Wiek: 37 Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 14 Skąd: zduńska wola
Wysłany: 2016-03-25, 21:33
taka ciekawostka do silnika citroeana 1,9td psa czyli też poloneza pasuje miska i pompa oleju( nie wiem czy do poloneza podejdzie pompa oleju) od vitary 2.0hdi :D
Wiek: 36 Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 12 Skąd: Rzeszów/Nosówka
Wysłany: 2016-03-31, 18:03
Witam czy ktos z kolegów forumowiczów przy swapie na 1.6td z golfa do samiego przerabiał podstawe filtra oleju na inną tak zeby nie kolidowała z ramą?? bo niewiem od czego zastosowac taka podstawe moze ktos pomóc??
Szybkie pytanie (niestety brak czasu na googlowanie, a informacja na gwałt potrzebna)
- jaki jest orientacyjny koszt przekładki na na diesla z VW? Tak orientacyjnie, nie licząc robocizny, ale uwzględniając wszystkie podzespoły potrzebne do zamknięcia tematu.
- jaka jest masa silnika 1,3 z samuraia i silników diesla z VW?
Można mTDI zrobić zawsze :)
Co do wagi to wczoraj zważyłem 1,6td zalany olejem i płynem chłodzącym z dokręcona flanszą bez koła zamachowego z oryginalnymi łapami alternatora i wspomagania. Waży równo 120 kg.
Tanto będę miał zbędne przerobione koło zamachowe łapy silnika, mogę ewentualnie też odrysować flanszę, jeśli chcesz.
Mam dość mieszane uczucia co do swapu na diesla od VW, cały czas zastanawia mnie zestawienie zysków i strat. Dlatego też próbuję zrobić chłodną kalkulację. Coś w stylu:
Potrzebne:
- silnik (500-600 zł)
- flansza, najlepiej taka jak zrobił Wojtas ze skrzynią ustawioną pionowo (ze 200 zł)
- łapy
- podkładka koła zamachowego
- chłodnica (oryginalna chyba odpada?)
- odprowadzenie wydechu
- rozrusznik
- dystans pod rozrusznik
Do przerobienia i zrobienia:
- przerejestrowanie na diesla
- przeróbka koła zamachowego
- podniesienie auta (w przypadku serii) lub przerobienie miski olejowej ?
-
Zalety:
- mniejsze spalanie (o ile?)
-
Wady:
- wyższe OC (?)
- masa (120 kg)
-
Jeśli ktoś z robiących już swapa na diesla od VW zechciał by dopisać to czego brakuje w tym zestawieniu, to może uda się zrobić krótkie streszczenie takiej przeróbki. Orientacyjne ceny też nie zaszkodzą.
Wiek: 36 Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 12 Skąd: Rzeszów/Nosówka
Wysłany: 2016-05-25, 16:38
Jeśli chodzi o legalna jazdę takim samurajem to ja ostatnio pytałem w urzędzie i trzeba tylko jakiś dodatkowy przegląd zrobić na stacji obsługi i z zaświadczeniem do urzędu się udać i tam wbijaja z tyłu dowodu adnotacją o zmianie pojemności mocy i paliwie i za to nic się płaci.
Rozrusznik z bmw 50zł plus dystans 20zł u Tokarza
Chłodnica z golfa 4 50zł z wentylatorem
Z wydechem trochę roboty ale ja jeszcze z tym nie uporalem się jeżdżę bez he he
Wiek: 36 Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 12 Skąd: Rzeszów/Nosówka
Wysłany: 2016-05-26, 19:26
Kolega jeżu pisał wyżej ze będzie miał na zbyciu łapy i parę innych rzeczy potrzebnych do swapa vw 1.6td ale blok 1.9td powinien być ten sam także powinny ci łapy pasować.
Witam, kupiłem samiego z 1.9 td, z zarżniętym silnikiem, a teraz będę pchał 1.8 8v ze stajni vw blok bliźniaczy z 1.6 td, ale z powodu częstych służbowych wyjazdów najrozsądniejszą opcją jest kupno gotowca, to znaczy, przerobionego koła zamachowego, flanszy i łap pod silnik vw, coś w stylu pakietu acme, kto może mi w tym pomóc?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum