W 1963 r. było gotowe ich największe dzieło: roadster na ramie z Forda z silnikiem parowym o pojemności ok. 700 cm3. Mógł pracować na każdym rodzaju paliwa. Osiągał moc 120 KM i moment obrotowy prawdopodobnie ok. 200 Nm. Samochód mógł rozpędzić się do 100 mil na godzinę (160 km/h). Od uruchomienia grzałki do osiągnięcia ciśnienia roboczego pary upływało 20-30 sekund w zależności od temperatury zewnętrznej.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2013 Posty: 346 Skąd: SGL
Wysłany: 2016-03-27, 11:57
@ Kostuch - https://www.teslamotors.com/powerwall
czy http://insideevs.com/pana...by-end-of-june/
jeśli przejdą do sprzedawania tego nie tylko pod jedną marką, to będzie to niezła alternatywa
baterie już teraz są dostępne całkiem niezłe, przy elektrycznym żelowe powinny spokojnie wystarczyć, bo nie ma czemu robić rozruchu
za mną cały czas chodzi ta rzeźba :)
wiem, że straty mechaniczne są spore, ale nadal w przeprawie taki wariant daje radę.
nie wiem czy zauważyliście, ale te elektryczne sami ważą poniżej 1t
Cześć Koledzy.
Nie ma problemów technicznych z elektryką, szczelnością, masą baterii ogniw, dzielnością terenową etc.
Jedyny problem to zasobność portfela.
Takie układy jeżdżą i są odporne na czynniki zewnętrzne, zróżnicowanie terenu, głupotę czynnika ludzkiego.
Jak Ktoś sobie życzy to silniki na 24V ew. 48V powinny być wciąż na warsztacie, można udostępnić do przymiarek, przekształtniki do tego też mamy, ale małe gabaryty silników idące w parze z dużym momentem i mocą, do tego dedykowane zwolnice to koszty dosyć poważne.
Zresztą istnieją bardziej niezawodne systemy napędu jednostkowego kół.
Radek zawsze powtarzał, w Stanach konstruktorom jest łatwiej, bo ceny są niższe.
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum