Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: Myszon
2015-02-25, 14:52
Wszystkie silniki jakie pasują do samuraja (Wady i Zalety)
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-18, 20:36   

krzysiek, najlepiej nie kombinuj i kup używkę gaźnik. Możesz zapytać u naszego forumowego dealera Adasia: 663 020 784

Jeśli jednak chciałbyś kombinować to przy jimnym 1,3 SOHC będziesz miał tyle samo roboty co przy samuraiu 1.3 wtrysk. Wkładanie samuraia 1,3 wtrysk w dzisiejszych czasach to sztuka dla sztuki.
 
     
raciv 
świeżak
SUZUKI SAMURAI 88


Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 8
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2016-02-10, 11:35   

No właśnie jak to jest z tym silnikiem z jimnego przymierzam się do takiego swapa. Wielopunktowy wtrysk to jest to co do mnie przemawia bo już mam dosyć kręcenia w gaźniku a jak postoi 3 dni to bez plaka nie odpali.A taki Jimny 1.3 najbardziej odzwierciedla seryjny motor (waga, moc) nie jest to co prawda 1.8 is ale nie chodzi mi o zrobienie zmoty ale nadal żeby to był samurai. Podobno do skrzyni pasuje plug&play ale czy na pewno? jak z łapami silnika do ramy,osprzęt, Które lepsze SOHC czy DOHC (kody silnika mile widziane), adaptacja wiązki, na coś trzeba zwrócić uwagę? Licznik z wtryskowca, pompa paliwa, jak to podłączyć. Fajnie by było gdyby na tym forum powstał manual do takiego swapa co i jak i co potrzeba bo z racji nieubłaganie płynącego czasu to moim zdaniem może być coraz częstsza przeróbka w samurajach/SJ. Z góry był bym wdzięczny w imieniu swoim i potomnych. A tym czasem może ktoś będzie uprzejmy mnie oświecić w tych kilku wątpliwościach.
Dziękuje i pozdrawiam Raciv...
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-02-10, 12:16   

raciv napisał/a:
Fajnie by było gdyby na tym forum powstał manual do takiego swapa co i jak i co potrzeba bo z racji nieubłaganie płynącego czasu to moim zdaniem może być coraz częstsza przeróbka w samurajach/SJ.


Świetny pomysł! Liczę, że podczas swojej przeróbki będziesz miał to na uwadze i taki manual popełnisz?

Z tego co kojarzę to Chomik ma jimnego i być może jakieś wskazówki znajdziesz u niego w temacie w dziale mój samurai.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2016-02-10, 12:57   

W miare bezproblemowo zaklada sie silnik z jima z jednym walkiem bo pasuje do skrzyni. Nowszy m13a juz niestety nie i trzeba kupic skrzynie od niego, ktora kosztuje defakto tyle co silnik. Potem rzezba z zamontownaiem tego. Z wiazka to pewnie tyle roboty co przy kazdym swapie ze zmiana kompa. Trzeba polaczyc :mrgreen: Na szczescie nie ja to bede robic :)
 
     
raciv 
świeżak
SUZUKI SAMURAI 88


Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 8
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2016-02-15, 18:59   

Dzięki pacmano właśnie w tym się chciałem utwierdzić. :) A podobno ten kolo z chechła twierdzi że ma flansze m13a > samurai nie wiem czy to realne, no i czy to dużo lepiej chodzi od SOHC to też nie wiem.
 
     
lesnik985 
nowicjusz


Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 40
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2017-12-13, 19:51   

Witam i odświeżam temat.
Mam samuraika na silniku 1,3 monowtrysk z 1998r i szukam dla siebie najlepszego rozwiązania. Autko jest zagazowane bo dużo jeżdżę i nie chcę rezygnować z LPG, a zaczyna coraz bardziej słabnąć. Jaki silnik byście proponowali, żeby było dość łatwo i szybko (auto potrzebne do pracy, nie do off-roadu). Sam tego nie zrobię (chyba, że ma ktoś poradnik ze zdjęciami), a mój mechanik od razu się zarzekł, że nie chce się grzebać tydzień czasu z autem bo klienci kolejkami do niego stoją. Nie potrzebuję nie wiadomo jak dużo mocy, więc jeśli silnik od jimny jest w moim przypadku bezproblemowy to by mi wystarczył, no chyba że z vitary 16V tak samo wyjdzie. Tyle, że te vitarowskie drogie się teraz zrobiły - widać jest na nie popyt. Na filmiku kolega slavok opowiada o tym jak by przełożenie było banalnie proste ;-) . Nie chcę wydawać bardzo dużo kasy bo to auto przede wszystkim służące mi w pracy, drugim bardziej cywilizowanym jeżdżę po godzinie 15:00 ;-) .
Dzięki za pomoc.
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2017-12-14, 09:54   

lesnik985 napisał/a:
Witam i odświeżam temat.
Mam samuraika na silniku 1,3 monowtrysk z 1998r i szukam dla siebie najlepszego rozwiązania. Autko jest zagazowane bo dużo jeżdżę i nie chcę rezygnować z LPG, a zaczyna coraz bardziej słabnąć. Jaki silnik byście proponowali, żeby było dość łatwo i szybko (auto potrzebne do pracy, nie do off-roadu). Sam tego nie zrobię (chyba, że ma ktoś poradnik ze zdjęciami), a mój mechanik od razu się zarzekł, że nie chce się grzebać tydzień czasu z autem bo klienci kolejkami do niego stoją. Nie potrzebuję nie wiadomo jak dużo mocy, więc jeśli silnik od jimny jest w moim przypadku bezproblemowy to by mi wystarczył, no chyba że z vitary 16V tak samo wyjdzie. Tyle, że te vitarowskie drogie się teraz zrobiły - widać jest na nie popyt. Na filmiku kolega slavok opowiada o tym jak by przełożenie było banalnie proste ;-) . Nie chcę wydawać bardzo dużo kasy bo to auto przede wszystkim służące mi w pracy, drugim bardziej cywilizowanym jeżdżę po godzinie 15:00 ;-) .
Dzięki za pomoc.



Jesli mechanik, ktory czegos takiego nigdy nie robil nie chce sie grzebac tydzien, to chyba jedyna opcja wymiany to kolejny taki sam :mrgreen:

Ewentualnie w miare bezproblemowo wchodzi g13b z jimny ale wiazke trzeba opanowac, niedzialajacy obrotomierz, czujnik temperatury itp
_________________
606468554
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-12-14, 21:35   

poszukaj takiego samego. A z kąd wiesz że silnik pada? mierzyliście kompresje? może reduktor LPg pada, ja wymieniłem z 2 miesiące temu i auto ożyło.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
bialy bill 
nowicjusz
początkujacy



Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 30 Kwi 2014
Posty: 62
Skąd: Wilczopole
Wysłany: 2017-12-15, 18:54   

Moim zdaniem przy mono wtrysku w Samuraiu najprostszy swap był by na 1,6 8v z Vitary wiązka pasuje z Samuraia jest parę różnic w zależności od rocznika ale to można wszystkie różniące graty przełożyć z 1.3 (ja mam 1.6 ale kolektor dolotowy rozdzielacz zapłonu i sam wtrysk z samuraia ) No i do tego flansza łącząca skrzynię z silnikiem za ok 100 zł i przeróbka smoka oleju (z dwóch jeden bo zostaje miska z Samuraia) łapy silnika z samuraia w jednej trzeba przewiercić otwór ale to i slavok mówił jak pamiętam iiiii w sumie tyle Jeżeli masz LPG na mikserze mógł byś mieć problem z zamknięciem maski bo silnik z wiertary jest wyższy
_________________
Złomek Matrix
https://goo.gl/photos/uMfFHycf3LbMDynq9
 
     
lesnik985 
nowicjusz


Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 40
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2017-12-16, 11:16   

Silniczek słabnie, ale co mu dolega jeszcze nie wiem, dopiero po nowym roku mechanik do niego zajrzy.
bialy bill przekładkę robiłeś sam? mógłbyś na PW przesłać bardziej szczegółowy opis co i jak? Wcześniej w temacie koledzy wypowiadali się, że jeśli już przekładać to 1,6 16v bo niby robota ta sama co z 1,6 8v.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-12-16, 19:47   

Lepiej go sprawdź dobrze -ja też myslałem że silnik pada -nawet mam z vitary juz przerobiony stanowiskowo na gaznik zpony gotowy do przekładki
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
baca 
nowicjusz


Wiek: 42
Dołączył: 20 Cze 2014
Posty: 27
Wysłany: 2017-12-31, 16:32   

Brat posiada samiego z 1.4 16v z poloneza,belka na ktorej jest zaczepiony silnik pasuje do ramy.przyspawujesz i wsadzasz to ze skrzynia od poldka. ma wolniejsze przelozenie niz samurai org.silnik ze skrzynia wazy ok 70kg bo jest z alu. polaczenie skrzyni z reduktorem mozna zrobic na przegubie.od audi :). zakladasz sekwencje i smiagasz za grosze. jak juz ktos jest wymagajacy to kujujemy 1.8-170km od MG i laczymy ze skrzynia od poldka bo to sa identyczne prawie silniki. koszt takiego silnika ok 2tys kpl.
_________________
ADHD
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-01-01, 12:32   

miałem poldeusza z tym silnikiem dawno temu. Silnik 2000 -sekwencja kolejne tyle i to już nie są grosze w stosunku do wrtości auta
Po za tym sekwencja lubi żyć własnym życiem
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2018-01-01, 12:46   

baca napisał/a:
Brat posiada samiego z 1.4 16v z poloneza,belka na ktorej jest zaczepiony silnik pasuje do ramy.przyspawujesz i wsadzasz to ze skrzynia od poldka. ma wolniejsze przelozenie niz samurai org.silnik ze skrzynia wazy ok 70kg bo jest z alu. polaczenie skrzyni z reduktorem mozna zrobic na przegubie.od audi :). zakladasz sekwencje i smiagasz za grosze. jak juz ktos jest wymagajacy to kujujemy 1.8-170km od MG i laczymy ze skrzynia od poldka bo to sa identyczne prawie silniki. koszt takiego silnika ok 2tys kpl.



Cala k-seria rovera to fajne silniki, lekkie i mocne, ale ze wzgledu na budowe tragicznie nieodporne na przegrzanie. Blok silnika typu open deck, do tego w nowszych modelach tuleje na silikon i 30to centymetrowe szpilki glowicy z gwintami w stopach panewek glownych. Po pierwszym naszym Dobromirze najlepiej taki motor wywalic na zlom zeby sobie zaoszczedzic nerwow :mrgreen:
_________________
606468554
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.