Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Santana - zajechana :)
Dr Frank 
świeżak


Wiek: 40
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 19
Skąd: Września
Wysłany: 2016-06-17, 08:59   Santana - zajechana :)

Cześć wszystkim!

Zaprezentuję tu swój nabytek:
tak wyglądał zaraz po przywiezieniu


A na dzień dzisiejszy prezentuje się tak:


Jak dotąd wymieniłem kompletny wydech, nowe szczęki hamulcowe i linki ręcznego, jeden cylinderek, zacisk hamulcowy, regeneracja kul zwrotnicy, uszczelniacze i łożyska przodu, świeczki, filtry i oleje w dyfrach, reduktorze, silniku - to akurat robił mechanik ( oleje i ręczny ).. i to była ostatnia wizyta tego auta u mechanika bo wymiana oleju w przednim dyfrze przy cieknącej kuli to jest trochę nieporozumienie ( nie wspomne o tym jak ciężko wyło łożysko w kole ). Podszybie wyspawane, ocynkowane galwanicznie i w mat bo nie było do czego nowej szyby wstawić.

Zauważyłem, że mechanicy generalnie nie lubią takich aut bo robota jest żmudna i cieżko za to wykasować, lepiej na chybcika jakiś rozrządzik w tdi machnąć - cóż nie dziwie się, doprowadzenie kuli do stanu używalności zajęło mi sporo czasu.

Generalnie samochód jest w złym stanie, wiązka elektryczna do wymiany w trybie express - auto zapala jak mu pasuje.
Jak już jedzie to nie chce się zatrzymac :-> - pompa hamulcowa do zrobienia.
Olej jeszcze sobie cieknie z reduktora i z tylnego koła - kolejna akcja serwisowa zacznie się od tylnych kół.
Ze skrzyni biegów coś wypadło - ale działa :shock:

Reasumując - złom na kółkach - narazie mi to pasuje, takie klocki lego dla dorosłych ;-) jak się czasem uda wyjechać to jest fajnie, ludzie patrzą na mnie z troską i wracam z przewianą szyją :-D żyć nie umierać..

P.S. Nie umiem dodać tak ładnie zdjęć żeby od razu się wkleiły bez klikania w link :-(
edit: już umiem
Ostatnio zmieniony przez Dr Frank 2016-06-17, 09:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-06-17, 09:07   Re: Santana - zajechana :)

Dr Frank napisał/a:
P.S. Nie umiem dodać tak ładnie zdjęć żeby od razu się wkleiły bez klikania w link :-(

tak?




jeśli tak to przy linkach do zdjęć musisz dać znacznik img
Kod:
[img]http://i.imgur.com/i1fqkdQ.jpg[/img]

[img]http://i.imgur.com/f0F3TiQ.jpg[/img]
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Dr Frank 
świeżak


Wiek: 40
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 19
Skąd: Września
Wysłany: 2016-06-17, 09:19   

właśnie tak :-D

a ja guuuupi szukałem przycisku "img" ..
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-06-17, 09:32   

Dlaczego z przodu masz felgi przykręcone normalnie, a z tyłu odwrotnie?
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-06-17, 09:32   

nie głupi bo ten przycisk jest :D pomiędzy "youtube" a "url" :D
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Dr Frank 
świeżak


Wiek: 40
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 19
Skąd: Września
Wysłany: 2016-06-17, 09:42   

Didymos bo najpierw były wszystkie odwrotnie ale przód miał podkładki dołożone żeby nie obcierał i koła były dokręcone na kilka zwojów nakrętki...

Mechanik płakał jak odkrecał i złożył w tej widocznej konfiguracji, obrócił mi też opony i narazie tak to udziwnienie zostawiłem, trzeba kupić dystanse, ale w tej chwili inwestuje w bardziej potrzebne części. Wbłocie jeszcze nie byłem, ale teraz mi dałeś do myślenia czy to nie od tego nim tak miota na drodze..

Z tym przyciskiem "img" to naprawdę ślepy byłem, przeglądnąłem to na szybko i doszedłem do wniosku, że to tylko od fontów jakieś klikacze :-D
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-06-17, 10:26   

a nie masz czasem wąskiego mostu z tyłu? ciężko w tej perspektywie zdjęcia być pewnym ale wydaje mi się że rozstaw kół z tyłu jest mniejszy mimo odwróconego koła.

Żeby odwrócić felgę "trójkąt" zawsze trzeba dać dystans 5-6mm.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
Dr Frank 
świeżak


Wiek: 40
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 19
Skąd: Września
Wysłany: 2016-06-17, 10:35   

Miałem i mam pewne podejrzenia co do tych mostów, gdzieś przeczytałem, że szerokie są mocowane obok ramy a wąskie na ramie, jeśli ktoś poratuje mnie zdjęciem tego to będę wdzięczny
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2016-06-17, 12:21   

Rama wygląda że ma mocowania obok mostów. Z przodu to widać tu gdzie są mocowane wieszaki. A z tyłu tu gdzie są mocowane resory, czyli przed tylnymi kołami. Możesz zrobić zdjęcia tych miejsc i zdjęcie tylnego mostu, wtedy będzie wiadomo.

A jest możliwość bez rzeźby założyć wąski most do szerokiej ramy? Bo te koła z tyłu faktycznie są schowane, w porównaniu do przednich.
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-06-17, 12:23   

tak wyglada od dołu samurai z szerokimi mostami
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
Wikingc1 
rozgadany



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 81
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2016-06-17, 23:21   

Kurian - nie trzeba ja mam odwrócone i nie mam dystansów, szlifierka w dłoń i trzeba troszkę poprawić zacisk, a z tyłu nie trzeba nic robić.
 
     
Dr Frank 
świeżak


Wiek: 40
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 19
Skąd: Września
Wysłany: 2016-06-19, 10:48   

Tak wygląda po prawidłowym założeniu tylnych felg - jednakowa szerokość przodu i tyłu, sprawdziłem mocowanie mostów i są szerokie :->

 
     
Uh Lala 
mechanik



Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 03 Mar 2014
Posty: 581
Skąd: WWA
Wysłany: 2016-06-19, 12:50   

Umyty przy okazji :) Ładny krzaczor róży :)
_________________
...Wilczyca...
 
     
Dr Frank 
świeżak


Wiek: 40
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 19
Skąd: Września
Wysłany: 2016-07-13, 10:48   Rozkmina

Potrzebuje porady

Stan mojego kręgosłupa pogorszył się na tyle, że raczej wyklucza możliwość jazdy Samcem w obecnej konfiguracji i tu rodzi się pytanie:

Przerabiać na springi czy zmienić auto?

Jeśli przerabiać to u kogoś bo sam tego nie zrobię, auto użytkuję sporadycznie w weekendy, chciałbym aby było mobilne w terenie, ale nie mam parcia na jazdę po pas w błocie/wodzie ( błoto po progi wystarczy ;) ).

Z jednej strony utopiłem już w niego trochę kasy i dołożenie jeszcze trochę nie będzie tak bolesne jak sprzedaż i wpakowanie całej kwoty naraz w jakiegoś Granda czy coś, ale z drugiej strony zastanawiam się o ile można ten komfort podróżowania podnieść rzeczywiście i czy gra jest warta świeczki.

Zakup auta uniwersalnego raczej odpada bo dojeżdżam trochę do pracy i osobówka spala mi 5/100 wiec jeśli "terenówka" spali 10/100 to odpada taka uniwersalność.

Jeśli możecie to dajcie znać ile kosztuje taka przeróbka Samiego i co o tym myślicie..

Pozdrawiam
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-07-13, 11:55   

skontaktuj się z użytkownikiem zajxt -> http://samurai.org.pl/pro...ewprofile&u=283

Rozważ zamianę na dżimneja, rozważ przejażdżkę samuraiem na sprężynie żeby ocenić czy to rozwiąże Twój kłopot. Rozważ naprawę kręgosłupa :D
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2016-07-13, 12:18   

Możesz zapisać się do kolejki na springi, a w międzyczasie szukać kogoś kto chciałby vitarę na samiego zamienić, ale pewnie z twoją dopłatą.

Nie wiem jak bardzo stan twojego kręgosłupa się pogorszył, ale może ktoś w twojej okolicy ma lovellsy i mógłbyś się przejechać. Moim zdaniem komfort poprawia się znacznie.
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2016-07-13, 16:17   

najlepiej jak byś sie przejechał jakimś samochodem na springu i będziesz wiedział czy Ci pasuje czy nie. w okolicy Poznania jest kilka osób z samuraiami tylko nie pamiętam kto ma na sprężynie dobrze zrobionego
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-07-14, 18:59   

Jak chcesz się przejechać to napisz do yahoo33. Jak chcesz zobaczyć ile roboty to zapraszam do siebie do garażu. Jestem na etapie "przed malowaniem" Więc mocowania pospawane i wszystko rozłożone. Możesz pomierzyć etc. Tył 100% krzykkowy, przód podobny - z przesuniętym panhardem nad most a nie od przodu.
 
     
Dr Frank 
świeżak


Wiek: 40
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 19
Skąd: Września
Wysłany: 2016-07-15, 11:55   

napisałem już do yahoo33 a do Ciebie Duży z przyjemnością bym zajrzał chociażby z ciekawości :->
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.