Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Dziwne drgania kierownicy
puniek 
świeżak



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 17
Skąd: Sulechów
Wysłany: 2016-08-26, 16:08   Dziwne drgania kierownicy

Podczas jazdy na nierównościach (i nie tylko) kierownica drga tzw. lewo-prawo. Zamontowany jest nowy amortyzator skrętu. Nie ma zależności od hamowania wiec raczej krzywe tarcze bym wykluczył. Koła wyważane dwa razy. Nowe szpilki i nakrętki.
Film obrazujący zjawisko:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=cRZlflT-TOA&feature=youtu.be[/youtube]

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być?
_________________
www.4xs.pl
 
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-08-26, 17:31   

Ustaw zbieżność ,a wcześniej przyjrzyj się oponom.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-08-26, 18:50   

Luzy posprawdzaj. Ja bym zbieżność pominął bo jak opon nie tnie to dobra będzie.a ten amortyzator skrętu to masz pewny?
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-08-26, 23:58   

ja bym obstawiał łożyska zwrotnicy (i/lub piasty) - podlewaruj cały przód i sprawdź kolejno koła na przodzie i obadaj luzy jak pisze Star. Sprawdź też czy napięcie łożysk zwrotnicy jest zgodne z manualem.

[ Dodano: 2016-08-27, 00:02 ]
chociaż manual podaje też np. sprawdzenie zawieszenia skrzyni, reduktora, uszczleniaczy kuli i luzy na drążkach kierowniczych.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Robert77 
nowicjusz



Wiek: 48
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 46
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: 2016-08-27, 19:38   

Normalnie standard jak są niewyważonych koła, przy stówie trzęsie , ale jak mówisz że były wyważane dwa razy to dziwne . Zbieżność to nie za bardzo bo auto bardziej jest nie stabilne przy większej prędkości niż trzęsienie kierownicą . Ja bym sprawdził luzy na zwrotnicy i jeszcze raz koła :) może pożyczyłbym od kogoś inne i zrobił test czy dalej to samo .
 
     
RadioOp 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 88
Skąd: Świerklaniec
Wysłany: 2016-08-27, 22:16   

Czysto teoretycznie koło może być wyważone i jednocześnie być krzywe i np. podskakiwać. Miałem i nadal mam taką sytuacje w motocyklu, gdzie dopiero po zmianie opony wyszło, że przód skacze (dosłownie) a na wyważarce jedynie lekkie niedoważenie (a jak się spojrzy okiem to widać jak bok faluje).
 
     
puniek 
świeżak



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 17
Skąd: Sulechów
Wysłany: 2016-08-28, 00:55   

Dziękuję Panowie za opinie. Co do kół to nie wiem jeszcze czy nie tnie bo właśnie po zmianie na szersze i większe niż w serii zaczęło drgać - więc jeżeli tnie to jeszcze nie zdążyłem zauważyć bo od nie dawna kółka są na aucie. Wcześniej były stalówki i nic się nie działo ale to był dużo mniejszy rozmiar.
Amortyzator jest nówka od Jeepa - zgodnie z informacją z tego forum :) W poniedziałek sprawdzę luzy.
Pytanie dodatkowe - czy gdyby felga była krzywa to zauważyłby to wulkanizator? Pytam bo wywarzałem u dwóch różnych i żaden nie wspominał aby felgi były krzywe...
_________________
www.4xs.pl
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-08-28, 09:47   

wg mnie powinien to zauważyć.

Jest jeszcze coś takiego jak zjawisko drgań harmonicznych czy jakoś tak. dr hab prof nadzw gen lek med mgr inż Kostuch to kiedyś opisywał i ja zapamiętałem to w ten sposób że wszelkie "mikro drgania" nakładają się na siebie w sprzyjających okolicznościach (prędkość, rozmiar kół itp.) i kumulują w postaci większych drgań, czasem nie do wyeliminowania. Co nie zmienia faktu, że trzeba posprawdzać te elementy i wykluczyć/ograniczyć ich udział.

Hałas jeszcze kiedyś sugerował zbadanie luzu na przekładni kierowniczej i ewentualną regulację/zmniejszenie taką dużą nakrętką. Niektórym to też pomagało, przy czym trzeba tam jakiś luz zostawić żeby nie zamordować przekładni. Manual powie Ci jak to sprawdzić i ustawić.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2016-08-28, 16:55   

Znany i "lubiany" efekt:

https://www.youtube.com/watch?v=ncTgYl7P_TE
https://www.youtube.com/watch?v=K_KWb0e6fxE

Czasem pomaga zwykłe dopompowanie a czasem nic :-?
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-09-01, 22:23   

a ja się nie zgodzę. Mam nie wyważone koła MT na trójkątach i do 100 wszystko idzie jak po sznurku. Luzów brak, amor z jeepa-a wspomaganie
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2016-09-01, 22:32   

Kolega ostatnio w insigni narzekal ze przy 120 mu trzesie. Okazalo sie ze opony sa nie rowno zuzyte. Zamienili przod z tylem, i chyba strony ale nie jestem pewien, i jak reka odjal ...
 
     
frank_lucas 
świeżak
frank_lucas



Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 24
Wysłany: 2016-09-03, 13:16   

Mam to samo przy przekraczaniu 70 km/h w swoim coily. Podejrzewam że to kończące się przednie amortyzatory. Luzy na kolumnie kierowniczej zlikwidowane, brak luzów w reszcie zawieszenia.
_________________
Im lepszy samochód, tym dalej po ciągnik
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.