Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
1.6 (beleno/vitara) + skrzynia z vitary
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-05-28, 22:17   1.6 (beleno/vitara) + skrzynia z vitary

W czym tkwi problem że nie zakłada się skrzyni vitarowej do samuraia. Mocno bije się z myślami czy pozostać przy skrzyni seryjnej czy motać tą z vitary. Kusi większe sprzęgło 215mm. Co wy na to?

Wiem że skrzynia z vitary jest razem z reduktorem, wiem też że skrzynia z vitary tylnonapędowej ma wyjście stworzone pod wałek pośredni samuraia tyle że to biały kruk, ale dotarłem do informacji że można wywalić reduktor, pozostawić przednia obudowę reduktora i dorobić magiczna tulejkę i wszystko pięknie pasuje.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
sztamgres 
nowicjusz
sztamgres



Wiek: 39
Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 64
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2016-05-28, 22:48   

łe to nie wiedziałeś??
Leszek z Pajeczna kiedyś tak zrobił w kilku autach. sam nawet mam pomysł żeby wsadzić 1.8 baleniaka bo już mam spiętego z automat skzynią
Rozmawiałem z Leszkiem i wizualnie opowiedział mi ze da rade to wszystko zrobić :-) dodał że trzeba zostawić kawałek reduktora i dodac łożysko w blasze zaslepiającej
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2016-05-28, 22:58   

Ja będę wstawial do suzki 1.6 z Vity ze skrzynią od tylnonapedowki (białym krukiem).
Bart właśnie paruje białego kruka z 1.8 baleno.
Trzeba też w samcu trochę powiększyć tunel bo te skrzynie są trochę dłuższe.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-05-28, 23:02   

no ja właśnie tego poszerzania tunelu najbardziej się boje (nie chce tego robić bo tam akurat mam zdrową bude)

tak to wygląda z 1.8 (aukcja z OLX)



ogólnie kusi
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-05-28, 23:39   

Tunel to jedno, druga sprawa to poprzeczka ramy - skrzynia od vitary jest cokolwiek dłuższa i bez ingerencji w ten element się nie zmieści, poza tym trzeba skrócić wałek między skrzynią, a reduktorem, właściwie zostaje miejsce tylko na dwa krzyżaki :mrgreen:
Imho w przypadku manuala szkoda zachodu jeśli jedyną zaletą będzie minimalnie większe sprzęgło.
Za to 1,8 spięte z automatem sam bym z radością ugościł ;-)
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-05-28, 23:43   

Didymos dziękuję, zostałem przekonany mogę iść spać :)
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
sztamgres 
nowicjusz
sztamgres



Wiek: 39
Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 64
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2016-05-29, 09:13   

Didymos tylko powstaje kolejny problem a mianowicie zamach sprzęgła bo Vitara różni się od baleniaka iloscią śrub na wale
ja rozwiązałem to w ten sposób że dałem koło zamachowe do gościa do radomska (ma łeb skubaniec) który zajmuje się odelazniem koł
poprzetaczał i ponawiercał mi koło zamachowe dlatego automata vitary spiołem z silnikiem baleniaka :-)
a jak już srobiłem taki myk to padła decuzja o sprzedaży :-(
mówimy tu o skrzyniach vitarowych 3 biegowych oczywiście
Radzik z suzuki forym zrobił połautomata wrzucając skrzynie 4 biegowa i wywalił z niej sterowanie dlatego biegi mimo automaty zmienia przesuwając wybierak
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2016-05-29, 10:16   

też z OLX, widać jak krótki jest wał



ale jeszcze nikogo nie widziałem nikogo, kto by z białym krukiem jeździł - albo faktycznie tak mało jest tych skrzyń, albo się nie sprawdzają?
sam jestem ciekaw jak to się w praktyce sprawuje
jak dobrze pamiętam ta skrzynia ma tylko 3 przełożenia do przodu?

a tak wygląda ta zaślepka do manuala (z łożyskiem)
nie wiem czy to prawda, ale wał skrzynia-reduktor z samuraja nie nadaje się do tej skrzyni - wieloklin pasuje, ale średnica już nie i leje się przez uszczelniacz?

 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-05-29, 10:48   

Vitarowskie automaty były 3 i 4-biegowe (3-biegowy nie ma nadbiegu), ale w wersji tylnonapędowej 4-biegowej jeszcze nie widziałem, 3-biegowe czasem się gdzieś pojawiają w jakichś trackerach, czy tam sidekickach, z resztą to najmniejszy problem, reduktor można dosyć łatwo oddzielić.
Co do samej zaślepki, można ją zrobić prościej niż na tej focie, taka wielka blacha nie jest potrzebna, na forum vitarowców jest rysunek z wymiarami.
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2016-05-29, 20:46   

zed111 napisał/a:

a tak wygląda ta zaślepka do manuala (z łożyskiem)
nie wiem czy to prawda, ale wał skrzynia-reduktor z samuraja nie nadaje się do tej skrzyni - wieloklin pasuje, ale średnica już nie i leje się przez uszczelniacz?


Różnica to dwa milimetry na średnicy wystarczy dobrać większy uszczelniacz.

Kostuch jeździ na 1.6 z baleno i manualnej tylnonapedowce z Vitary.
Na razie nie mam czasu na siedzenie w garażu ale jak by co to mam na palecie silnik 1.6 16v z Vitary sparowany z tylnonapedowym manualem w razie czego mogę coś pomierzyc lub obfocic.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2016-05-29, 23:22   

Tunelu nie trzeba poszerzać - trzeba pociąć część górną, bo wajcha wychodzi w innym miejscu.
Belka ramy może teoretycznie zostać, ale wtedy do serwisu np sprzęgła, trzeba by wyjmować ją razem z silnikiem, bo dołem nie wyjdzie.
Koło zamachowe z baleno jest jakieś takie... :roll:
Nie pamiętam co mi nie pasowało, ale zmieniłem na vitarowskie
Trzeba przemyśleć dobrze poprowadzenie wydechu, bo wszystko mija się na milimetry

Generalnie sporo pierdułek do zrobienia.
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2016-05-30, 06:40   

Kolo z vitary podobno jest cięższe.
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-05-30, 10:49   

koło z Vitary jest z 2x grubsze niż z baleno.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2016-05-30, 14:48   

kurian napisał/a:
koło z Vitary jest z 2x grubsze niż z baleno.

Zgadza się.
O to zresztą chodziło - pozbyć się charakterystyki szlifierki i jeździć momentem.
Na dodatek balenowskie sprzęgło jest niewiele większe od samuraia.
A założenie vitarowskiej tarczy 215 względem 190 oryginału to spora zmiana (licząc powierzchnię pracującą a nie średnicę).
 
     
sztamgres 
nowicjusz
sztamgres



Wiek: 39
Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 64
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2016-10-15, 22:48   

Didymos napisał/a:
Vitarowskie automaty były 3 i 4-biegowe (3-biegowy nie ma nadbiegu), ale w wersji tylnonapędowej 4-biegowej jeszcze nie widziałem, 3-biegowe czasem się gdzieś pojawiają w jakichś trackerach, czy tam sidekickach, z resztą to najmniejszy problem, reduktor można dosyć łatwo oddzielić.
Co do samej zaślepki, można ją zrobić prościej niż na tej focie, taka wielka blacha nie jest potrzebna, na forum vitarowców jest rysunek z wymiarami.

Didymos mozesz podrzucic linka do tej strony na vitarowskim forum bo mie zaciekawiło połączenie automata z reduktorem
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.