Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Ciężko odpala na ciepłym
elkrecik 
nowicjusz


Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Czudec
Wysłany: 2016-09-09, 21:01   Ciężko odpala na ciepłym

Witam, mam problem z motorkiem 1,3 na gaźniku. Auto po zakupie zalewało się na ciepłym silniku, 4 miesiące temu zmieniłem świece, przewody, kopułkę,palec- pomogło. Niedawno po postoju półgodzinnym nie chciało odpalić- wyjąłem korek z baku który był zassany, odpaliło, zrobiłem dziurkę w korku, all śmigało. Od kilku dni na ciepłym silniku, po około półgodzinnym postoju odpala od 4-ego strzała, nieważne czy z ssaniem czy bez, jak odpali chodzi bez problemu. Od czego zacząć?W Samku jest jakieś odpowietrzenie baku? Słaba masa, lewe powietrze przy gaźniku?
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-09-10, 20:15   

Zacznij od sprawdzenia luzów zaworowych.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-09-10, 20:57   

a mrugałeś sobie kody błędów jakieś?

[ Dodano: 2016-09-10, 22:02 ]
Bulimierz na szczęście czuwa i słusznie zauważył, że pomrugać można we wtryskowcu... więc mojej sugestii jakby nie było :)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-09-10, 22:36   

tak sam mrugało kody światełkiem oświetlenia kabiny :mrgreen:
Powiem tak jak masz oryginalny gaźnik to przyszedł jego czas to dla dobra Twojego radzę
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
elkrecik 
nowicjusz


Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Czudec
Wysłany: 2016-09-10, 23:17   

Jedyne czego nie sprawdziłem to właśnie luzy zaworowe... Co do gaźnika Starscream- od 2 miechów jeżdżę na Ładzie-, przez oryginalny prawie osiwiałem.... Panowie- a masa może być przyczyną? A może odpowietrzenie baku?
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2016-09-11, 09:18   

Szanowny Kolego, weź odpal to na krótko z bańki. Zbiornik ma odpowietrzenia, istotnie jak się podciśnienie wytworzy to nie pociągnie, ale żeby z tej objętości zassać to trochę minie, chyba że wciąż paliwo na full pod korek :mrgreen:
Odpal zagrzej przepnij na bańkę zasilanie i powrót, będziesz miał pewność czy to zbiornik.
Wyprzedzenie zapłonu, śruba regulacji składu mieszanki wolnych obrotów (gdzieś na podstawie gaźnika).
O zaworach pisał Zawias, też można sprawdzić.
Miłego grzebania shuffle
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
elkrecik 
nowicjusz


Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Czudec
Wysłany: 2016-09-11, 19:54   

Wyprzedzenie zapłonu było OK, gaźnik regulowałem na kontroli spalin w SKP, miał za mało paliwa ale po podkręceniu problem nie ustał, czyli pewnie wspomniane przez Was zawory lub odpowietrzenie... Czy Sammek ma odpowietrzenie baku, bo nie zauważyłem nic przy wlewie?
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-09-11, 20:26   

może tajemniczy punkt 14 "to atmosphere" to jakiś odpowietrznik: http://imgur.com/a/oRjjR
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
tosiekDH 
rozgadany



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 88
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-09-11, 21:20   

Odpowietrzenie baku to jest 5 na tym rysunku. Przewód ten wchodzi do zbiornika z węglem aktywnym - jest to pomysł ekoterrorystów - korek ma być szczelny a opary ze zbiornika przez filtr do atmosfery.
_________________
Zderzaki, bagażniki, osłony samurai/ vitara

Facebook.com/pfeoffroadpolska/
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2016-09-11, 21:32   

A na zimno pali od razu, czy też trzeba kręcić?
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
elkrecik 
nowicjusz


Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Czudec
Wysłany: 2016-09-11, 21:35   

Na zimnym pali rewelacyjnie- ssanko i odpala od strzała...Nie trzeba dodawać gazu, problemy pojawiają się 20-30 min przy próbie odpalenia ciepłego silnika. Tak patrzę na ten element nr 5 na rysunku i się zastanawiam- przy podłączaniu new gaźnika gdzie ja ten przewód zapodałem :-P Zastanawia mnie również delikatne jakby"zawahanie się" silnika przy gwałtownym dodaniu gazu lub przy agresywnej zmianie biegu - jakby na ułamek sekundy się zadławił a później daje pełną moc...A może ten typ tak ma.. Jedno jest pewne- po zakupie Samuraja dopadają mnie jakieś filozoficzne rozterki typu: to ma tak szumieć, tyle ma palić, założyć snorkel, większe koła? Przy innych autach tego nie było :-P
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2016-09-11, 22:28   

Starscream napisał/a:
tak sam mrugało kody światełkiem oświetlenia kabiny :mrgreen:
Powiem tak jak masz oryginalny gaźnik to przyszedł jego czas to dla dobra Twojego radzę


Nie ma się z czego śmiać.
Samurai występował z gaźnikiem sterowanym komputerem i miał wtedy lampkę 'check engine'.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-09-11, 23:37   

A wez go z bańki zasil. Wcześniej działał ok?
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
elkrecik 
nowicjusz


Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Czudec
Wysłany: 2016-09-11, 23:52   

Sam- szczerze mówiąc nie wiem :oops: Po zakupie miał problemy z odpalaniem na ciepłym zawsze- zgasiłem, to do ostygnięcie nie odpalił. Wymienione kable,świece,palec, kopułkaitp i palił normalnie. Nigdy nie zaobserwowałem tej sytuacji co teraz, bo była inna specyfika jazdy: jeździłem,jeździłem, odstawiałem do garażu i finito. Teraz zacząłem jeździć do swojego lasu sprzątać drzewostan, wypakowuję piłę i resztę sprzętu, pomacham pół godziny i chcę przenieść się do drugiego lasu a tu klops :-/

[ Dodano: 2016-09-15, 15:23 ]
Luzy zaworowe sprawdzone i były OK. Co dalej?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.