Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Geometria raduiusa.
Wikingc1 
rozgadany



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 81
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2016-04-10, 18:51   Geometria raduiusa.

Witam.
Pytanie teoretyczne a jak by kto pomierzył to praktyczne. Robię zawieszenie, tył na 4 linku krzyżuje się elegancko a przód na radiusach i już widzę że będzie kiepsko 20cm ruchu góra dół i koniec, radiusy robiłem na oko :-P no i jak wiadomo na oko to chłop w szpitalu zmarł. Wie ktoś jak to dobrze zaprojektować żeby ruch zawieszenia był sensowniejszy. Ogólnie ruch zawieszenia w górę od pozycji neutralnej jest ok a w dół idzie słabo. W tej chwili mam tak jak na 1 obrazku:
http://wrzucaj.net/image/RKd4B
Tuleja bardziej z przodu jest wyżej niż ta po drugiej stronie mostu,
Ktoś ma pomysł jak to powinno być żeby potrafiło się skręcić bardziej??
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-04-10, 20:03   

szpilka albo uniball przy ramie, ale i tak to nie da wykrzyżu jak przy 4linku. Zbyt sztywny układ, za mało punktów swobody.

btw profi rysunek.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
Wikingc1 
rozgadany



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 81
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2016-04-10, 22:37   

Wiadomo ze unibal pracuje troszkę inaczej niż guma czy poliuretan, choć mam wrażenie że to dobrze robi u amerykańców a u nas raczej jest to przereklamowane i mało kto robi bo jednak guma tłumi uderzenia itd a unibal jest sztywny do tego mało trwały w błocie no i dość drogi, a duża tuleja od samuraia też potrafi się skręcić tylko musi mieć miejsce po bokach i tulejkę w środku.
Pomysł ze szpilką jest nie głupi ale to za dużo przerabiania teraz a myślę że nie w tym problem. Myślę że problem leży w geometrii tych 3 tulejek, teraz zastanawiam się czy nie powinny tworzyć linni prostej i wtedy przy wykrzyżu najmniej by się skręcały,
Dla porównania Pajero który się dobrze krzyżuje:
http://wrzucaj.net/image/RFeFl
I patrol który nie krzyżuje się wcale:
http://wrzucaj.net/image/RFfSC

Zanim to przerobię wolał bym zasięgnąć rady innych.

Tak wiem rysunki robię fajne :mrgreen:
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-04-10, 23:04   

Uwaga teoretyzuje.

Moim zdaniem zdolność wykrzyżu przy radiusach zależy od długości wahacza nie od lokalizacji tulei, na zdjęciach widać że wahacz z Patrola jest krótszy niż ten z pajero. Tuleje przy moście tworzą punkt stały, równie dobrze mogły być być w pionie. Ona maja utrzymywać położenie mostu (nie pozwalać mu się skręcić względem jego osi), w niewielkim zakresie też pozwalają na odchylenie w płaszczyźnie prostopadłej do mostu. Tak więc punkt obrotu przenosi się na mocowanie przy ramie.

Jeśli pierdziele głupoty proszę niech sprostują mnie praktycy.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.