Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Swap 1.3 16V na 1.6 16V
piotrbod 
świeżak


Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 22
Skąd: PIaseczno
Wysłany: 2017-05-04, 10:56   Swap 1.3 16V na 1.6 16V

Dokonuje takiego swapu - obecnie mam silnik od jimny. Mam pare pytan do ludzi ktorzy to przerabiali:

Wiem ze mam miec osprzet od jimny (kolektory) oraz wtryski od 1.6 16V.

1. Sterownik ma zostac z jimny czy mam szukac z vitary ?
2. Czy komplet immobilajzera (kluczyk, box, czytnik pastylki) - moge podlaczyc do dowolnego sterownika - czy jest to sparowane z konkretna sztuka sterownika i proby podmiany sterownika skoncza sie zablokowaniem ?
3. Czy jest wogole jakis patent na zdjecie immo ? Teraz mam kawalek kluczyka przyklejony do czytnika i to wszystko na trytkach przy sterowniku :) Chetnie bym sie tego pozbyl.
4. Czy wałek rozrzadu w 1.6 16V jest taki sam jak w 1.3 16V ? Glownie chodzi mi o to, czy moge kupic silnik nie na cewkach (bez czujnika polozenia wałka rozrzadu) - i wlozyc moj wałek (z 1.3 16V) z pierscieniem do czujnika polozenia wałka ? Wtedy ilosc silnikow ktore moge kupic by drastycznie wzrosla.
5. W zlomowym silniku 1.3 16V (ktory kupilem na czesci) pod deklem zaworow sa sprezynki/druciki trzymajace dzwigienki zaworowe do oski. Polowa tych sprezynek byla polamana. Czy mozna ich po prostu nie instalowac ?

Z gory dzieki za info

Piotrek
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-04, 21:21   

piotrbod napisał/a:
Dokonuje takiego swapu - obecnie mam silnik od jimny. Mam pare pytan do ludzi ktorzy to przerabiali:

Wiem ze mam miec osprzet od jimny (kolektory) oraz wtryski od 1.6 16V.

1. Sterownik ma zostac z jimny czy mam szukac z vitary ?

Piotrek


Jak kupisz 1.6 16V z czujnikiem w misie to lepiej zmienić w celu cieszenia się pełną mocą - odpalać będzie.

piotrbod napisał/a:

2. Czy komplet immobilajzera (kluczyk, box, czytnik pastylki) - moge podlaczyc do dowolnego sterownika - czy jest to sparowane z konkretna sztuka sterownika i proby podmiany sterownika skoncza sie zablokowaniem ?
Piotrek


Nie, bez zmiany w pamięci ECU jest to niemożliwe.

piotrbod napisał/a:

3. Czy jest wogole jakis patent na zdjecie immo ? Teraz mam kawalek kluczyka przyklejony do czytnika i to wszystko na trytkach przy sterowniku :) Chetnie bym sie tego pozbyl.
Piotrek


Generalnie tak. W większości kompów suzuki można to zrobić. Potrzeba zrobić zmianę programową i hardwarową w ECU. Jak byś kiedyś chciał usunąć to skontaktuj się ze mną na PW.

piotrbod napisał/a:

4. Czy wałek rozrzadu w 1.6 16V jest taki sam jak w 1.3 16V ? Glownie chodzi mi o to, czy moge kupic silnik nie na cewkach (bez czujnika polozenia wałka rozrzadu) - i wlozyc moj wałek (z 1.3 16V) z pierscieniem do czujnika polozenia wałka ? Wtedy ilosc silnikow ktore moge kupic by drastycznie wzrosla.
5. W zlomowym silniku 1.3 16V (ktory kupilem na czesci) pod deklem zaworow sa sprezynki/druciki trzymajace dzwigienki zaworowe do oski. Polowa tych sprezynek byla polamana. Czy mozna ich po prostu nie instalowac ?

Z gory dzieki za info

Piotrek


Z wałkami nierządów nie ćwiczyłem.

Pozdrawiam, DUŻY
 
     
piotrbod 
świeżak


Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 22
Skąd: PIaseczno
Wysłany: 2017-05-05, 08:02   

Dobra, a przy silniku od vitary z czujnikiem na walku rozrzadu (nie na misce) - przy kolektorach jimny i wtryskach vitary - zmieniac ECU czy zostawic ECU jimny ?

No i dalej jest aktualne pytanie - moze ktos trenowal temat:
czy profile wałkow rozrzadu dla 1.3 16v i 1.6 16v sa takie same ?

Piotrek
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2017-05-05, 08:29   

Profil to temat drugorzędny.
Mogą się różnić tarcze impulsowe dające sygnał do czujników położenia wału/wałka.
Jeżeli komputer nie zobaczy spodziewanej sekwencji impulsów z czujnika, to buba...

Nie chcesz mieć niespodzianek - przekładaj komplet. Rzeźba jest fajna jak masz czas i wiedzę.
 
     
piotrbod 
świeżak


Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 22
Skąd: PIaseczno
Wysłany: 2017-05-05, 10:01   

kostuch napisał/a:
Profil to temat drugorzędny.
Mogą się różnić tarcze impulsowe dające sygnał do czujników położenia wału/wałka.
Jeżeli komputer nie zobaczy spodziewanej sekwencji impulsów z czujnika, to buba...

Nie chcesz mieć niespodzianek - przekładaj komplet. Rzeźba jest fajna jak masz czas i wiedzę.



Mam teraz w samochodzie 1.316V z jimny, mam wiec komplet osprzetu jimny 1.316V : kolektory, wałek rozrzadu, wiazka komputer, czujnik polozenia .

Chce przelozyc tylko sam slupek + wieksze wtryski od 1.6.
Nie chce rzezbic od nowa wiazki silnikowej bo to w ciul roboty.

Bedzie to dobrze dzialac ?


Piotrek
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2017-05-05, 10:11   

O ktorych silnikach piszesz, podaj oznaczenia.
 
     
piotrbod 
świeżak


Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 22
Skąd: PIaseczno
Wysłany: 2017-05-05, 11:10   

pacmano napisał/a:
O ktorych silnikach piszesz, podaj oznaczenia.


Na samochodzie mam G13B, czyli 1.3 SOHC (jednowałkowy), na cewkach, z czujnikiem polozenie wałka rozrzadu.
Chce zamienic na G16 z jak najmniejsza rzezba.

Zastanawiam sie czy moge kupic slupek od baleno (bo taniej i wiecej tego jest).

Piotrek
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.