Wysłany: 2017-10-27, 08:16 Brak mocy /reakcji na pedał gazu na zimnym silniku Wtrysk
Witam wszystkich, znów silnik:) Od jakiegoś czasu (wraz ze zmianą pogody i ochłodzeniem) po odpaleniu na zimnym silniku autko chodzi równo, ale brakuje mu mocy / nie reaguje na pedał gazu i ma niskie obroty. Jak chwilę tak pochodzi obroty podwyższają się do czasu rozgrzania silnika (jakby zaczynało działać ssanie), a następnie jak już złapie temperaturę jest wszystko ok.
Teraz tak:
- silnik miał zrobiony remont / jest kompresja;
- wymieniałem termostat i czujnik temperatury przy termostacie - tu mam następujące spostrzeżenia: wskaźnik temperatury zasadniczo wychyla się niewiele ponad minimum. Oczywiście w korkach podczas upałów dochodzi do połowy, ale w normalnych warunkach jw. Czy silnik ma odrębny czujnik temperatury czy też jest tylko jeden przy termostacie, bo jak na moje oko tu może być problem?
- błędów nie ma;
- zauważyłem jeszcze dwie rzeczy: jedna pewnie po remoncie silnika trochę kopci na czarno, druga może być związana z wymianą przełożeń w reduktorze na 4.16 więcej pali...
Póki co problem nie jest dokuczliwy, ale lubię jak wszystko pracuje bez zarzutów, a tu ewidentnie "coś" zaczyna się dziać. To pewnie standardowy problem więc jak ktoś miał podobne doświadczenia dzięki za info:)
Czujniki temperatury są dwa.
Ten co wymieniłeś jest do wskaźnika.
Drugi jest do komputera - dużo ważniejszy, bo wpływa na skład mieszanki i ssanie.
Jakoś tak podejrzewam ten wymieniony termostat - tak jakby był cały czas otwarty/uszkodzony/źle zamontowany - zweryfikuj to.
Sprawdź czy kolektor dolotowy nagrzewa się szybko.
Ewentualnie czujnik temperatury od ECU.
Wykręć go i pomierz przy różnych temperaturach - sprawdź z manualem poprawność rezystancji, albo od razu podmień na sprawny.
Pomrygaj CHECK ENGINE - sprawdź błędy, może coś wyjdzie.
Pozdrawiam
GREGOR
_________________ Samurai 93r 1.3i, +2", wspomaganie, reduktor 4,16:1, blokada SPOOL tył, HF208 przód, wzmocnione półosie przód+tył, tarcze tył, zawieszenie pneumatyczne tył, wyciągarka PRIME 13.0, Simexy 30", Full LED
Dzięki za info. Termostat działa, puszcza jak się już obieg pierwotny dobrze nagrzeje. Odnośnie czujników oprócz tego położenia przepustnicy mam jeszcze dwa: jeden bliżej przepustnicy wkręcany z przewodami (kolor przewodów biało czerwony i czerwono niebieski) a drugi z zieloną kostką (kolor przewodów biało czerwony i czerwony z białym paskiem). Jak rozumiem pierwszy jest od temperatury powietrza a ten do zielonej kostki mierzy na silniku i ten jest do ewentualnej wymiany?
Wystarczy odpiąć wtyczkę z czujnika na próbę - wyrzuci checka, ale będzie wiadomo po pracy zimnego silnika, czy miało to wpływ. Można wsadzić (jak ktoś ma pod ręką) opornik około 10k udając zimny czujnik. Komputer nie przejdzie do trybu awaryjnego. Ale to dla aptekarzy...
Położenie czujnika temperatury do komputera znajdziesz w manualu
Sprawdziłem czujnik temperatury wody dla silnika i instalacje zgodnie z manualem i jest ok... Zgodnie ze wskazaniami pirometru rezystancja mieści się w wykresie pracy czujnika prawidłowo - zatem to raczej nie to.
Sprawdziłem też błędy i nic nie pokazuje niby wszystko ok.
Moim zdaniem objaw jest taki jakby nie działało automatyczne ssanie bo nie podnosi obrotów jak silnik jest zimny zaraz po odpaleniu. Z drugiej strony 16l/100 to sporo - przy normalnej w miarę jeździe... Może czujnik temperatury powietrza?
Czy do automatycznego ssania jest jakiś odrębny czujnik/zawór?
Póki co sprawdziłem ponownie elektrozawory i ten pojedynczy pomiędzy filtrem powietrza, a przepustnicą nie trzymał - przepuszczał bez oporu bez napięcia i pod napięciem. Rozebrałem go i podgiąłem blaszkę, ale idealnie nie jest bo wciąż trochę puszcza (konstrukcyjnie słabo to zrobili). Jednakże po tym zabiegu auto szybciej się wkręca na obroty i jest żwawsze. Czy jak silnik zasysał przez ten elektrozawór to mogła być przyczyna? Jutro podjadę do aso i zapytam o cenę tego elektrozaworu ale chyba wcześniej coś na uspokojenie... O używkę pewnie będzie ciężko.
To jest ISC.
Jak był walnięty na przelot, to powinieneś mieć bardzo wysokie wolne obroty (chyba że ktoś to próbował skorygować magiczną śrubką w korpusie przepustnicy - wtedy po wymianie elektrozaworka na sprawny będzie jeszcze gorzej).
Dzięki za info. Najgorsze że nie wiem czy to tylko to... Spalanie poszło ostro w górę... Myślałem że czujnik temp. silnika ale sprawdziłem i jest ok...
[ Dodano: 2017-11-14, 18:19 ]
Wstawiłem nowy zawór i znaczącej poprawy nie ma... Nie ogarniam już, a spalanie coraz wyższe. Sprawdziłem na wtrysku omomierzem parametry OK i sprawdziłem jak dysza podaje paliwo, ale słabo widać - generalnie z góry nie cieknie. Wszystkie czujniki, sonde i zawory sprawdziłem, szczelność też ok.
Ma ktoś do polecenia w mazowieckim warsztat/kogoś od silników 1.3 wtrysk?
Lambda sprawdzona przy czym napiecie powyżej 0,45 V i dochodzi do 0,58V - jak sądze bogata mieszanka...
Do TPSa nie bardzo wiem jak się dobrać, ale nigdy go nie ruszałem i nie sprawiał problemów... Próbuje znaleźć kogoś z okolicy ale większość osób już przerobiła... :)
[ Dodano: 2017-11-15, 22:00 ]
Już wszystko jasne leje wtrysk... Zamiast mgiełki strumień zalewa klapę przepustnicy. Jutro będę miał wtrysk i regulator na ewentualną podmiankę do i tu zasadnicze pytanie. Czy jeżeli uszkodzony jest regulator ciśnienia możliwe że wtryskiwacz zamiast mgiełki a z uwagi na za wysokie ciśnienie daje strumieniem (jest zatem sprawny) czy też bez względu na sprawność regulatora ciśnienia z wtryskiwacza zawsze powinna lecieć mgiełka?
Pompa wymieniona razem z filtrem, nie mam czym sprawdzić ciśnienia i regulatora... Podzwoniłem trochę i większość "twierdzi", że wtryskiwacz powinien tworzyć mgiełkę, co do zasady, niezależnie od ciśnienia - oczywiście różna będzie jej struktura ale mgiełka a nie strumień... Pytanie czy to się regeneruje?
Do wyczyszczenia są filterki siatkowe.
Do wymiany oringi, bo może to któryś puszcza.
Potem możesz mu zapodać kąpiel w myjce ultradźwiękowej i preparacie do czyszczenia wtrysków.
A nóż ożyje.
Pozdrawiam
GREGOR
_________________ Samurai 93r 1.3i, +2", wspomaganie, reduktor 4,16:1, blokada SPOOL tył, HF208 przód, wzmocnione półosie przód+tył, tarcze tył, zawieszenie pneumatyczne tył, wyciągarka PRIME 13.0, Simexy 30", Full LED
Spróbuje najpierw przełożyć sam wtrysk z innego i sprawdzić czy to tylko wtrysk czy też jeszcze / lub regulator... Jak wtrysk to znalazłem warsztat co go "odpicują" za 75 zł z ultradźwiękami itd... Zrobię połaczenie na kostkę bo nie chce ruszać tps i powinno być ok...
[ Dodano: 2017-11-22, 19:58 ]
Wtrysk wyczyszczony, już nie kopci ale sonda pokazuje mieszankę z 0,57 V na 9,1 V... Zatem za bogata, sprawdziłem jak nakazuje manual i niby wszystko ok... Co jeszcze...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum