Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Suzuki samurai 1.3 gaźnik 'AISAN" JAK podłączyć ?
varook2 
świeżak


Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 5
Skąd: Ciesław
Wysłany: 2017-11-14, 19:26   Suzuki samurai 1.3 gaźnik 'AISAN" JAK podłączyć ?

Witam wszystkich, zmieniam gaźnik z ponego 1.5 z ręcznym ssaniem na oryginalny gaźnik AISAN z automatycznym ssaniem, i teraz problem jest w tym ze samiec nie miał nigdy ssania automatycznego, z gaźnika wychodzą trzy przewody elektryczne , potrzebuje jakieś zdjęcia gdzie te kable mają iść czy coś dodać, czy przerobić ?? samiec pali bez podłączenie tych kabli tylko trzyma 3tys obrotów i falują lekko... proszę o pomoc
_________________
Miniek
 
     
acze 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 107
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-11-14, 23:16   

A po co wsadzasz ten oryginalny? Co było z Ponym nie tak?
Oryginalny gaźnik miał ssanie automatyczne, nie pamiętam czy przypadkiem nie miał tego na podstawie temperatury wody (coś słyszałem, ale nie jestem pewny).
Do tego jakieś patenty z podnoszeniem obrotów przy wzroście obciążenia elektrycznego, itd.

Generalnie rzeźba ludowa.
_________________
Samurai 1987, Gaźnik Pony 1.5
 
     
varook2 
świeżak


Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 5
Skąd: Ciesław
Wysłany: 2017-11-15, 09:37   

Gaźnik od ponego wymaga regeneracji, ponieważ palił 100L/100km i puszcza paliwa w pod ciśnienie,dlatego chce zmienić na oryginalny który jest w bardzo dobrym stanie... tylko te ssanie żeby tylko jak złapie temperaturę żeby mu puszczało klapke, jeśli chodzi o obciążenie prądu nie potrzebuję tego
_________________
Miniek
 
     
acze 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 107
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-11-15, 11:13   

No w oryginalnym ssanie jest automatyczne: http://forum.difflock.com...46f6e353e11b113
Oczywiście podciśnieniowo, jak wszystko w tym gaźniku.

Tylko nie widzę, czy woda ma przechodzić przez gaźnik, czy jest po prostu obok.

Z tego co widzę po obrazkach da się przerobić na ręczne ssanie.
_________________
Samurai 1987, Gaźnik Pony 1.5
 
     
varook2 
świeżak


Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 5
Skąd: Ciesław
Wysłany: 2017-11-15, 14:23   

Dzięki kolego za link :) Z tego co mi się wydaję to chyba w korpusie gaźnika płyn krąży, ale dalej nic nie wiem o podłączeniu tych dwóch "czujników" dwa zdjęcia gaźnika i tych nieszczęsnych przewodów...

http://www83.zippyshare.com/v/BK7eUf2z/file.html

http://www83.zippyshare.com/v/COafzKGP/file.html
_________________
Miniek
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2017-11-15, 15:29   

chyba w manualu jest opisany właśnie gaźnik AISAN-a... :roll:
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
varook2 
świeżak


Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 5
Skąd: Ciesław
Wysłany: 2017-11-15, 16:28   

No jest jest w manualu, tylko o elektryce jego niema nic gdzie jaki kabel z trzech ma iść, a jak patrzę na schemat instalacji to nic nie rozumiem, które to w ogóle są te dwa czujniki na schemacie...
_________________
Miniek
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2017-11-15, 16:32   

SamNaSamZSam napisał/a:
chyba w manualu jest opisany właśnie gaźnik AISAN-a... :roll:


Tak jest i to bardzo piękne opisany (in inglisz of kors) http://www.suzuki4x4.net/manual/
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
varook2 
świeżak


Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 5
Skąd: Ciesław
Wysłany: 2017-11-15, 18:05   

Możesz podesłać mi linka który to dokładnie, bo nie chcą mi się ładować wszystkie
_________________
Miniek
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2017-11-15, 18:52   

http://adf.ly/1OBzB4 lub wejdź na np. chomikuj.pl i poszukaj "SJ413 factory manual".
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2017-11-15, 21:30   

Na gaźniku nie ma żadnych czujników, kable są od elektrozaworu, skoro są trzy, to najmarniej od dwóch elektrozaworów, niektóre ułomne wersje z usa miały gaźnik i dodatkowo kompa do sterowania różnym ekobadziewiem.
Jeden elektrozawór odcina paliwo do dyszy wolnych obrotów i ten koniecznie musi być podpięty, drugi to chyba było jakieś ekoodpowietrzenie komory pływakowej, sterowane przez kompa, podłącz na oba zawory + po stacyjce (i oczywiście masę gdzieś na silnik), analiza naoczna, ewentualnie multimetr powinny wystarczyć do rozkminienia gdzie który kabel.
Dawno z tym gównem nie miałem do czynienia (i oby już nigdy), ale coś mi się kojarzy, że ssanie było uruchamiane podciśnieniem za pomocą zaworu termicznego, m.in. dlatego przez gaźnik przechodzi ciecz chłodząca.
W manualu jest dokładnie rozrysowany i opisany każdy element tego gaźnika.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.