Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
SWAP Silnik 1.6 8V + skrzynia 1.3 PRAWDA I MITY
Kaczel07 
świeżak


Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2016
Posty: 3
Skąd: KNT
Wysłany: 2017-02-02, 12:06   

Witam.
Wiem że już dawno po temacie, ale to jest jedyny odpowiedni wątek by umieścić moje pytanie.
Tak jak już pisałem w przywitaniu dzięki temu forum udało mi się przeszczepić do mojego Samca który był na wtrysku silnik z Vitary 1.6 8V. Wszystko ładnie, pięknie, odpalił od strzała. Chodzi równo, obroty nie falują, silnik zbiera się od razu po dodaniu gazu, ale….no właśnie jest jedno ale. Chodzi o to że zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym silniku jest 2000 obrotów. Prosiłbym o jakieś porady, na co zwrócić uwagę, co ewentualnie mogłem źle podłączyć itd.
Z góry dzięki za odp.
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-02-02, 15:35   

zimny chodzi na ssaniu i może nie schodzi potem z obrotów jak się zagrzeje ?? Druga sprawa regulowałeś kąt wyprzedzenia zapłonu ??
 
     
miczo1 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 287
Skąd: TLW
Wysłany: 2017-02-03, 12:21   

Ja to się dziwie tym swapom, jak jest zdrowy 1.3 to idzie jak wściekły, a jak się chce mocy to trza wranglera 4.0 kupić i wtedy nie trza kombinować.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2017-02-03, 13:57   

miczo1 napisał/a:
Ja to się dziwie tym swapom, jak jest zdrowy 1.3 to idzie jak wściekły


Zdrowe 1.3 to były 20 lat temu.
Po założeniu kół 31, wściekłość tego silnika nieco się mityguje :mrgreen:
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2017-02-03, 20:58   

Nawet na fabrycznych gumach wściekłość jest mocno dyskusyjna :mrgreen:
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-02-04, 18:22   

Wściekły to jest tylko kierowca a wszczegulności jak przejechł się swapowanym samurajem a potem poszedł do swojegot
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Kaczel07 
świeżak


Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2016
Posty: 3
Skąd: KNT
Wysłany: 2017-02-23, 14:54   

Witam. Sory że tak długo mnie nie było. A więc tak, kąt wyprzedzenia zapłonu jest ustawiony. Jest taka "śrubka" przy monowtrysku którą jak pokręcę to obroty idzie ustawi na 1200obr ale nie wiem czy to dobrze jest na niej zmniejszyć te obroty. A powiedzcie mi jak to jest z tymi komputerami, bo ja mam zostawiony z Samuraja i wszystko niby chodzi ładnie, pięknie ale czy czasem on nie wpływa na te obroty?? I jeszcze jedno pytanie czy pompka paliwa z Samuraja jest wystarczająca do silnika 1.6???
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2017-02-23, 15:05   

Kaczel07 napisał/a:
Jest taka "śrubka" przy monowtrysku którą jak pokręcę to obroty idzie ustawi na 1200obr ale nie wiem czy to dobrze jest na niej zmniejszyć te obroty.

Jeżeli się przypadkiem, z nudów albo wyrafinowania (niepotrzebne skreślić) zajrzy do manuala, to jest w nim napisane, żeby tej śrubki nie ruszać bo jej położenie jest fabrycznie skalibrowane...
dislike
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2017-08-11, 13:54   

Mam prośbę do osób, które maja 1.6 8v w samuraju, który był wcześniej 1.3 na wtrysku. Prosiłbym o zdjęcia, głównie z okolicy dolotu, wtrysku i kopułki. Żeby było widać podłączenia przewodów i wężyków. Tutaj w temacie lub na lukaszzalucki@gmail.com
Z góry dzięki

p.s. Znajomy doradził mi żebym przełożył cały wtrysk z 1.3, ale nie wiem czy to dobry pomysł. Robił ktoś tak?
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2017-08-11, 14:56   

Ja tak mialem, na kompie z suzuki. W sumie to chodzilo ale dziwnie tracil moc po wjechaniu wydechu pod wode. Ktos z forum mowil ze u niego tez slabo chodzil i dopiero po zmianie na komputer z vitary zaczelo to lepiej jezdzic. Czy przy tym tez zmienial wtrysk, nie wiem.
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2017-08-11, 15:41   

Nowy silnik widziałem dzisiaj przed praca przez parę minut i zwróciłem uwagę że wtyka od kopułki jest inna i jeszcze ze dwie inne też zauważyłem że są inne. I tak siedzę bezsilnie w pracy i cały czas o tym myślę :-/ Wieczorem na spokojnie to oglądnę, ale zastanowiła mnie właśnie opcja zamontowania wtrysku z 1.3. Choć wolałbym dolot vitary i snorkla po lewej stronie.
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2017-08-11, 16:18   

woodek napisał/a:
Nowy silnik widziałem dzisiaj przed praca przez parę minut i zwróciłem uwagę że wtyka od kopułki jest inna i jeszcze ze dwie inne też zauważyłem że są inne. I tak siedzę bezsilnie w pracy i cały czas o tym myślę :-/ Wieczorem na spokojnie to oglądnę, ale zastanowiła mnie właśnie opcja zamontowania wtrysku z 1.3. Choć wolałbym dolot vitary i snorkla po lewej stronie.

W Vitarze występowały różne aparaty zapłonowe. Przyspieszenie zapłonu sterowane elektronicznie lub podciśnieniem
 
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-08-11, 17:04   

Dobrze że się dowiedziałem o tym po fakcie. Bo ciekawe gdzie bym se to podłączył.Ja kupiłem kolektor z samuraia i silnik na gazniku odpala fakt że jest luzem (na stojaku) ale zbiera się fajnie obroty wolne ma. Skoro chodzi na gazniku z poniacza to ciekawe że ma problem na wtrysku z samuraia.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
bart9018 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 208
Skąd: PAROLE
Wysłany: 2017-08-12, 17:53   

Ja miałem swego czsu w bylym Samuraiu taki mix:Silnik Vitara 1.6 8 V z kolektorem, wtryskiem od samuraia i kompem samuraiowym
Szczerze odradzam po kilku wyjazdach przelozylem kolektor ,wrtysk z Vitary i oczywiscie kompa .Po tym zaczelo to w koncu jezdzic
Na mixsie problemy byly z dolu strasznie przymulal i zadne regulacje nic nie pomagały
Oczywiscie ja to wszystko miałem na wtrysku ,wiec z gaznikiem nie wiem czy bylo by podobnie
_________________
JUZ SAMURAI:):):)
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2017-08-14, 10:40   

U mnie wygląda na dzień dzisiejszy to tak.
Silnik 1.6 8v z kolektorem i wtryskiem też z 1.6 8v.
Przerzuciłem aparat zapłonowy i jeden czujnik wkręcany w kolektor z silnika 1.3. Teraz wszystkie wtyczki mam pasujące do wiązki samuraja.
Silnik już by siedział, ale niechcący zrobiłem dziurę w misce i muszę podjachać na tiga, bo migiem nie mogę tego szczelnie pospawać.
p.s. miskę to trzeba nieźle młotkiem od strony koła zamachowego potraktować żeby weszła ;)

Nie planowałem wsadzać kompa z vitary, gdyż z forum i internetów wywnioskowałem że pójdzie na samcowym.
Jednak gdybym chciał spróbować podpiąć kompa z vitary, to czy muszę wrzucać wiązkę z vitary, czy mogę podpiąć pod samurajową? Porównywał ktoś wiązki od kompa 1.3 wtrysk z 1.6 8v wtrysk?
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2017-08-14, 22:00   

woodek,
Jak zrobisz koktajl z dwóch wiązek i silników to powstanie rzeźba której nie będzie chciał ogarnąć żaden mechanik.
Jaki jest tego sens?
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-08-15, 14:13   

Taki jest sens że robiąc te wszystkie hybrydy ja mam to ogarniać a nie jakiś mechanik wymieniający przeguby.
Wszystko co tam usprawniamy lub przerabiamy robimy dla siebie z uwagą że my to serwisujemy - taką ja mam filozofie na to auto
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2017-08-15, 14:27   

Starscream napisał/a:
Taki jest sens że robiąc te wszystkie hybrydy ja mam to ogarniać a nie jakiś mechanik wymieniający przeguby.
Wszystko co tam usprawniamy lub przerabiamy robimy dla siebie z uwagą że my to serwisujemy - taką ja mam filozofie na to auto


Naprawdę uważasz, że ktoś kto pisze "wtyka od kopułki jest inna i jeszcze ze dwie inne też zauważyłem że są inne. I tak siedzę bezsilnie w pracy i cały czas o tym myślę", jest w stanie sam opanować mix dwóch wiązek a potem rozwiązać potencjalne problemy?
Potem takie auta-frankensztajny krążą po rynku i szukają kogoś kto zrobi je porządnie od nowa.

Byłem już w kilku takich silnikach... masakra
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-08-16, 05:08   

Nie mnie oceniać innych umiejętności. Piszę za siebie. A ktoś kto bierze się za przekładkę silnika uważam że cos o tym wie. Bo inaczej po co tu pisać. Gdyby to robił warsztat to przywożę auto ,szpej i odbieram za 2 dni. Pisząc na forum mam nowy silnik śmiga jak rakieta;)
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2017-08-16, 10:53   

Spokojnie. Co prawda jestem programistą, ale wszelkiego rodzaju majsterkowanie to moje hobby. Jak już później pisałem zamieniłem aparaty zapłonowe i jeden czujnik. Teraz już wszystkie wtyczki w wiązce z samca pasują do nowego silnika.
Zostawiam taką konfigurację:
1.6 8v + dolot i wtrysk z 1.6 8v + wiązka i komp z 1.3 wtryskowego.

Chłopaki pisali że ten silnik na wtrysku i kompie z 1.3 nie pracował najlepiej. Ale może to była wina zbyt małego wtrysku.
A czy jest ktoś (moze Kostuch miałeś okazję widzieć taki przypadek) kto wie jak to pracuje na wtrysku z 1.6 i kompie z 1.3? I nie to że kręcę pianę, ale jestem ciekaw.
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.