Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
odchudzanie koła zamachowego
michalu 
świeżak


Dołączył: 05 Gru 2017
Posty: 5
Skąd: Gostynin
Wysłany: 2017-12-15, 22:12   odchudzanie koła zamachowego

witam, wysłałem zamach do aaronex'u w celu wyrównania powierzchni pod nową tarcze spiekową, a że słyszałem że można zmniejszyć wagę koła co wpływa na lepsze wkręcanie się na obroty, na dynamikę lepsze osiągi., zapytałem się o taką usługę, szef aaronexu potwierdził że takie usługi świadczy. i tu pytanie co Wy o tym myślicie? silnik to 1.6 vitara, czy to gra warta świeczki? zwłaszcza że odchudzić można około 1 kg z 6,5 wyjściowych?
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2017-12-15, 23:04   

Stracisz na momencie, bedzie sie lepiej silnik na obroty wkrecal.
Ile zebrac nie wiem, w Miacie z 8Kg ludzie schodza bezpiecznie do 5Kg i cisna po 300hp na kolach.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2017-12-16, 00:03   

gdzieś czytałem na forum, że chyba właśnie jedną z zalet tego motoru vitarowego jest to, że "ciągnie od dołu". Jak odchudzisz koło to możesz popsuć tę zaletę i trzeba będzie piłować na większych obrotach żeby nie stawało w błocie. Co innego szosowe przecinaki. Takie moje zdanie.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2017-12-16, 09:02   

Można założyć lżejsze koło od swifta i nie bawić się w odchudzanie, wyważanie itp.
Tylko do błota bez sensu, silnik będzie łatwiej zdławić.
 
     
Michal_R 
nowicjusz


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 45
Skąd: Ze Stodoły
Wysłany: 2017-12-17, 02:02   

SamNaSamZSam napisał/a:
gdzieś czytałem na forum, że chyba właśnie jedną z zalet tego motoru vitarowego jest to, że "ciągnie od dołu". Jak odchudzisz koło to możesz popsuć tę zaletę i trzeba będzie piłować na większych obrotach żeby nie stawało w błocie. Co innego szosowe przecinaki. Takie moje zdanie.

Tyle że większa waga koła zamachowego nijak się ma do "ciągu od dołu", większą masę trudniej jest napędzić. Ciężkie koło zamachowe to swojego rodzaju akumulator "momentu".
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-12-17, 12:54   

Sciagnij kilogram, dupy nie urwie, a bedzie lzej sie podnosil.
I tak jak Szanowni powyzej dopisze, po juh robic gore w tak słabym motorze, skoro on z zalozenia jest srednioobrotowy, a Ty mu te uzyteczne obroty kasujesz. W tym wypadku lepiej miec te mase wirujaca, chyba ze sprinty uliczne bedziesz robił, bo terenie bedziesz mieszal w skrzyni jak wsciekly ;-)
Lexx napisal o nieco wiekszych mocach, bo tam to ma sens, szczególnie podczas wyścigów na ćwiartki.
A Aaron robi dobre sprzegla, ale czasem wyobraznia go ponosi ;-)
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
michalu 
świeżak


Dołączył: 05 Gru 2017
Posty: 5
Skąd: Gostynin
Wysłany: 2017-12-17, 22:29   

dziękuję wszystkim za odpowiedz, nie będę kombinował, faktycznie to nie bmw do driftu...
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2017-12-17, 23:41   

Jak wkładałem sobie baleno, to specjalnie zakupiłem koło zamachowe z vitary, żeby było cięższe :mrgreen:
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2017-12-19, 10:24   

kostuch napisał/a:
Jak wkładałem sobie baleno, to specjalnie zakupiłem koło zamachowe z vitary, żeby było cięższe :mrgreen:


Bo amator jestes :-P ja nie mam kola zamachowego wcale, 0,00000002 s na cwiare szybciej :mrgreen:

W baleronie tez mialem vitarowe kolo, do tego stoczone na srednicy i z wiencem od samusraja, zeby wlazlo w ori skrzynke
_________________
606468554
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2017-12-19, 16:56   

meenia napisał/a:
kostuch napisał/a:
Jak wkładałem sobie baleno, to specjalnie zakupiłem koło zamachowe z vitary, żeby było cięższe :mrgreen:


Bo amator jestes :-P ja nie mam kola zamachowego wcale, 0,00000002 s na cwiare szybciej :mrgreen:

W baleronie tez mialem vitarowe kolo, do tego stoczone na srednicy i z wiencem od samusraja, zeby wlazlo w ori skrzynke


No amator pełną gębą :-)
Po co toczyć i tracić wagę, jak można wsadzić skrzynię z vitary. Większe sprzęgło jest nie do pogardzenia...
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2017-12-19, 17:11   

kostuch napisał/a:
meenia napisał/a:
kostuch napisał/a:
Jak wkładałem sobie baleno, to specjalnie zakupiłem koło zamachowe z vitary, żeby było cięższe :mrgreen:


Bo amator jestes :-P ja nie mam kola zamachowego wcale, 0,00000002 s na cwiare szybciej :mrgreen:

W baleronie tez mialem vitarowe kolo, do tego stoczone na srednicy i z wiencem od samusraja, zeby wlazlo w ori skrzynke


No amator pełną gębą :-)
Po co toczyć i tracić wagę, jak można wsadzić skrzynię z vitary. Większe sprzęgło jest nie do pogardzenia...


Wieksze sprzeglo sie miesci bez problemu, to byla prowizorka na potrzebe chwili i tak juz zostalo :mrgreen:
_________________
606468554
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.