Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Głowica i wymiana pierścieni Co wybrać? Jakie niespodzianki
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-08-05, 19:31   Głowica i wymiana pierścieni Co wybrać? Jakie niespodzianki

Witam, zabieram się za wymianę pierścieni i ściągam głowice. Stąd też na początek jaki zestaw polecacie do głowicy?

Rozważam Elring (np. http://allegro.pl/uszczel...64856719.html), TAKOME (np. https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Uszczelka-glowicy-zestaw-Suzuki-Samurai-1%2C3-TAKOMA/907) bądź Ashika (np. https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Uszczelki-silnika-zestaw-LJ80/1531) - który polecacie? Czy do samuraja dostępne są zestawy "dedykowane" po szlifie głowicy (grubsza uszczelka)?

Jakiej marki pierścienie polecacie?

Dodatkowo czy są jakieś niespodzianki przy zdejmowaniu głowicy/wyjmowaniu tłoków i czy warto jeszcze coś przy okazji wymienić/zrobić?

Z góry dzięki za pomoc.
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-08-05, 22:31   

Nie lepiej ci silnika poszukać ? Robota całej głowicy, + czesci , nawt jak to sam poskładasz to opłacolnosc raczej kolekcjonerska. Ja wykombinowałem silnik z witary 8 zaworowy wywaliłem wtrysk i zrobiłem na gaźnik bo raz że i tak na lpg jeżdżę dwa elektronika to nie dla mnie. Stoi i czeka przykuty do palety
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2017-08-06, 07:34   

Cześć spokojnie możesz brać Elring,pierścienie Mahle ,uszczelki pod głowicę są jednej grubości (może są różnice między producentami) niespodzianek przy robocie nie będzie to prosta głowica
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-08-06, 08:06   

Wiesz z silnikiem używanym ten problem ze nigdy nie wiesz co kupujesz... Ten mierzyłem jak brałem i miał 12 atm kompresji... Zrobiłem może z 2k i przez ten czas wszystko robię bo mechanicznie porażka była To i tak cud ze z terenu zjechałem;) Jak go zrobię to wiem co mam i troche jeszcze na nim zrobię zawsze może cos paść ale ryzyko mniejsze...
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-08-06, 08:48   

Do listy Zajxta, uszczelki Ajusa i panewki Kolbenschmidt, pierscienie Goetze. Sruby głowicy nie pamietam, uszczelniacze wału P+T i wałka rozrzadu to tez Elring.
Mila i przyjemna kolekcjonerska robota.
Zgromadz potrzebne teile, pomiarowe narzedzia, klucze odpowiednie i ogien :mrgreen:

[ Dodano: 2017-08-06, 08:58 ]
Ja bym tego nie kupowal w sieci,bo problem z reklamowaniem gdy cos nie pasuje. To sa tanie czesci i nie wydasz majatku, popros na skwerze Kolegow, to moze i dostaniesz pelna wycene, tylko polknij wcześniej pigułkę cierpliwość, bo to nie piekarnia.
To bardzo prosty motor, ale tuleje musisz dac pomierzyc, chyba ze sam potrafisz, wał korbowy tak samo, czy tulejki w glowkach korbowodow nie wybite, do tego trzeba fachowej ręki, wiec to ktos musi Ci zweryfikowac. Bo wlozysz pierscienie a bedzie 8 setek owalizacji tuleji, no i robota psu na bude. Głowę trzeba tez obrobic. Roboty trochę jest, ale to fajna praca.
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2017-08-06, 15:08   

bulimierz napisał/a:
Do listy Zajxta, uszczelki Ajusa i panewki Kolbenschmidt, pierscienie Goetze. Sruby głowicy nie pamietam, uszczelniacze wału P+T i wałka rozrzadu to tez Elring.
Mila i przyjemna kolekcjonerska robota.
Zgromadz potrzebne teile, pomiarowe narzedzia, klucze odpowiednie i ogien :mrgreen:

[ Dodano: 2017-08-06, 08:58 ]
Ja bym tego nie kupowal w sieci,bo problem z reklamowaniem gdy cos nie pasuje. To sa tanie czesci i nie wydasz majatku, popros na skwerze Kolegow, to moze i dostaniesz pelna wycene, tylko polknij wcześniej pigułkę cierpliwość, bo to nie piekarnia.
To bardzo prosty motor, ale tuleje musisz dac pomierzyc, chyba ze sam potrafisz, wał korbowy tak samo, czy tulejki w glowkach korbowodow nie wybite, do tego trzeba fachowej ręki, wiec to ktos musi Ci zweryfikowac. Bo wlozysz pierscienie a bedzie 8 setek owalizacji tuleji, no i robota psu na bude. Głowę trzeba tez obrobic. Roboty trochę jest, ale to fajna praca.



Nawet jak cylindry nie owalne, ale wyslizgane to z nowych pierscieni i tak dupa, wtedy albo honowanie albo troche rysek papierem sciernym, tylko umiejetnie bo bedzie dramat :-P
_________________
606468554
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-08-06, 17:48   

:mrgreen: I temu to osrałem trzeba z tym robisz c bo to już nie motorynka ani maluch. Gdyby jeszcze można było tak jak w maluchu to ok. Ale jak pytałem w firmie o taki remoncik to szok. I kupiłem silnik z vitary.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-08-06, 19:01   

Po to sie je mierzy Rafale :mrgreen:
Ryski to juz jeden Kolega z Forum robil, pozniej po nim silnik poprawialem.
Wyslizgane to czoło można mieć, co najwyżej :-P
Po 12 tysiacach mtg silnik jest już wyslizgany, czy jeszcze nie, bo po wymianie zestawu pierscieni wartości ciśnień trzyma 8-)
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-08-06, 19:11   

Głowicę daje na regeneracje od razu bo pewnie jest tam co robić... Śruby głowicy warto wymieniać? Raczej już,drugi raz tego silnika nie otworze...
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2017-08-06, 20:05   

bulimierz napisał/a:
Po to sie je mierzy Rafale :mrgreen:
Ryski to juz jeden Kolega z Forum robil, pozniej po nim silnik poprawialem.
Wyslizgane to czoło można mieć, co najwyżej :-P
Po 12 tysiacach mtg silnik jest już wyslizgany, czy jeszcze nie, bo po wymianie zestawu pierscieni wartości ciśnień trzyma 8-)


Polowa trupow po wymianie pierscieni i naprawie glowicy zaczyna brac olej dwa razy bardziej niz wczesniej, nawet jesli cylindry nie sa zowalizowane, wiesz chyba dlaczego co ?? ;-) jak cylinder sie swieci jak psu jajca, i nie ma sladow po honowaniu to nowe pierscienie sie dopasuja dopiero na zlomie :mrgreen:
_________________
606468554
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-08-06, 21:13   

Jak pisałem wyzej, ryski i wyslizgane... :mrgreen:
W innym razie honownica i pa... :-P

[ Dodano: 2017-08-06, 21:14 ]
Sruby maja byc nowe :mrgreen:
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-08-07, 19:59   

I rozebrane... Głowica poszła do szlifu itd. ponadto do sprawdzenia na ciśnienie wody - poprzedni właściciel chyba coś ukrywał... Jutro będę wiedział. Dół całkiem ładny, pierścienie w 4 cylindrze gdzie nie trzymał kompresji do wymiany, pozostałe ok ale zaryzykuje i wymieniam 4... Dodatkowo egr zapchany, pełno syfu, puszczała uszczelka na kolektorze dolotowym a uszczelka głowicy najlepiej nie wyglądała (mogła przepuszczać stąd zabarwienie w płynie chłodzenia)...

Pytanie za 100 pkt. korkową uszczelkę miski oleju (poprzednik złapał tylko silikonem - ciekło) - silikonować korek czy tylko go dokręcić? Są dwie szkoły... Ja do tej pory starałem się silikonu nie używać...

[ Dodano: 2017-08-10, 08:19 ]
Remont zakończony sukcesem przy czym zauważyłem, że nieco podniosły się obroty na zimnym silniku (1500) oraz na "luzie po rozgrzaniu" - było ok 900 a jest 1000. Silnik chodzi idealnie wiec chyba póki co zostawić temat?

Generalnie przyczyną wahania obrotów, utraty mocy i gaśnięcia silnika przy dodawaniu gazu okazały się w głównej mierze nieszczelne zawory. Głowica też delikatnie puszczała płyn.
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.