Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Oryginalna blokada
klim 
świeżak


Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2016
Posty: 16
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-05-14, 07:07   Oryginalna blokada

Witam. Mam sjota na szerokich mostach z blokadą z tyłu. Poprzedni właściciel nawet nie wiedział co to jest i jeżdził z włączoną blokadą. Mi udało się rozruszać mechanizm jednak po sprawdzeniu blokada nie działa. I teraz moje pytanie. Co trzeba będzie wymienić żeby ją zreanimować, zakładam że coś się zmieliło i nie zazębia.
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2016-05-14, 09:24   

Cześć.
Zaraz zaraz, szerokie mosty i ten patent?
Chyba nie wiem wszystkiego, trzeba się douczyć :mrgreen:
Nie o tym jednak chciałem.
Jak to z autopsji wielokrotnie wynikało, obrobiło kły na przesuwce.
Strasznie badziewny materiał.
Generalnie na temat tej blokady to eseje już pisali, a na jej wzorze wyewoluowało kilka działających konstrukcji.
Pogadaj z AdamŻ ma więcej info na temat modernizacji tego patentu. Ja dorabiałem tylko napędy pneumatyczne do tego typu rozwiązań.
Ostatnio zmieniony przez bulimierz 2016-05-14, 12:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
klim 
świeżak


Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2016
Posty: 16
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-05-14, 09:56   

No właśnie czytałem że tylko szerokie mosty miały fabryczną blokadę z tyłu, a mam taką więc twierdze że mam szerokie chociaż nie mierzyłem. Jest to sj 510 z 85r long.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-05-14, 10:26   

Źle czytałeś, w szerokich mostach ta blokada nie występowała.
Rocznik tym bardziej wskazuje na wąskie mosty.
Z dużym prawdopodobieństwem masz zmielone zęby na przesuwce, niestety ta blokada to gównolit, a mechanizm jej załączania to nieporozumienie.
 
     
klim 
świeżak


Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2016
Posty: 16
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-05-14, 16:38   

O mechanizmie słyszałem i jak wyleczę blokade to na pewno go poprawię. Co do samej blokady to chce ją mieć sprawną na wypadek ugrzęźnięcia gdzieś. Auto ma służyć do lasu nie mam zamiaru upalać w ciężkim terenie ani topić.
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2016-05-14, 20:28   

klim napisał/a:
O mechanizmie słyszałem i jak wyleczę blokade to na pewno go poprawię. Co do samej blokady to chce ją mieć sprawną na wypadek ugrzęźnięcia gdzieś. Auto ma służyć do lasu nie mam zamiaru upalać w ciężkim terenie ani topić.



Jak zreanimujesz te blokade i z czegos dzieki niej wyjedziesz, to bedziesz pierwszy, ktoremu sie to udalo :mrgreen:
_________________
606468554
 
     
klim 
świeżak


Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2016
Posty: 16
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-05-14, 21:06   

Czyli co szkoda zachodu żeby to naprawiać?
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2016-05-14, 22:28   

Jak rozbierzesz to albo spawaj albo wsadz normalna blokade :-)
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2016-05-14, 23:33   

Nie róbcie scen.
Na pewno po przeróbce zapinania poprawi trakcję na śliskim błocie.
Wiadomo że w głębokim lagrze szlag ją trafi, ale autor wątku nie zamierza rajdować hard core.

Kiedyś taką u siebie zapiąłem w jakimśtam terenie i nadal działa :-)
 
     
klim 
świeżak


Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2016
Posty: 16
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-05-15, 07:55   

A można gdzieś dostać części które się tam wyrabiają?
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2016-05-15, 09:00   

Pewnie tylko serwis :evil:
Zagadaj z jakimś rozgarniętym narzędziowcem, jeżeli ogarnie wieloklin to dorobi nową przesuwkę.
A jak będziesz przerabiał napęd tego kur...stwa, to może niech ten gość dofrezuje nowe kły na obecnej przesuwce.
Tylko że wciąż to będzie delikatne jak cholera z racji zastosowanego materiału, kształtu kłów i gównianego mechanizmu zapinania.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2016-05-15, 13:27   

klim napisał/a:
A można gdzieś dostać części które się tam wyrabiają?

Jeżeli urwały się kły na pokrywce kosza satelitów, to mam gdzieś taką.

[ Dodano: 2016-05-15, 13:35 ]
bulimierz napisał/a:
Pewnie tylko serwis :evil:
Zagadaj z jakimś rozgarniętym narzędziowcem, jeżeli ogarnie wieloklin to dorobi nową przesuwkę.

Tak. Na pewno w ASO będą mieli taką przesuwkę
laugh

Wieloklin można zaadaptować np z flanszy mostu/reduktora albo z koła koronowego. Tylko że trzeba sobie dorzeźbić do tego kły sprzęgłowe. A tego szlifierką w imadle się nie zrobi.
Kiedyś myślałem, żeby do tego celu jakoś zaadaptować sprzęgiełko piasty - wieloklin tam jest pasujący a i wytrzymałość materiału nienajgorsza.
Ale na myśleniu się na razie skończyło...
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2016-05-15, 21:16   

Sworzeń/przesuwka jest specjalnie zrobiona ze słabszego materiału, by to on w pierwszej kolejności się zrywała przy ,,mocnym obciążeniu,,.
Bulimierz dobrze mówi - trzeba ją dorobić dla obecnego stanu drugiej części bo u niej mogła też wystąpić mała zmiana, dlatego ASO nie polecam.
Elementy muszą być spasowane tak, by po zapięciu nie występował żaden luz.
Sposób naprawy to napawanie i ponowna obróbka. Nie daj się namówić na obróbkę pilnikami - tylko tokarka, frezarka, by ścianki przylegały do siebie jak największą powierzchnią. Koszt naprawy to 50zł.

I najlepiej odrazy wykonać inny sposób zapinania - pisał o tym Olo.

Powodzenia
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.