Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Generalny remot karoserii w Samurai. Na co się przygotować?
jsa-user 
nowicjusz


Dołączył: 08 Lis 2012
Posty: 53
Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2017-05-11, 15:03   Generalny remot karoserii w Samurai. Na co się przygotować?

Hej,

szykuję się generalny remont karoserii samurai. Możecie mi podpowiedzieć, co przy tej okazji warto zrobić?

Na pewno dodam podniosę budę i dodam nowe zawiasy. Co warto jeszcze, szczególnie, że taki remont nie robi się co wtorek :)

Pozdrawiam!
 
     
Sloma1988 
zapaleniec



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 264
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2017-05-11, 19:10   

pochwal sie moze stanem blachy :)
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2017-05-21, 12:49   

Jeśli już ściągasz karoserię to najlepiej zrobić wszystko co rzuci się w oko a przygotowac się na wszystko ;-) trudno powiedzieć co nie znając stanu faktycznego budy
 
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2017-05-21, 22:10   

Cześć

Ja też niebawem będę robił całą blacharkę.
Dodatkowa karoseria już w garażu czeka i jak wszystko zrobię, to dopiero przekładka, a starą sprzedam.

- na pewno będę wstawiał profil zamknięty w progi z otworami na Hilifta i Tobie polecam to samo. Najlepiej z dodatkowym wyprowadzeniem mocowania do ramy.
- jeśli będziesz myślał o wstawieniu większych kół, to warto od razu podciąć nadkola - na wysokości rantu/wgłębienia w błotniku.
- jeśli planujesz zrobić klatkę wewnętrzną, to warto wyprowadzić rurę w komorze karoserii( tam gdzie są głośniki przednie aż do deski rozdzielczej), a drugą tam, gdzie pasy bezpieczeństwa.
- plan dla remontu jest taki by powycinać i wstawić reperaturki tam gdzie to wymagane, a następnie wypiaskować newralgiczne miejsca do momentu zdrowej karoserii. Resztę najlepiej cynować i wtedy podkład.
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2017-05-22, 08:54   

Moim zdaniem bardzo ważnym elementem jest odpowiednie zabezpieczenie tego, odpowiednie podkłady, farby itp - co też bywa wyzwaniem a ma wielki wpływ na trwałość całej naszej pracy. Sporo (jak nie wszystko) na ten temat opisują na forum4x4.pl.
_________________
Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
 
     
makus
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 95
Wysłany: 2017-05-23, 16:41   

Właśnie kończę taki remontu. U mnie była generalna blacharka. Ogólnie przed remontem jak na Samuraja nie wydawała się taka zła ale jak rozgrzebiesz samochód to masz stan gorszy x2 :mrgreen: Potem mając ramę na wierzchu zrobiłem zawiasy na sprężynie. Do tego konserwacja ramy, wrzuciłem wspomaganie bo był łatwy dostęp i od razu hamulce tył na tarcze plus ręczny hydrauliczny. Przemyśl te zmiany bo jak już będzie samochód rozebrany to wygodnie się wszystko robi. Do tego jako bonus dałem lift 2' na budzie przygotowanie pod 1.6 (podobno wtedy bez problemu mieści się pod maską).

Ogólnie dążę do tego że czasu zajmie Ci co najmniej x2 z tego co planujesz :lol: i pożegnaj się z samochodem na dłuższą chwilę :-( . Mi to zajęło 2 lata ale to też zw względu na studia i weekendowe wizyty w domu.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-05-23, 23:22   

ja to bym sie grubo nad sprężynami zastanawiał - w sumie to myśle nad nimi 8 lat:)))))
1. zapomni o legalnych przeglądach
2. sprzedaż tylko miłośnikowi off road
Przy takim remoncie najważniejsze to zrobić blachę i jak chcesz sprężyny resztą szkoda zawracać sobie głowy
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2017-05-24, 09:15   

Od lat przechodzę legalne przeglądy na sprężynach, nigdy nie dawałem diagnoście w łapę za przymknięcie oka, ani nie jeździłem z samym dowodem.
Diagnosta jest m.in. od tego, żeby ocenić jakość takiej przeróbki, a jak się nie czuje na siłach, to może skierować do rzeczoznawcy.
Przy sprzedaży to akurat atut, zakładając oczywiście, że jest to zrobione z głową.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-05-24, 16:44   

Bo diagnosta generalnie cię ma w d.... Ale takie przeróbki dyskwalifikują auto na drodze. Nie możesz ingerować w układ jezdny, hamulcowy itp. Wiesz przecież że auto to kupa homologacji zanim trafi na drogę. Głupi stalowy zderzak może na przeglądzie nie przejsc.Ja bym takiego auta nie kupił chyba że z myślą że nie będę rejestrował. Bo potem naciągać się z kombinowanym, a z przeglądami bedzie nie lepiej tylko gorzej, wymyślą durny przepis i auto na traktor można przerobic. Ja ze swoim jak byłem w styczniu to wyczaił że wspomagania w nich nie było. Tak że nasciemniac też nie możesz.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.