Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Nierówno chodzi na wolnych obrotach Juz nie mam pomysłów
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
  Wysłany: 2017-05-09, 18:10   Nierówno chodzi na wolnych obrotach Juz nie mam pomysłów

Szybkie streszczenie: autko zakupiłem z zaniedbanym silnikiem (wtrysk) więc nie miało praktycznie mocy i nierówno chodziło na wolnych obrotach (nie gasło). Na początek wykonałem kilka drobnych rzeczy jak: wymiana świec, przewodów wn., kopułki, zmieniłem poparciałe i popękane przewody podciśnieniowe oraz paliwowe, filtr powietrza, poprawiłem masy, wyczyściłem kostki elektryczne przy silniku, wyregulowałem zawory (były źle wyregulowane od dłuższego czasu), ustawiłem zapłon, wymieniłem obie uszczelki przepustnicy (poprzednie się rozsypały po zdjęciu) i kilka innych drobnych rzeczy.

Sprawdziłem również kompresje silnika - jest książkowa.

Po tych drobnych zabiegach silnik odzyskał moc jednakże wciąż chodzi nierówno na wolnych obrotach (obecnie ok. 900 wahania w dół pomiędzy 50-100) - sytuacja się znacząco poprawiła w stosunku do stanu sprzed ww. czynności ale problem pozostał.

Próbowałem wyszukać nieszczelności plakiem - brak reakcji, przy czym nie sprawdziłem dobrze uszczelki kolektora dolotowego bo trudno od spodu się dostać. Może tutaj jest problem??

Do wymiany pozostał filtr paliwa który już troche lat ma, przy czym z uwagi że ktoś go zabezpieczył z ramą antykorozyjnie będzie to pewne wyzwanie... Jednak auto bez problemu wkręca się na wysokie i nie przerywa.

Następnie między śrubkę regulacyjną obrotów przepustnicy włożyłem blaszkę aby podnieść nieco obroty, ale wahania występowały nadal...

Przy przepustnicy jest jeszcze czujnik podciśnieniowy (okrągły element z ruchomym walcem na środku osłonięty gumową osłonką - jest popękana i sparciała, ale walec płynnie pracuje...). Przy wyłączonym silniku ruchoma część przepustnicy się z tym walcem styka ale po odpaleniu podciśnienie odciąga go ok 6mm i nawet przy dodawaniu gazu styku nie ma choć widać że lekko się przesuwa. Po wyłączeniu silnika wraca na swoje miejsce i ponownie jest styk.

Diagnoza którą otrzymałem od mechanika: skoro zawory nie były regulowane to musi się teraz wszystko wypalić i problem ustąpi. Jednakże śmigam już prawie rok i nic się nie zmienia.

Rozważam zrobienie głowicy, w tym wypolerowanie gniazd, ale inny mechanik twierdzi, że nie ma to znaczenia...

Generalnie póki co nie chce zmieniać silnika.

Czy ktoś z Was miał/ma może taki problem i koncepcję na rozwiązanie?
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-05-10, 05:01   

Ja bym olał. Skoro chodzi fajnie.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-05-10, 08:18   

Powalczę jeszcze może się uda:) jak nie podniosę lekko obroty i zostawię...
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2017-05-10, 14:05   Re: Nierówno chodzi na wolnych obrotach Juz nie mam pomysłów

mrpaulo napisał/a:


Następnie między śrubkę regulacyjną obrotów przepustnicy włożyłem blaszkę aby podnieść nieco obroty, ale wahania występowały nadal...

Przy przepustnicy jest jeszcze czujnik podciśnieniowy (okrągły element z ruchomym walcem na środku osłonięty gumową osłonką - jest popękana i sparciała, ale walec płynnie pracuje...). Przy wyłączonym silniku ruchoma część przepustnicy się z tym walcem styka ale po odpaleniu podciśnienie odciąga go ok 6mm i nawet przy dodawaniu gazu styku nie ma choć widać że lekko się przesuwa. Po wyłączeniu silnika wraca na swoje miejsce i ponownie jest styk.


Ta śrubka regulacyjna nie służy do regulacji wolnych obrotów. Wolne obroty regulowane są przez komputer (przez ISC - też do sprawdzenia).
Polecam lekturę manuala i ustawienie WSZYSTKICH śrubek wg instrukcji.
To co masz spróchniałe i się rusza, to podciśnieniowy otwieracz przepustnicy - też ma być ustawiony wg instrukcji i działać prawidłowo.
Może być jeszcze problem z zaworkiem do odmy, tps i innymi gadżetami.

To że ten silnik bez połowy osprzętu nadal będzie jako tako działał, nie oznacza że należy olewać sprawę.
No chyba że tak nakazuje wyznawana religia - zadrutować i ogień :->
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-05-10, 14:42   

Sprawdzałem błędy i nie ma. Masz może link do ściągnięcia manuala bo co szukam to nieaktualne? Też mi zależy by silnik pracował jak powinien.

[ Dodano: 2017-05-10, 14:50 ]
Znalazłem manual:) wszystko ok ale nie jestem mechanikiem i wolałbym tam nie mieszać sam... Wyczyścić i wymieniać mogę ale z ustawieniami to nie chce popsuć... Znasz może kogoś w mazowieckim kto się pobawi przy tym w rozsądnych kosztach?
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-05-10, 19:18   

Temu ja mam gazniczek nówke sztuke z poniacza. Silnik z vitary też przygotowuje pod niego. Tam poprostu nie ma co nie działać
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-05-10, 19:23   

Powalczę z tym wtryskiem a jak nie wyjdzie to pomyśle o poniaczku:)
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2017-05-10, 20:01   

Starscream napisał/a:
Temu ja mam gazniczek nówke sztuke z poniacza. Silnik z vitary też przygotowuje pod niego. Tam poprostu nie ma co nie działać

Nie będę zaczynać kolejnej dyskusji o wyższości świąt Wielkanocy nad świętami Bożego Narodzenia :-P
Ile razy to było: gaśnie mi przy podjazdach, nie mam ssania, dławi się jak dodam gazu, nie chce jechać na benzynie tylko lpg, kto mi wyreguluje mieszankę, pali jak smok, do czego te wszystkie wężyki i druciki, szukam fachowca od gaźników, pomocy... :mrgreen:
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-05-10, 21:05   

To nie moje pytania. Drugi gaznik poniaczowy wstawiłem z tym że nowy. W życiu bym tego nie zmienił na 30 letni wtrysk który żyje po swojemu. Rurki podciśnienia są potrzebne tylko 3 szt. Proste to jak gaznik z motorynki. A jak ktoś daje pytanie że na lpg chodzi a na benzynie nie to chyba nie wie jak to działa. Nie będę nikogo przekonywał bo od nawracania jest kler. Ale ja tego w życiu nie wymienie jak czytam takie posty wyżej niby dobrze a nie działa :)) wot cziort teiechnika:))
Idąc w stronę terenowej prostoty czemu wszyscy profesjonaliści okrajają elektronikę montując pompy wtryskowe do silników szpikowanych elektroniką fabrycznie? Czemu nasi "bracia" zza oceanu ładują do samuraja gazniki webera 32/36 ??? Temat do przemyslenia
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
misiupl 
nowicjusz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Posty: 29
Skąd: Płock
Wysłany: 2017-05-10, 21:23   

Starscream napisał/a:
Temu ja mam gazniczek nówke sztuke z poniacza. Silnik z vitary też przygotowuje pod niego. Tam poprostu nie ma co nie działać


ma, ma...
po skoku, po jakimś mega podjeździe/zjeździe, ... wiem bo mialem 7 lat :D i też nówkę tzn zregenerowany od zera
_________________
Sami 1,3BB 16v, 1:6,5, simex 32"
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2017-05-10, 22:14   

Starscream napisał/a:

Idąc w stronę terenowej prostoty czemu wszyscy profesjonaliści okrajają elektronikę montując pompy wtryskowe do silników szpikowanych elektroniką fabrycznie? Czemu nasi "bracia" zza oceanu ładują do samuraja gazniki webera 32/36 ??? Temat do przemyslenia


Nie wiem kto to jest "wszyscy profesjonaliści". Raczej wymienia się fabryczne ecu na tuningowe sterowniki, żeby mieć kontrolę nad silnikiem.
A czemu za oceanem wsadzają gaźniki? Za oceanem robią różne rzeczy, którym brakuje sensu :->

 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-05-11, 05:09   

Chodzi mi o firmy które off roadem zajmują się zarobkowo. Np najbliżej mnie extreme 4x4.
Amerykanie może robią dziwne rzeczy ale tuningiem, czy off roadem zajmujuą się bardzo długo, a nie doświadczenie jest najważniejsze?
Z resztą co się czarować przepaść finansowa jest ogromna. Ludzie się szczępią na przełożenia reduktora a co dopiero na gaznik webera:)))Też jeżdżę 8lat i w górach a po skoku to pierwsze język przygryziesz niż gaznik zepsujesz:) czy wtrysk czy gaznik po takich wyczynach może ulec awarii
Prostota jest zaletą w terenie. Ale to debata jak na temat słuszności 500+:))) czy tego jak LPG wpływa na mlekodajność krów. Więc wydaje się bezsensowna.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-05-15, 15:47   

Znalazłem przyczynę problemów - filtr paliwa:) ten co go zdemontowałem był chyba oryginalny z pierwszego montażu... Co prawda wszystkie śruby się ukręciły i gwintowanie na nowo, ale chodzi prawie że idealnie i jakby dostał ze 30% mocy. Co prawda co jakiś czas wypadają zapłony, ale różnica jest kolosalna.
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.