Wysłany: 2017-11-16, 19:50 Blokada LockRight 1530 na przód czy tył?
Witam wszystkich, czas zamontować blokadę tylko most przedni czy tylni? Co do zasady półautomatyczna blokada na przednią oś przy stałym napędzie to nie najlepszy pomysł bo jak nie puści to ciężko skręcić... Ale w samuraju jadąc po "twardym" i tak chodzi tylko tył, a 4x4 załącza się w terenie... Jeżdżę też sporo po twardym więc montując na tył będzie "trzeszczeć" przy skręcaniu po zatrzymaniu. Tak więc przednia oś będzie załączana tylko w terenie na miękkim przy niedużej prędkości i problem skrętu nie powinien wystąpić. Jak uważacie? Ktoś z Was ma może taką blokadę założoną na przedni most?
Wysłany: 2017-11-16, 20:02 Re: Blokada LockRight 1530 na przód czy tył?
mrpaulo napisał/a:
Witam wszystkich, czas zamontować blokadę tylko most przedni czy tylni? Co do zasady półautomatyczna blokada na przednią oś przy stałym napędzie to nie najlepszy pomysł bo jak nie puści to ciężko skręcić... Ale w samuraju jadąc po "twardym" i tak chodzi tylko tył, a 4x4 załącza się w terenie... Jeżdżę też sporo po twardym więc montując na tył będzie "trzeszczeć" przy skręcaniu po zatrzymaniu. Tak więc przednia oś będzie załączana tylko w terenie na miękkim przy niedużej prędkości i problem skrętu nie powinien wystąpić. Jak uważacie? Ktoś z Was ma może taką blokadę założoną na przedni most?
Znajomy mial w jeepie, mial bo wymontowalem przy czwartej wymianie bebechow mostu
Jest i ma gowniane mosty, szczegolnie dana 30 co nie zmienia faktu ze z samurajem bedzie podobnie, tylko potrwa to troche dluzej nie ma sensu, nie bedzie skrecac i wiele nie pomoze w terenie
Jesli jeszcze nie masz tej blokady to pomysl nad czyms zalaczanym na tyl, nieporownywalnielepsza, a stala blokada ma co najmniej tyle samo wad co zalet. Poprawia zdolnosci terenowe, ale jak je zaczniesz wykozystywac to zaczna sie dachy na trawersach i promien skretu x2
Znajomy z sąsiedztwa zaspawał dyfer w przednim moście, aktualnie ma przejechane koło 5-6 rajdów + kilka pojazdówek weekendowych w terenie. Jeżdżę z nim więc widzę że potrafi czasami jechać agresywnie. Z przodem nic się nie dzieje póki co, nie ma wspomagania więc ciężko się skręca i promień skrętu jest duży, na dojazdówki po asfalcie rozłącza sprzęgiełka. Zdecydował się na przód bo twierdzi że docisk masy (silnik) będzie bardziej korzystny niż zaspawany lekki tył.
Nie wiem - nie znam się, ale jednak w wielu miejscach on przejeżdża, ja nie :)
_________________ Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
Pomógł: 6 razy Wiek: 31 Dołączył: 24 Mar 2014 Posty: 652 Skąd: wyszków
Wysłany: 2017-11-17, 08:44
życie im nie miłe pacmano nie wiem czy byś chciał jechać na przeciwko takiego samochodu w którym nagle by blokada sie zapieła :) ja zupełnie przez przypadek na twardym włączyłem pneumatyczną blokade i ledwo co na początku pod tira nie wpadłem a później do rowu, blokada tył to podstawa w terenówce, przód robi robote ale tylko w skrajnych sytuacjach gdzie przed jednym kołem jest jakaś karpa albo coś takiego
_________________ samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2017-11-17, 08:52
@mrpaulo - masz półosie wzmacniane z przodu?
Zdajesz sobie sprawę, że lr jest pod półosie na 26 frezów?
Mam lr w tylnym dyfrze od lat, na przód bym nie założył, bo wiem jak to działa z tyłu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum