Witam wszystkich, zmieniam gaźnik z ponego 1.5 z ręcznym ssaniem na oryginalny gaźnik AISAN z automatycznym ssaniem, i teraz problem jest w tym ze samiec nie miał nigdy ssania automatycznego, z gaźnika wychodzą trzy przewody elektryczne , potrzebuje jakieś zdjęcia gdzie te kable mają iść czy coś dodać, czy przerobić ?? samiec pali bez podłączenie tych kabli tylko trzyma 3tys obrotów i falują lekko... proszę o pomoc
A po co wsadzasz ten oryginalny? Co było z Ponym nie tak?
Oryginalny gaźnik miał ssanie automatyczne, nie pamiętam czy przypadkiem nie miał tego na podstawie temperatury wody (coś słyszałem, ale nie jestem pewny).
Do tego jakieś patenty z podnoszeniem obrotów przy wzroście obciążenia elektrycznego, itd.
Gaźnik od ponego wymaga regeneracji, ponieważ palił 100L/100km i puszcza paliwa w pod ciśnienie,dlatego chce zmienić na oryginalny który jest w bardzo dobrym stanie... tylko te ssanie żeby tylko jak złapie temperaturę żeby mu puszczało klapke, jeśli chodzi o obciążenie prądu nie potrzebuję tego
Dzięki kolego za link :) Z tego co mi się wydaję to chyba w korpusie gaźnika płyn krąży, ale dalej nic nie wiem o podłączeniu tych dwóch "czujników" dwa zdjęcia gaźnika i tych nieszczęsnych przewodów...
No jest jest w manualu, tylko o elektryce jego niema nic gdzie jaki kabel z trzech ma iść, a jak patrzę na schemat instalacji to nic nie rozumiem, które to w ogóle są te dwa czujniki na schemacie...
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2017-11-15, 18:52
http://adf.ly/1OBzB4 lub wejdź na np. chomikuj.pl i poszukaj "SJ413 factory manual".
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2017-11-15, 21:30
Na gaźniku nie ma żadnych czujników, kable są od elektrozaworu, skoro są trzy, to najmarniej od dwóch elektrozaworów, niektóre ułomne wersje z usa miały gaźnik i dodatkowo kompa do sterowania różnym ekobadziewiem.
Jeden elektrozawór odcina paliwo do dyszy wolnych obrotów i ten koniecznie musi być podpięty, drugi to chyba było jakieś ekoodpowietrzenie komory pływakowej, sterowane przez kompa, podłącz na oba zawory + po stacyjce (i oczywiście masę gdzieś na silnik), analiza naoczna, ewentualnie multimetr powinny wystarczyć do rozkminienia gdzie który kabel.
Dawno z tym gównem nie miałem do czynienia (i oby już nigdy), ale coś mi się kojarzy, że ssanie było uruchamiane podciśnieniem za pomocą zaworu termicznego, m.in. dlatego przez gaźnik przechodzi ciecz chłodząca.
W manualu jest dokładnie rozrysowany i opisany każdy element tego gaźnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum