Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Ciężkie odpalanie ciepłego silnika- 1,3 gaźnik
elkrecik 
nowicjusz


Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Czudec
Wysłany: 2017-06-22, 22:36   Ciężkie odpalanie ciepłego silnika- 1,3 gaźnik

Witam, auto doprowadzam już powoli (ponad rok) do przyzwoitego stanu po poprzednim właścicielu, trapi mnie tylko jeden problem- ciężkie odpalanie ciepłego silnika. Po zakupie objawy były identyczne, wymieniłem świece, palec, kopułkę, przewody WN, wyregulowałem zapłon, zawory i odpalało perfekcyjnie. Wymieniłem gaźnik suzukowski na Ładę i all fajnie latało, od niedawna problem ciężkiego odpalania na ciepłym powrócił. Zmieniłem mocowania masy, nowe kable do akumulatora, altka, odpowietrzenie korka paliwa w baku i dalej to samo- auto kręci jak oszalałe, benzyny nie czuć w kabinie a odpala za 4- 5 razem. Na ssaniu na zimnym odpala od kopa, na ciepłym jak postoi trochę du..a. Próbowałem z pełnym ssaniem, bez ssania, pół ssanie, z wcisniętym gazem itp. Jak już odpali drze jak wsciekłe. Ma ktoś pomysł co zrobić- bo powoli siwieje :-/
 
     
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2017-06-23, 09:03   

Podobny efekt miałem w Łada niva, zimny startował od razu a ciepły to była misja z odpalaniem. W moim przypadku pomogła w 100% regulacja zapłony - ale piszesz że już to robiłeś.
_________________
Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2017-06-23, 09:48   

no a co pomogło za pierwszym razem?

luzy zaworowe teraz sprawdzałeś?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
elkrecik 
nowicjusz


Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Czudec
Wysłany: 2017-06-23, 18:12   

Luzy sprawdzilem, a za pierwszym razem po prostu wymienilem caly pakiet wymieniony w moim wpisie na poczatku. Dalej wymieniac caly komplet (swiece, palec, itp) ?
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-06-23, 19:04   

Kolor świec po dłuższej jezdzie? ,kolor świec jak ciepły i nie chce zapalić? Sprawdź
Nie wymieniaj bez sensu,przy lpg palec wymieniłem raz w życiu z 6 lat temu
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2017-06-24, 12:09   

Ja bym spróbował na gorącym odpalić na samostarcie.
Być może coś się mechanicznie przycina w gaźniku (ale przecież to takie proste urządzenie :mrgreen: ) i wymienianie elementów elektryki nie ma sensu.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-06-24, 16:49   

:mrgreen: A ktoś pisał że skomplikowane?
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
elkrecik 
nowicjusz


Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Czudec
Wysłany: 2017-06-27, 09:31   

Jutro oddaje auto do znajomego warsztatu i obejrzymy je, napiszę co ciekawego wyszło w trakcie.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2017-06-27, 14:19   

elkrecik napisał/a:
Jutro oddaje auto do znajomego warsztatu i obejrzymy je, napiszę co ciekawego wyszło w trakcie.

No ale mogłeś chociaż spróbować psiknąć jakimś spreyem w dolot albo wstrzyknąć parę cm benzyny strzykawką w przepustnicę, żeby wiedzieć czy do szczęścia brakuje iskry czy paliwa (bo powietrze raczej jest skoro żyjesz i piszesz :lol: ).
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-06-27, 16:30   

Ciekaw jestem co wymyśli mechanik. Pamiętam jak poldeusza po dłuższym postoju dobrze było podlać. Ja miałem słoiczek z pb i strzykawkę.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
elkrecik 
nowicjusz


Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Czudec
Wysłany: 2017-07-17, 12:26   

Luzy sprawdzone, kable fajki- OK, świece wymienione, zapłon lekko przestawiłem bo przy fabrycznych 10 st lekko mulił, przy 8 st śmiga normalnie. I dalej d..pa z odpalaniem jak postoi dłużej na ciepłym. Cewka ??
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2017-07-17, 12:34   

A w końcu zrobiłeś tą próbę z samostartem (albo sikiem ze strzykawki)?
 
     
acze 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 107
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-07-17, 14:38   

Ale jak? Na późniejszym zapłonie ma większą moc mówisz? 8stopni zamiast 10 przy 800 obrotach?
Czy mówisz tylko o tym, że łatwiej pali przy późniejszym?
_________________
Samurai 1987, Gaźnik Pony 1.5
 
     
elkrecik 
nowicjusz


Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Czudec
Wysłany: 2017-07-17, 15:29   

Acze- dokładnie tak, na 10 st jest mułowaty, na 8st lata lepiej... Samostartu nie próbowałem
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-07-17, 17:33   

Nie krec zapłonem bo ustawiasz go do usterki:)) zapłon ma być na 10 a na lpg 11-12
Musi chodzić. Nalej mu paliwa tak jak ci radzą, obadaj kolory świec - tam jest wszystko zapisane
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
elkrecik 
nowicjusz


Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Czudec
Wysłany: 2017-07-17, 22:51   

Dzięki Panowie za pomoc, na razie Sammi biedaczysko stoi w garażu bo od czwartku zacząłem remont w domu. Miało być tylko malowanie, skończyło się na gipsowaniu, cyklinowaniu, wymianie grzejników, drzwi, nowe meble, dywan, materace, lampy... Aż się boję co pod moją nieobecność moja żona wymyśli :shock: Żeby smutno nie było- 3 tygodnie temu urwałem mocowanie amortyzatora, przy okazji wyklepałem resory i Suka w terenie amortyzuje jak poduszkowiec :-)
 
     
acze 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 107
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-07-18, 11:16   

A spalanie stukowe miałeś? Bo brzmi troche jakby było za ubogo.
A właściwie co rozumiesz przez "ciężko pali"? Opisz (albo nagraj) proces odpalania na ciepłym i zimnym.

Ten gaźnik z łady to z jakiego silnika wzięty (pojemność)?

@Starscream - dygresja - ja eksperymentowałem sobie z 11-12stopni po planowaniu głowicy, na Pb98 + wsadzenie oczko zimniejszych świec i dawało się w miarę opanować stukowe. Moc subiektywnie większa, ale dla bezpieczeństwa mam ustawione na 10.
_________________
Samurai 1987, Gaźnik Pony 1.5
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2017-07-18, 15:52   

LPG wolniej się spala, więc daje się odrobinę więcej wyprzedzenia.
Poza tym LPG ma liczbę oktanową około 110 - jest sporo odporniejsze na spalanie stukowe.

No i jest problem jak jest silnik bez aparatu zapłonowego. Trzeba "przemówić" do komputera, żeby zechciał zmienić kąt wyprzedzenia na taki jak chcemy a nie taki jak uważa :-)
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-07-18, 22:51   

Słusznie mówisz. Przestawienie zapłonu to taki kompromis ale skoro ma jeździć w 90% na lpg to warto się pobawić.
Nie wiem jak się to ma we wtryskowcach ale w gazniku jest różnica, warto też zmniejszyć odrobinę przerwę na świecach.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.