Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Samurai diesel nie odpala
pitermaly
świeżak


Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 21
Wysłany: 2016-08-25, 13:17   Samurai diesel nie odpala

witam wszystkich, przywiozłem z Niemiec Samuraja z silnikiem Diesla 1.9TD, pompa na linkę, rok produkcji 1999, z podejrzeniem uszkodzenia silnika.
Wymontowany był rozrusznik, został zamontowany używany, silnikiem obracałem ręcznie, kręci - nie jest zablokowany. Nie ma tez widocznych dziur w bloku. Jednak nie chce kręcić rozrusznikiem. Podejrzenie moje wzbudzają też 3 kostki zaraz za zbiorniczkiem na płyn do spryskiwacza, nie ma tam przekaźników, są tylko kostki.
Czy one mają wpływ na uruchomienie silnika. Co może być że on nie chce wystartować?
Czekam na pomoc. pozdrawiam
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-08-25, 17:29   

Może wina stacyjki.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
sami111 
nowicjusz


Wiek: 50
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 32
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2016-08-25, 20:46   

Podłącz na krótko rozrusznik czyli podciągnij z akumulatora + do cienkiego kabelka na rozruszniku i nie ma siły będzie kręcił
_________________
albo suzuki albo nic...
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-08-25, 21:37   

sami111 napisał/a:
Podłącz na krótko rozrusznik czyli podciągnij z akumulatora + do cienkiego kabelka na rozruszniku i nie ma siły będzie kręcił


NO tylko się nie rozjedź przy okazji.

Zrób foto tej kostki i wyśledź dokąd idą kable. Może ktoś przerobił instalkę stacyjki na "przekaźnik".
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
pitermaly
świeżak


Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 21
Wysłany: 2016-08-26, 07:40   

no właśnie ma on jeszcze immo, ale po wpisaniu kodu widać, że rozłącza bo jest ten "Pyk" i się zapalają kontrolki, jednak w desce rozdzielczej jest jeszcze przełącznik "on - off", może rzeczywiście ktoś wywalił te przekaźniki i zrobił na krótko......
Nie wiem za bardzo jak wstawić fotki bo mam problemu.....
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-26, 08:02   

pitermaly napisał/a:

Nie wiem za bardzo jak wstawić fotki bo mam problemu.....


Hej,

wrzuć fotki na imgur.com lub coś podobnego, a tu wkleić linki do nich.
_________________
szym
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2016-08-26, 08:02   

Musisz dać + na elektrozawór przy pompie paliwa (na stałe aby nie zgasł) oraz na cienki kabel od rozrusznika ( aby zakrecił silnik)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-08-26, 08:24   

fabryczny immo nie ma nic do kręcenia rozrusznikiem. Co najwyżej jak pisze Czuper nie odpali bo immo zawiaduje elektrozaworem na pompie i jak nie poda paliwa to będziesz mógł sobie kręcić.

Ale sam rozrusznik będzie kręcił nawet na zakodowanym immo.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
pitermaly
świeżak


Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 21
Wysłany: 2016-08-26, 10:45   

Witam, dokładnie a on nie kręci woogole. Fakt że stał w Niemczech 4 lata ale on jest i parę razy przekręciłem wałem kluczem. Więc nie jest zblokowany. Tylko jak próbowałem go kręcić to taki gruby kabel wychodzący z wewnątrza auta - jakby linka w pancerzu strasznie się grzał, aż gorący był - nie wiem czy to jakaś masa?

[ Dodano: 2016-08-26, 10:49 ]
Fotki tych kostek - ostatnie zdjęcie na linku poniżej
http://imgur.com/a/Xr2Cq
i ten gruby kabel który się grzeje-idzie na pompą wtryskową
 
     
sami111 
nowicjusz


Wiek: 50
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 32
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2016-08-28, 21:49   

ten gruby kabel to może być od świec żarowych więc może się trochę grzać
_________________
albo suzuki albo nic...
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-08-29, 11:47   

coś jest urzeźbione, tam gdzie masz te 3 wtyczki brakuje Ci co najmniej 2 przekaźników, a sądząc po 3 wtyczkach to jednak 3. Co sugeruje, że ten jeden co jest przykręcony przy puszce z bezpiecznikami też był "modyfikowany".

Zaznacz na fotce dokładnie który kabel Ci się grzeje. U mnie "nad" pompą nie ma żadnego kabla. Być może ktoś przerabiał u Ciebie immo i zrobił jakieś obejście.

Próbowałeś zakręcić rozrusznikiem na krótko?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
tosiekDH 
rozgadany



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 88
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-08-29, 13:58   

Wygląda po Twoim opisie że po prostu brakuje Ci masy pomiędzy karoserią a silnikiem. Ten gruby "przewód" to linka sprzęgła - metalowa czyli przewodzi prąd ale jest cienka to i się grzeje,
Sprawdź gdzie jest przykręcona końcówka przewodu minusowego od akumulatora.

sami111 - przewód od świec żarowych widać na 3,4,5, zdjęciu tuż powyżej pomarańczowej końcówki bagnetu, zakończony jest oczkiem na śrubkę M5 i ten kawałeczek przewodu widocznego jest koloru białego i znika zaraz w peszlu na przewody.

NAJWAŻNIEJSZE - chyba ostatnią rzeczą w której powinieneś grzebać to pompa wtryskowa, ma zamalowane na żółto śrubki żeby pompiarz który ją regenerował wiedział czy ktoś łapek swoich tam nie pchał. To taki zwyczaj wśród pompiarzy,po regeneracji pompy i jej regulacji na stanowisku maluje się śrubki i nakrętki te które mają znaczenie dla ustawień pompy !
_________________
Zderzaki, bagażniki, osłony samurai/ vitara

Facebook.com/pfeoffroadpolska/
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-08-29, 15:50   

tosiekDH napisał/a:
Wygląda po Twoim opisie że po prostu brakuje Ci masy pomiędzy karoserią a silnikiem. Ten gruby "przewód" to linka sprzęgła - metalowa czyli przewodzi prąd ale jest cienka to i się grzeje


prąd na lince sprzęgła? :shock: rozumiem, że mogła by się grzać od chodzącego silnika i chłodnicy po której jest poprowadzona, ale chyba nie jest pod prądem :>

chyba, że to przez nią płynie prąd jako "masa" pomiędzy silnikiem a karoserią :shock: :shock: :shock:
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-29, 15:58   

SamNaSamZSam napisał/a:


chyba, że to przez nią płynie prąd jako "masa" pomiędzy silnikiem a karoserią :shock: :shock: :shock:


no właśnie to chyba Tosiek podejrzewa: że się z braku alku (masy) tak masa zrobiła.
_________________
szym
 
     
tosiekDH 
rozgadany



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 88
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-08-29, 16:20   

Oczywiście że płynie prąd bo jest cała metalowa łącznie z zakończeniami, i jeden koniec styka się z budą a drugi z łapą sprzęgła-skrznka-silnik i masz prawie masę na silniku.
SamNaSamZSam, zapytaj się jakiegoś właściciela Fiata 126p co się działo z linką rozrusznika, jak zgniła miedziana plecionka masowa międzu buda a silnikiem.pitermaly, weź jeden kabel rozruchowy i połącz klemę minusową aku i silnik,najlepiej z głowicą, czyste alu to dobra masa na silniku. Po przekręceniu kluczyka rozrusznik powinien kręcić, chyba ze ktoś rzeźbił instalację rozruchową. I teraz brak przekaźnika uniemożliwia zakręceniem rozrusznikiem

[ Dodano: 2016-10-31, 08:52 ]
pitermaly, stoisz w kolejce w sklepie po kabel masowy ? bo znaku życia nie dajesz co dalej z furą.
Czy może Cię poraziło te 12 volt i masz dość już swojego samiego :mrgreen:
_________________
Zderzaki, bagażniki, osłony samurai/ vitara

Facebook.com/pfeoffroadpolska/
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.