Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Swap Samurai 1,3 na Baleno 1,3
agaspi 
nowicjusz



Dołączyła: 28 Gru 2016
Posty: 26
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-02-26, 21:55   Swap Samurai 1,3 na Baleno 1,3

Okazało się , że dostaniemy Baleno 1995 1,3 (całe) w cenie nie do odrzucenia.
Chcielibyśmy przełożyć silnik tylko nie znaleźliśmy tematu z silnikiem 1,3. Czy natkniemy się na jakieś poważne problemy (oprócz aparatu zapłonowego, który się nie mieści) ?
Dodatkowo chcielibyśmy przełożyć wspomaganie i chłodnicę.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-02-26, 22:23   

Bo 1.3 z baleno się nie wkłada-1.6 albo 1.8.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
1ace1 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 82
Skąd: Krosno
Wysłany: 2017-02-27, 06:03   

a dlaczego nie ? Można swapać bo to zawsze więcej koni i 16v tylko ten na cewkach(nie ma problemu z aparatem i można nim nurkować :mrgreen: )
 
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-27, 08:07   

1ace1 napisał/a:
a dlaczego nie ? Można swapać bo to zawsze więcej koni i 16v tylko ten na cewkach(nie ma problemu z aparatem i można nim nurkować :mrgreen: )


Można to i jakieś V6 lub V8, pytanie czy jest sens :mrgreen: 1995 to będzie silninik na aparacie, także pozostaje pytanie czy jest sens się szarpać żeby zyskać te 15 KM i 0 momentu. No chyba że macie silnik na gazniku, wtedy faktycznie widzę sens takiej przeróbki ;-)
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2017-02-27, 09:10   

Faktycznie jak gaźnik z poniacza nie daje rady i ogólnie silnik w kiepskim stanie to taka przekładka ma sens jeśli całe baleno będzie w naprawdę tak dobrej cenie, że po sprzedaniu budy na złom wyjdzie się na tej przekładce na zero.
Według mnie jednak jeśli koszty ostateczne miały by przekroczyć 400 - 500 zł (robicie wszystko sami, sprzedajecie złom i stary silnik) to ja bym raczej rozważył dołożenie kasy i zapakowanie 1.6 wtedy moc będzie odpowiednia do podwyższanej budy blaszanki :-)
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2017-02-27, 09:15   

Nie licząc cięcia grodzi pod aparat, to wydaje się być dosyć prosty swap (w sens takiej przeróbki nie wnikam).
Silnik powinien pasować na skrzynię bez rzeźby, miska i smok podejdą od samuraia, zostanie tylko zabawa z elektryką.
Wspomaganie na pewno się nie nada, bo baleno ma magiel, chłodnica pewnie mniejsza i do tego aluminiowa, ja bym nie przekładał.
 
     
agaspi 
nowicjusz



Dołączyła: 28 Gru 2016
Posty: 26
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-02-27, 10:06   

No na długość nie wejdzie, aparat zapłonowy do przeróbki jeśli się da na taki sam kątowy zrobić jak w oryginale...
Silnik mamy marny i na gaźniku. Robocizna własna a cena baleno nie do odrzucenia. Niestety albo z takim silnikiem , albo żaden. Silniki
A o co chodzi ze wspomaganiem, że się nie nada?
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2017-02-27, 10:11   

agaspi napisał/a:
A o co chodzi ze wspomaganiem, że się nie nada?


Ze wspomagania może być tylko pompa. Baleno ma maglownicę a Samiec przekładnie (kolumnę) kierowniczą po prostu inne rozwiązanie konstrukcyjne nie zamienne między sobą. Do wspomagania potrzebowalibyście jeszcze przekładni kierowniczej z Vitary lub Suzuki Jimiego anglika bodajże.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-02-27, 20:25   

Albo bez roboty z Europejczyka. Jak bym sie miał bawić w przekładni typu p&p to zdecydowanie jimny g13 a jak inny to vitara lub bmw. Na resztę szkoda czasu i roboty bo sie człowiek narobi i efekt mizerny. Albo szukać zdrowego 1.3
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-02-27, 20:37   

Przekładnia kierownicza, tak jak wyżej kolega napisał, z jimny EUROPA pasuje idealnie. Trzeba tylko "wbić" drążek kierowniczy o 2cm.

Do silnika, jeśli już koniecznie chcecie wsadzić, podejdzie przekładnia kątowa z vitary 1.6 16v. Musicie mieć też z niego aparat i wałek. Trochę rzeźby jest, ale da się ożenić. Przy cenie g13bb na cewkach rzędu 700PLN/silnik z cewkami, kolektorami i czasem alternatorem sens wszczepiania silnka na aparacie jest żaden.

Aparat ma dużo minusów: się zużywa =wymiana palca, kopułki; trzeba na początku wyregulować wyprzedzenie zapłonu; może w nim zbierać się rosa.... (co jest największym minusem przy jeździe terenowej)
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2017-02-27, 21:15   

A jaka to cena że taka nie do odrzucenia. Za 1000,- można kupić baleno 1.6 16v na cewkach
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
agaspi 
nowicjusz



Dołączyła: 28 Gru 2016
Posty: 26
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-02-28, 11:20   

kurian, masz coś takiego? Bo ja nie znalazłam :( Za 1200 jest jakiś 1996 tylko on pewnie na aparacie jest... https://www.otomoto.pl/of...a-ID6yM9Y9.html
Za 1000 zł to byśmy jeszcze kupili jeśli faktycznie jest lepiej...
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2017-02-28, 11:26   

ja za tyle kupiłem ze ślizgającym się sprzęgłem i lekko poobijane ale 100% sprawne, trzeba polować na OLX, bo takie tanie szybko znikają. A samo Baleno to niezbyt wartościowy pojazd, przez znikające podłużnice i mocowanie sanek.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
agaspi 
nowicjusz



Dołączyła: 28 Gru 2016
Posty: 26
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-02-28, 11:37   

Dobra, znalazłam rozbitka :)
Czyli sugerujecie , żeby brać 1,6 z cewką?
Tylko jak go wyrejestrować :(
 
     
michau 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 190
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2017-02-28, 12:14   

Wyrejestrowanie to nie problem. W dniu złomowania OC musi być jeszcze ważne, przegląd nie. Zawozisz niekompletne Baleno na złom z dowodem rej., kartą pojazdu i umową kupna sprzedaży między Tobą a sprzedającym. Dostajesz pokwitowanie, tablice i uderzasz do wydziału komunikacji - do tego, w którym aktualnie baleno jest zarejestrowane.
Za pojazd o wartości do 1000zł nie płaci się wzbogacenia - taką kwotę wpisz na umowie:)
 
     
agaspi 
nowicjusz



Dołączyła: 28 Gru 2016
Posty: 26
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-02-28, 12:19   

michau, Super wiadomość, myślałam że za to się płaci .Przepisy się zmieniły? To nie muszę go rejestrować nawet na siebie?

[ Dodano: 2017-02-28, 12:30 ]
Dobra, czyli jutro jedziemy oglądać Baleno 1,6 z cewką.
Usuniemy co nam potrzebne i reszta na złom. Złomiarz się nie przyczepi jak pół auta nie będzie?

Przekładamy silnik - teoretycznie nie powinno być problemu z tego co rozumiem? Łapy się dorobi.
Komputer, wiatrak i chłodnice też przełożymy.
Nadal problem z przełożeniem wspomagania kierownicy :( Może da się coś innego za 200 zł kupić żeby pasowało?
 
     
michau 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 190
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2017-02-28, 12:31   

Ja swoim samuraiem jeździłem 1,5roku bez rejestrowania na siebie. Po kupnie opłaciłem tylko skarbówkę. Jest wymóg rejestracji w ciągu chyba 30dni, ale nie ma prawnych konsekwencji za niedopełnienie tego obowiązku:)
Jak dobrze wynegocjujesz, to może jeszcze dostaniesz jakąś kaskę ze stacji kasacji pojazdów.
Tak zrobiłem z rozbitą osobówką. Silnik, skrzynie, tapicerkę, koła wymontowałem i poszły do sprzedania, a po wrak przyjechała laweta ze stacji demontażu pojazdów. Odwieźli mi potem dokumenty do domu. Z racji, że samochód był zupełnie ogołocony nie dostałem pieniędzy ;)
 
     
egon 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 503
Skąd: 4x4 wyspa wolin
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-03-01, 08:38   

Auta nie trzeba wyrejestrowywać wystarczy wypowiedzieć oc jeżeli posiada i na złom i tyle albo z jakimś żulem spisać umowę za flaszkę i po problemie. :lol:
_________________
Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2017-03-01, 09:03   

Egon, legalnie nie jest to zbyt trudne więc po co kombinować.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.