Podczas jazdy na nierównościach (i nie tylko) kierownica drga tzw. lewo-prawo. Zamontowany jest nowy amortyzator skrętu. Nie ma zależności od hamowania wiec raczej krzywe tarcze bym wykluczył. Koła wyważane dwa razy. Nowe szpilki i nakrętki.
Film obrazujący zjawisko:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=cRZlflT-TOA&feature=youtu.be[/youtube]
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2016-08-26, 23:58
ja bym obstawiał łożyska zwrotnicy (i/lub piasty) - podlewaruj cały przód i sprawdź kolejno koła na przodzie i obadaj luzy jak pisze Star. Sprawdź też czy napięcie łożysk zwrotnicy jest zgodne z manualem.
[ Dodano: 2016-08-27, 00:02 ]
chociaż manual podaje też np. sprawdzenie zawieszenia skrzyni, reduktora, uszczleniaczy kuli i luzy na drążkach kierowniczych.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Normalnie standard jak są niewyważonych koła, przy stówie trzęsie , ale jak mówisz że były wyważane dwa razy to dziwne . Zbieżność to nie za bardzo bo auto bardziej jest nie stabilne przy większej prędkości niż trzęsienie kierownicą . Ja bym sprawdził luzy na zwrotnicy i jeszcze raz koła :) może pożyczyłbym od kogoś inne i zrobił test czy dalej to samo .
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Maj 2016 Posty: 88 Skąd: Świerklaniec
Wysłany: 2016-08-27, 22:16
Czysto teoretycznie koło może być wyważone i jednocześnie być krzywe i np. podskakiwać. Miałem i nadal mam taką sytuacje w motocyklu, gdzie dopiero po zmianie opony wyszło, że przód skacze (dosłownie) a na wyważarce jedynie lekkie niedoważenie (a jak się spojrzy okiem to widać jak bok faluje).
Dziękuję Panowie za opinie. Co do kół to nie wiem jeszcze czy nie tnie bo właśnie po zmianie na szersze i większe niż w serii zaczęło drgać - więc jeżeli tnie to jeszcze nie zdążyłem zauważyć bo od nie dawna kółka są na aucie. Wcześniej były stalówki i nic się nie działo ale to był dużo mniejszy rozmiar.
Amortyzator jest nówka od Jeepa - zgodnie z informacją z tego forum :) W poniedziałek sprawdzę luzy.
Pytanie dodatkowe - czy gdyby felga była krzywa to zauważyłby to wulkanizator? Pytam bo wywarzałem u dwóch różnych i żaden nie wspominał aby felgi były krzywe...
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2016-08-28, 09:47
wg mnie powinien to zauważyć.
Jest jeszcze coś takiego jak zjawisko drgań harmonicznych czy jakoś tak. dr hab prof nadzw gen lek med mgr inż Kostuch to kiedyś opisywał i ja zapamiętałem to w ten sposób że wszelkie "mikro drgania" nakładają się na siebie w sprzyjających okolicznościach (prędkość, rozmiar kół itp.) i kumulują w postaci większych drgań, czasem nie do wyeliminowania. Co nie zmienia faktu, że trzeba posprawdzać te elementy i wykluczyć/ograniczyć ich udział.
Hałas jeszcze kiedyś sugerował zbadanie luzu na przekładni kierowniczej i ewentualną regulację/zmniejszenie taką dużą nakrętką. Niektórym to też pomagało, przy czym trzeba tam jakiś luz zostawić żeby nie zamordować przekładni. Manual powie Ci jak to sprawdzić i ustawić.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Kolega ostatnio w insigni narzekal ze przy 120 mu trzesie. Okazalo sie ze opony sa nie rowno zuzyte. Zamienili przod z tylem, i chyba strony ale nie jestem pewien, i jak reka odjal ...
Mam to samo przy przekraczaniu 70 km/h w swoim coily. Podejrzewam że to kończące się przednie amortyzatory. Luzy na kolumnie kierowniczej zlikwidowane, brak luzów w reszcie zawieszenia.
_________________ Im lepszy samochód, tym dalej po ciągnik
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum