Witam.
Pytanie teoretyczne a jak by kto pomierzył to praktyczne. Robię zawieszenie, tył na 4 linku krzyżuje się elegancko a przód na radiusach i już widzę że będzie kiepsko 20cm ruchu góra dół i koniec, radiusy robiłem na oko no i jak wiadomo na oko to chłop w szpitalu zmarł. Wie ktoś jak to dobrze zaprojektować żeby ruch zawieszenia był sensowniejszy. Ogólnie ruch zawieszenia w górę od pozycji neutralnej jest ok a w dół idzie słabo. W tej chwili mam tak jak na 1 obrazku:
http://wrzucaj.net/image/RKd4B
Tuleja bardziej z przodu jest wyżej niż ta po drugiej stronie mostu,
Ktoś ma pomysł jak to powinno być żeby potrafiło się skręcić bardziej??
szpilka albo uniball przy ramie, ale i tak to nie da wykrzyżu jak przy 4linku. Zbyt sztywny układ, za mało punktów swobody.
btw profi rysunek.
_________________ Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
Wiadomo ze unibal pracuje troszkę inaczej niż guma czy poliuretan, choć mam wrażenie że to dobrze robi u amerykańców a u nas raczej jest to przereklamowane i mało kto robi bo jednak guma tłumi uderzenia itd a unibal jest sztywny do tego mało trwały w błocie no i dość drogi, a duża tuleja od samuraia też potrafi się skręcić tylko musi mieć miejsce po bokach i tulejkę w środku.
Pomysł ze szpilką jest nie głupi ale to za dużo przerabiania teraz a myślę że nie w tym problem. Myślę że problem leży w geometrii tych 3 tulejek, teraz zastanawiam się czy nie powinny tworzyć linni prostej i wtedy przy wykrzyżu najmniej by się skręcały,
Dla porównania Pajero który się dobrze krzyżuje:
http://wrzucaj.net/image/RFeFl
I patrol który nie krzyżuje się wcale:
http://wrzucaj.net/image/RFfSC
Zanim to przerobię wolał bym zasięgnąć rady innych.
Moim zdaniem zdolność wykrzyżu przy radiusach zależy od długości wahacza nie od lokalizacji tulei, na zdjęciach widać że wahacz z Patrola jest krótszy niż ten z pajero. Tuleje przy moście tworzą punkt stały, równie dobrze mogły być być w pionie. Ona maja utrzymywać położenie mostu (nie pozwalać mu się skręcić względem jego osi), w niewielkim zakresie też pozwalają na odchylenie w płaszczyźnie prostopadłej do mostu. Tak więc punkt obrotu przenosi się na mocowanie przy ramie.
Jeśli pierdziele głupoty proszę niech sprostują mnie praktycy.
_________________ Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum