Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: Myszon
2017-12-29, 21:34
Problem z biegami
RafałG 
świeżak


Wiek: 51
Dołączył: 13 Lis 2017
Posty: 1
Skąd: Gliwice
  Wysłany: 2017-11-13, 21:18   Problem z biegami

Witam wszystkich i jednocześnie sorry za pytanie, ale na forum nie znalazłem odpowiedzi.
Mam następujący problem:
Przy wyłączonym silniku i wciśniętym pedale sprzęgła biegi wchodzą bez problemu,
Przy włączonym silniku i wciśniętym pedale sprzęgła żaden bieg nie chce wejść albo wchodzą z olbrzymim oporem,
Przy wybraniu biegu nr 1 na wyłączonym silniku a potem po jego odpaleniu i ruszeniu problemów ze zmianą biegów nie ma ( w górę i w dół)

Jaka jest przyczyna?

I kolejna kwestia.

Jak zmniejszyć luz dźwigni zmiany biegów a w związku z tym skrócić „poszukiwania” odpowiedniego położenia dźwigni do wybrania biegu?

Proszę o info.

Dziękuję bardzo.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2017-11-13, 22:31   

Rafał, ja bym zaczął od naciągnięcia kilka zwitków bardziej linki sprzęgła. Jeśli coś się zmieni w objawach to masz trop - sprzęgło, linka, łapka wysprzęglania. Jak się nic nie zmieni to być może zesrały się synchronizatory, zdaje się, że dla pierwszego i drugiego biegu są takie same (w skrzyni 5 biegowej). Tutaj już bez rozbiórki skrzyni i wymiany ich na sprawne/nowe się nie obejdzie. Możesz też nabyć całą skrzynię ze sprawdzonego źródła i wyjdzie w cenie synchronizatorów.

Za "luz" lewarka odpwiada zdaje się śruba nr. 12 z tego schematu: https://www.megazip.net/z...control-3818609 (zakładka diagram)

Przy okazji oglądania śrubki zobacz czy sprężynki i piny 3 i 4 są ok. Ta 3 odpowiada na prowadzenie niskich biegów, a 4 za wsteczny. Ponoć podkładka nr 25 lubi też ulegać samoistnej destrukcji i powodować kłopoty z manewrowaniem lewarkiem. Obczaj też "kuliste" zakończenie lewarka czy nie ma jakiś wżerów lub innych uszkodzeń bo też może powodować jego haczenie.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
acze 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 107
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-11-15, 14:16   

Ja bym szukał przede wszystkim w zespole sprzęgła. W pierwszej kolejności linka, bo to najtańszy temat. Potem docisk sprawdzić.
Jak miałem zabłocony docisk, to biegi zmieniało się jak w motocyklu :), z międzygazem.

Co do synchronizatorów - jeśli byłyby nie ok, to podczas jazdy byłyby problemy, a tych nie ma.
Gdy silnik jest włączony, to tak samo jakby wcisnąć sprzęgło na włączonym. Na sprawnym sprzęgle momenty przekazywane przez wciśnięte sprzęgło są pomijalne.

Co do wybieraka - rozebrać, wyczyścić i poskładać, powymieniać części jak już pisał Sam.
_________________
Samurai 1987, Gaźnik Pony 1.5
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.