Wiek: 33 Dołączył: 23 Maj 2014 Posty: 129 Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-08-01, 12:07 Poduszki z gumy
Cześć wszystkim
Po ostatnich problemach postanowiłem podpiąć sie pod temat, po reanimacji reduktora u kolegi @SlavOk postanowiłem złożyć go na oryginalnych poduszkach (kiedy kupiłem auto, reduktor trzymały gumowe podkładki ze śrubą na wylot) niestety w trakcie testów nowego reduktora nie wytrzymała długa łapa reduktora i wygieła sie, skutecznie niszcząc poduszkę. W związku z tym mysle wzmocnieniu łapy i złożeniu wszystkiego na podobnym "patencie" jak było to rozwiązane wcześniej tj. Gumowa podkładka o wymiarach zbliżonych do poduszki wysoka na 10mm, ze śrubą na wylot. Czy któryś z kolegów w swoim samuraiu, tym bardziej zmotanym i tym mniej, stosował takie rozwiazanie?
P.S Sławek z Biedronki powiedział mi że takie rozwiazanie jest wymuszone często zrywanymi poduszkami. Z tym ze on mówił o zastosowaniu polibuszy
Pozdrawiam :)
Tak na marginesie:
Jezeli któryś z kolegów w okolicy Warszawy ma dostęp do długiej łapy reduktora prosze o PW
Krzyśku.... takie rozwiązanie z powodzeniem stosują za wielką wodą, kumpel swego czasu to nawet sobie zamówił ze stanów wygląda to tak jak na tym obrazku:
a na tym sobie ktoś nawet takie we własnym zakresie zrobił:
Można takie rozwiązania stosować, nawlekasz na szpilkę podkładki i kilka wałków z poliuretanu i gra.
Tylko jak wszytko ma to swoje zalety i wady, wadą takiego rozwiązania jest to, że jeżeli powzmacniasz wszytko w koło, tj. zrobisz pancerną łapę, zastosujesz szpilki zamiast gum to w krytycznym momencie podda się coś innego ;) najczęściej przy niewzmocnionej obudowie poddaje się właśnie... obudowa:
ale to zazwyczaj dzieje się przy wolniejszych przełożeniach. tj. 4.16 czy 4.9 czy 6.5:1... aczkowliek z uwagi na to, że masz mocny silnik strzały ze sprzęgła też mogą narobić szkód.
Reasumując, znam ludzi co jeżdżą z takimi poduszkami i nic się nie dzieje, ale znam też takich co po zastosowaniu takich poduszek bez wzmocnienia obudowy rozłupali reduktory w pół... z tym, że to zazwyczaj bylo przy 4.16
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Pomógł: 17 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 1030 Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-03-12, 21:10
I ja orzerobioem temat poduszek od fiesty, troche podocinac i jest OK, godzina roboty, trzeba miec nowy komplet nakretek bo suzuki ma drobnozwojowe szpilki a fiesta normalne.
A ja jakiś czas temu zrobiłem podróbkę hamerykańskiego rozwiązania. Na jedną poduszkę potrzebne są dwie duże polibusze z resora (2 połówki). Jedną się daje pomiędzy, a drugą się przecina na pół i jedną część daje na górę, drugą na dół, a następnie całość odpowiednio długą śrubą m8 z dużymi podkładkami na górze i na dole, na przestrzał, przez całość. Może brzmi skomplikowanie, ale proste jak budowa cepa...
.... i działa jak należy :)
Pomógł: 17 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 1030 Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-03-12, 23:31
Rozwiazanie na pewno najtrwalsze ale czy w najgorszym wypadku zamiast urwac poduszke urwiemy mocowanie lapy do reduktora gdyz taka kanapka bedzie za dobra?
Po wykonczeniu seryjnych poduszek rozwazalem to rozwiazanie ale tak wlasnie powatpiewalem i poszedlem w fieste.
Też mam kanapki z polibuszy.
Chyba najlepiej mieć zwykłe poduszki jako najsłąbsze ogniwo plus awaryjne opaski z kawałka pasa transportowego jak się gumy zerwą.
zamówione poduchy z fiesty jutro odbieram 15zł szt aaa rozważaliśmy też nad poduchami z żuka http://allegro.pl/poduszk...5157188016.html też troche cięcia ale moze by podeszły 8zł szt
[ Dodano: 2015-03-17, 07:53 ]
wczoraj pacjent wyleczony, operacja przebiegła w 30 min szybko i sprawnie
[ Dodano: 2015-04-11, 23:56 ]
miał ktoś taki przypadek że po wymianie poduszek odezwał sie reduktor?? na fiestowych poduszkach poszedł o jakieś 0,5 cm w górę i jakoś lekko "mruczy" inaczej niż dotąd...
Pomógł: 17 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 1030 Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-04-12, 00:11
Masz wszystkie krzyzaki zdrowe? czy przypadkiem reduktor nie opiera/ociera sie o bude w ktoryms miejscu? Ja jezdzilem z pol roku na fiescie do tej pory i nic nie bylo slychac, az zdjalem gume lewarka i chyba mam ktores lozysko padnietebo minimalnie wyje chyba ze to dyfer
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2016-08-14, 18:21
Cytat:
Ponadto obniżają reduktor poprawiając kąty pracy wałów
ja się podepnę z pytaniem do tego fragmentu, a jak ma się to do pracy wałka skrzynia/reduktor, w oyrginale chyba reduktor jest już niżej niż wyjście ze skrzyni i czy dodatkowe jego obniżenie nie zamorduje tego małego wałeczka, który i tak musi najwięcej napitalać przy przekazywaniu napędu?
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-08-14, 19:18
Używam niemal identycznego rozwiązania od lat, tylko zmotałem sobie sam z polibuszy od resora, zero problemów odkąd to założyłem, skończyło się zrywanie poduszek w terenie.
Na tej samej zasadzie są zbudowane poduszki skrzyni i silnika w uazie, i są naprawdę pancerne
Kątem na krótkim wale w ogóle bym się nie przejmował, zmieni się nieistotnie.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2013 Posty: 346 Skąd: SGL
Wysłany: 2016-08-15, 17:31
czemu dziwnie?
rozwiązanie jest zdecydowanie bardziej wytrzymałe niż oryginał + łatwe w montażu
gdy zamówisz bezpośrednio u producenta poliuretanów, kosztuje mniej niż na aukcji allegro (a przynajmniej 3 lata temu gdy tak zrobiłem, to wyszło mnie mniej)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum