Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
corsa
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-11-27, 21:51   

dwa teowniki i siłownik, będzie robiło.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
corsa 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 93
Skąd: KMY
Wysłany: 2015-11-30, 17:30   

Sławku jesteś w stanie mi to jakoś zilustrować nawet na prostym rysunku jak to ze sobą połączyć i przede wszystkim jakie teowniki i jaki siłownik chodzi o wymiary i parametry rozumiem ze do tego jeszcze muszą być jakieś rolki(kółka) żeby poruszały cię po szynie kanału ma ktoś coś takiego?
_________________
mój samurai http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=4795

galeria http://imgur.com/a/h8JUz#0
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2015-11-30, 20:10   

corsa napisał/a:
Sławku jesteś w stanie mi to jakoś zilustrować nawet na prostym rysunku jak to ze sobą połączyć i przede wszystkim jakie teowniki i jaki siłownik chodzi o wymiary i parametry rozumiem ze do tego jeszcze muszą być jakieś rolki(kółka) żeby poruszały cię po szynie kanału ma ktoś coś takiego?


Na początek wystarczy kawałek pancernego "dwuteownika" i lewarek niskoprofilowy. Tak robimy w robocie przy autobusach i się sprawdza.

Metr złomowego pancernego dwuteownika na złomie to pewnie ze 30 zł .... lewarek niskoprofilowy to już większy koszt.

http://allegro.pl/podnosn...5774273237.html

wybrałem droższy ale pewnie są i tańsze.

Rolki, prowadnice i suwnice to już większy koszt.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
corsa 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 93
Skąd: KMY
Wysłany: 2016-01-17, 01:57   

Kilka nowych zdjęć samuraia z ostatniego wypadu w las i z nowego zakwaterowania :)







A tutaj taki off roadowy daihatsu u mnie w pracy


Sam na Sam zdjęcie mocowania przyczepy rolniczej /traktorowej


Koledzy mam pytanie czym się różnią się te uszczelki mam zamiar robić remont silnika (planowanie głowicy uszczelniacze zaworów itp kompleksowo)
i tak się zastanawiam na jednych pisze ze komplet do silnika na drugich ze tylko do głowicy a są droższe które można polecić? każdy do silnika g13a

https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Uszczelka-glowicy-zestaw-Suzuki-Samurai-1%2C3-FAI/843
https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Uszczelki-silnika-kpl-Samurai-SJ-413-1.3/989
https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Uszczelka-glowicy-zestaw-Suzuki-Samurai-1%2C3-Aschika/1614
https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Uszczelka-glowicy-zestaw-Suzuki-Samurai-1%2C3-ELRING/908
_________________
mój samurai http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=4795

galeria http://imgur.com/a/h8JUz#0
 
     
Uh Lala 
mechanik



Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 03 Mar 2014
Posty: 581
Skąd: WWA
Wysłany: 2016-03-13, 18:32   

up
_________________
...Wilczyca...
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-03-13, 20:40   

Slavok, yenko robili remont swoich 1.3 może jakie PW im podrzucić z linkiem do zapytania o uszczelki?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
corsa 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 93
Skąd: KMY
Wysłany: 2016-05-21, 19:51   

koledzy mam takie pytanie dotyczące się pośrednio samuraia jako że zmieniam plaskacza to się tak zastanawiam ponieważ będę sprzedawał swoją osobówkę jest to mitsubishi Carisma 2000r silnik benzynowy 1.8 GDI i teraz tak samochód jest w świetnym stanie technicznym natomiast w średnim jeśli chodzi o estetykę i boję się że nikt mi nie uwierzy przy sprzedaży że pomimo iż fotele podarte to naprawdę od strony mechanicznej serwisowany na bieżąco nawet 3 m-ce temu dołożyłem 1300 PLN do skrzyni biegów więc jest jak nowa i tutaj się rodzi moje pytanie
czy ten silnik nadawał by się w jakiś sposób do samuraia? rozumiem że nie spasuje skrzynia ale razem ze skrzynią?bo jeśli ja mam sprzedać samochód za mniej niż 4k to nie bardzo jest sens jak mogłoby mi się przydać parę gratów.
Jak to wygląda może ktoś kiedyś zastanawiał się nad takim rozwiązaniem
Z góry dziękuję za pomoc i proszę o opinie
_________________
mój samurai http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=4795

galeria http://imgur.com/a/h8JUz#0
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-05-21, 20:31   

Nie wiem, czy dobrze wyłapałem sens zdania, bo jakaś dziwna składnia Ci wyszła, ale jeśli myślisz o wsadzeniu silnika z przednionapędówki razem ze skrzynią od tejże, to chyba będziesz pionierem :mrgreen:
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-05-21, 20:39   

może trzeba by go zesparować ze skrzynią z pajero pinin, bo tam chyba jest ten motor 1.8gdi..
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
corsa 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 93
Skąd: KMY
Wysłany: 2016-05-21, 20:39   

dobrze wyłapałeś ja jestem całkowity laik jeśli chodzi o mechanikę i dlatego się pytam czy jest jakakolwiek szansa wykorzystania silnika z tego samochodu? bo jak się sprzeda za przyzwoite pieniądze to nie ma tematu ale tak jak pisałem jeśli rynek zweryfikuje że samochód nie jest tyle warty ile bym chciał to za "drobne" mi się go nie chce sprzedawać wolałbym zrobić z niego jakiś pożytek a jako że myślę o remoncie silnika w Samuraiu to taki pomysł mi wpadł do głowy. podoba mi się myśl że to 125KM by było :)
_________________
mój samurai http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=4795

galeria http://imgur.com/a/h8JUz#0
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-05-21, 20:53   

Skrzynia z pinina to jest jakieś rozwiązanie, ale jak na złość, jest skręcana z reduktorem.
Trzeba by motać wyjście na wał albo zostawić reduktor od pinina.
Miska olejowa najpewniej też ma kształt niewłaściwy - kolejna przeróbka.
Nie wiadomo też, jak ten silnik znosi off-roadowe trudy typu woda, przechyły itd., ale to można przetestować jeszcze w carismie :mrgreen:
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-05-21, 20:59   

czyli już się robi więcej tajli, których brakuje i trza by dokupić... A orientujesz się Didymos jakie przełożenie jset w reduktorze z Pinin?
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
corsa 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 93
Skąd: KMY
Wysłany: 2016-05-21, 21:05   

no właśnie sporo tych modyfikacji by musiało być zrobione a biorąc pod uwagę że mam prawie nowy reduktor 4.16 to opcja zmiany reduktora chyba nie wchodzi w grę no nic trudno będę myślał co dalej z tym moim plaskaczem :)
_________________
mój samurai http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=4795

galeria http://imgur.com/a/h8JUz#0
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-05-21, 21:06   

dożek4x4 napisał/a:
... A orientujesz się Didymos jakie przełożenie jset w reduktorze z Pinin?

Nie mam pojęcia, kojarzę tylko, że ma przedni napęd na łańcuchu.
Edit: poszukiwania wykazały, że to to ma niskie przełożenie reduktora 1,548:1 :mrgreen: (szosowe 1:1).
I to by było na tyle, jeśli chodzi o zastosowanie w samcu...
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2016-05-22, 08:46   

kolega ma wsadzony silnik od przednio napędówki (vectra B 1,8 16v) złożony ze skrzynia z samuraia, samurai stał długo bez silnika bo sam spawał flansze miedzy skrzynie a silnik, ciął, spawał i tak cały czas, w końcu niby miało być dobrze, wsadziliśmy do samuraia i sprzęgło sie ślizga. flansza była jednak źle zrobiona i wałek rozwala uszczelniacz skrzyni i olej leci na skrzęgło.
tak jak didymos pisze, miska olejowa też była spawana i przerabiana kilka razy, smok oleju to samo.
silnik chodzi fajnie, mocy nie brakuje nawet przy ślizgającym sie troche sprzegle (115km robi swoje) ale niestety silnik trzeba wyciągać i jeszcze raz zrobić flansze.
oczywiście dochodzi mocowanie łap silnika i inne różne przeróbki :-)
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
egon 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 503
Skąd: 4x4 wyspa wolin
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-05-22, 09:33   

Sprzedaj carisme i kup 1,3 jimny lub 1,6 vitare,piszę jako posiadacz rovera w samcu.Każdy inny silnik wymaga przeróbek,czy to bmw,czy wv,czy rover,opel
_________________
Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
 
     
corsa 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 93
Skąd: KMY
Wysłany: 2016-09-04, 17:08   

kilka nowych zdjęć z naprawy podłogi na razie to tylko doraźna reanimacja na cala blacharkę przyjdzie czas

















i tak się prezentuje na dzień dzisiejszy




Przy okazji wymienione oleje w skrzyni silniku reduktorze dyfrach tak że samurai gotowy do jazdy fakt ze od ostatniej zmiany zrobiłem może 1000 km no ale bałem się że dostał się jakiś syf do dyfrów ale było ok
_________________
mój samurai http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=4795

galeria http://imgur.com/a/h8JUz#0
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.