Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Zardzewiałe kule
V
rozgadany


Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 70
Wysłany: 2011-03-05, 11:50   

"...pamiętać o zdystansowanu łożysk stożkowych zwrotnicy"

Kolego mógłbyś dokładnie napisać o co z tym chodzi?
wlaśnie jestem na etapie wymiany uszczelniaczy..
jaki smar zastosować dla kul? grafitowy?
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2011-03-05, 13:15   

Chodzi chyba o dobranie odpowiedniego napięcia łożyska przez stosowanie podkładek pod sworznie zwrotnicy. Smar do przegubów (molibdenowy).
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-03-05, 13:29   

ja użyłem podkładek 0,03" , 0,05" , 0,10" i 0.30 to calowe podkładki tylko takie u siebie znalazłem

ma u siebie w magazynie a dostępne dokładnie tu : http://landstore.pl/zawie...&order=name&p=4
_________________
I've got nothing but time
 
     
V
rozgadany


Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 70
Wysłany: 2011-03-06, 16:41   

Ale tam jest oryginalna podkładka, wiec musze ją wymienić czy poskładać tak jak bylo?
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-03-06, 17:11   

jeśli składałeś wcześniej zestawy z łożyskami stożkowymi to wiesz jaki maja mieć luz

po to używa się podkładek dystansowych pod łożyska jeśli nie ma innej regulacji

jeśli masz oryginalne podkładki dystansowe to złóż na nich
_________________
I've got nothing but time
 
     
V
rozgadany


Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 70
Wysłany: 2011-03-14, 17:11   

a jak założyć nowe uszczelniacze gumowe?
poprostu przeciagnąć przez kule?
 
     
Yabu 
pomocnik mechanika



Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 425
Skąd: Bielsko- Biała
Wysłany: 2011-03-14, 18:50   

Tak, tylko staraj się ich nie uszkodzić.
_________________
Kto smaruje ten jedzie. :-)

 
 
     
PrzemoCK 
stały bywalec
Anti Gravity Man



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 221
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-03-14, 19:41   

ja naciągnąłem i wg mnie było to bezpieczne dla tej produkcji gumy, którą nabyłem
_________________
Suzuki Samurai hi-roof 1.6 TDic, 235/75 km2, 4.16, ARB, 2xWarn, 2''OME
 
     
lemon 
świeżak


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 2
Skąd: Józefów
Wysłany: 2011-03-15, 22:34   

szukam i szukam nie mogę znaleźć opisu jak wymienić uszczelniacz zwrotnicy,
podeślijcie info
 
     
V
rozgadany


Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 70
Wysłany: 2011-03-16, 20:59   

tu masz coś w temacie
http://samurai.org.pl/vie...der=asc&start=0
jestem własnie na etapie składania całych zwrotnic

[ Dodano: 2011-03-16, 21:04 ]
Mam pytanie odnośnie łożyska zwrotnicy:
na gorze łozyska jest cos jakby uszczelniacz?? gumowy
po oczyszczeniu wszystkich części zwrotnicy zaówazyłem że na jednym łożysku brakuje tego uszczelniacza, albo sie gdzieś zgubił albo go nie było
czy w zestawie naprawczym jest komplet ? bo w ogłoszeniach są same łożyska bez tych gum?
czy bez tego można jeżdzić?
 
     
Yabu 
pomocnik mechanika



Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 425
Skąd: Bielsko- Biała
Wysłany: 2011-03-16, 21:36   

Ja miałem tak samo. Na górze łożysko z tym "uszczelniaczem" a na dole samo łożysko. Jak składałem to wszystkie łożyska powymieniałem na te z tymi kołnierzami (tylko że wtedy zwrotnica mi dość ciasno wchodziła).
_________________
Kto smaruje ten jedzie. :-)

 
 
     
V
rozgadany


Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 70
Wysłany: 2011-03-25, 23:01   

Poskładalem zwrotnice, ładnie pięknie wszystko ma chulać a tu coś dziwnego:
kręcąc kołem prz sprzęgiełku ustawionym na free słysze wyraźne trkotanie w okolicach sprzęgiełek tak jakby nie całkowicie rozłaczyły półosie? przed demontazem zwrotnic tego nie było (?)
będe rozbierał sprzegielka - ale czy moglem cośźle złożyć np czy pólosie mogły by nie zaskoczyć w dyfrze? - jednak w pozycji lock wał przekazuje napęd na przód??
 
     
MassukaGtti 
świeżak
zajawkowicz



Wiek: 32
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-28, 16:28   

Ja mam całą kulę mokrą, i to trzeba wymienić tylko uszczelniacz kuli zwrotnicy ?
 
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-03-28, 19:55   

MassukaGtti napisał/a:
Ja mam całą kulę mokrą, i to trzeba wymienić tylko uszczelniacz kuli zwrotnicy ?


po kolei .

podnieś koło
zobacz czy jest luz na zwrotnicy
jesli jest wymień łożyska zwrotncy

jesli nie ma rozbierz zwrotnicę i wymien uszczelniacz duży gumowy , filc i co bardzo ważne uszczelniacz półosi bo lubi olej z mostu wyrzucać


jesli kula ma widoczne wżery to opis regeneracji jest wyżej w tym samym temacie
_________________
I've got nothing but time
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.