Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: Admin
2013-10-01, 14:52
Czyszczenie nagrzewnicy
tomaszpopiela 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 205
Skąd: wlkp.
Wysłany: 2013-03-30, 11:45   

w jakim celu chcesz wodę wlewa do nagrzewnicy?
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-03-30, 18:57   

Najczęściej wodę się leje w kanały odprowadzające tą wodę.
Jedna opcja to po prostu lać w kratkę na podszybiu, ale jak dobrze mamy zapchane to po otworzeniu maski na grodzi są 2 rurki, a właściwie kolanka gumowe.
Wybacz ale nie chce mi się robić foty, może ktoś inny poratuje
 
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-10-02, 13:02   

Hałas napisał/a:
Najczęściej wodę się leje w kanały odprowadzające tą wodę.
Jedna opcja to po prostu lać w kratkę na podszybiu, ale jak dobrze mamy zapchane to po otworzeniu maski na grodzi są 2 rurki, a właściwie kolanka gumowe.
Wybacz ale nie chce mi się robić foty, może ktoś inny poratuje


Proszę, jedno z kolanek wskazane kółeczkiem:)

_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
robertisyn 
rozgadany
bieszczaders


Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 84
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-02, 14:13   

Hmmm czytam patrze i widzę że kupę z tym roboty. U mnie ogrzewanie i nawiewy działają lux....no prawie dmuchawa działa mi tylko na najwyższych obrotach. Przełącznik wolne srednie szybkie rozebrałem i jest ok. Co doradzicie? Kable idące do dmuchawy też są ok. Muszę rozbierać cała dechę?
 
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-01-02, 14:29   

robertisyn napisał/a:
Hmmm czytam patrze i widzę że kupę z tym roboty. U mnie ogrzewanie i nawiewy działają lux....no prawie dmuchawa działa mi tylko na najwyższych obrotach. Przełącznik wolne srednie szybkie rozebrałem i jest ok. Co doradzicie? Kable idące do dmuchawy też są ok. Muszę rozbierać cała dechę?


rezystor dmuchawy padł, tutaj masz temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1760936.html pisany przez naszego boss'a
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2014-01-02, 14:32   

najprawdopodobniej coś złego dzieje się z rezystorem sterującym obrotami silnika w nagrzewnicy
Tu masz foto i przykładowe rozwiązanie problemu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1760936.html
O ile dobrze pamiętam ktoś na forum pisał że można dostać się do tego modułu bez rozbierania dechy. Zerknij do instrukcji serwisowej, jak zobaczysz jak to jest zbudowane, to ogarniesz to bez większych problemów.
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-01-02, 14:51   

U nas na forum też dobrze temat rozpoznany. Dobrze bo i nas i dobrze bo dobrze rozpoznany. Faktycznie były głosy, że się da wyjąć i włożyć bez całkowitego rozbierania :D zupełnie jak w życiu... http://samurai.org.pl/vie...zystor+dmuchawy
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Radek1977 
stały bywalec
semi green


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 159
Skąd: Czaniec
Wysłany: 2014-01-03, 17:33   

Poteirdzam da się wyjac i zalozyc bez wyjmowania nagrzewnicy - jest trochę gimnastyki ale da się
_________________
1.3i blaszanka, 235/75 INSA TURBO Dakar, wyciagarka EVO 8000, 4.16 on board
 
 
     
ssslavo 
nowicjusz



Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 59
Skąd: Libiąż-małopolska
Wysłany: 2015-01-09, 16:45   

To i ja się pochwalę iż zastosowałem się do w/w instrukcji i-działa,w sensie grzeje ;-)
 
     
sumok 
nowicjusz
sumok745



Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 55
Skąd: Buczkowice
Wysłany: 2015-01-11, 15:31   

A ja jeszcze dodatkowo rozkręciłem węże od nagrzewnicy i uderzyłem z dużego ciśnienia wodą do środka parę razy.Przez lata w środku nagrzewnicy tez odkłada się syf i blokuje kanaliki.Jak się parę razy uderzy ciśnieniem do środka to ten syf wylatuje.Już w trzech autach tak robiłem i pomagało dużo także polecam taką operację.Trzeba się jednak liczyć z tym że jak nagrzewnica będzie już słaba może tego nie wytrzymać.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-01-11, 15:49   

sumok napisał/a:
Trzeba się jednak liczyć z tym że jak nagrzewnica będzie już słaba może tego nie wytrzymać.


O to to, trzeba odszukać w sobie nutkę ryzykanta ;) a jak ktoś spokojnie by chciał to są dostępne płukanki dedykowane do układów chłodzenia.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
corsa 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 93
Skąd: KMY
Wysłany: 2015-01-12, 18:07   

Witam ja również mam problem ale nie tyle z samą nagrzenicą co z kanałami nawiewowymi któryś z poprzednich użytkowników usunął
klapkę sterującą powietrze na twarz i w ten sposób mimo że nagrzewnica mi grzeje dosyc dobrze to cały czas leci zimne powietrze z racji tego że w samuraiu
na twarz zawsze leci zimne, a co gorsza szyby parują bardzo szybko ponieważ nie dostaje się tam nic nawiewu, i mam takie pytanko czy może ktoś ma starą zepsutą nagrzenicę z tym kanałem i klapką to bym chętnie przygarnął, o ile wogóle można to naprawić nie rozbierałem deski tylko organoleptycznie z góry i z boku to obejrzałem .
Spotkał się ktoś z podobnym przypadkiem?

A druga sprawa to jeśli kupiłbym cały komplet tzn nagrzewnicę z kanałami np http://allegro.pl/suzuki-...4902474578.html

To czy podejdzie mi do santany coś kiedyś czytałem na forum że chyba sie różnią proszę o wyjaśnienie różnic
_________________
mój samurai http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=4795

galeria http://imgur.com/a/h8JUz#0
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-12, 19:09   

tu masz jak by co do santany:

http://allegro.pl/nagrzew...4901181341.html

ciut drozej (jak to santana :))

Pozdrawiam,
_________________
szym
 
     
kamilnagiel 
świeżak


Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 5
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-16, 09:56   

dzieki bardzo, kurcze wszedzie szukalem tych info
 
     
jeman85 
nowicjusz


Dołączył: 25 Lut 2017
Posty: 29
Skąd: Wegorzewo
Wysłany: 2017-04-23, 07:48   

Koledzy może ktoś podesłać zdjęcia jak wyglądają te gumowe kolanka co odprowadzają wodę w grodzi i w kabinie od strony kierowcy i pasażera. Dzięki.
 
     
Sloma1988 
zapaleniec



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 264
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2017-04-29, 21:11   

te kolanka w scianie grodziowej wystepuja centralnie na srodku moze?
 
     
Phantom 
rozgadany


Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 79
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2018-02-09, 10:16   

Zaktualizowałby kto zdjęcia z #1 posta?
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2018-02-09, 13:25   

może to ci wystarczy https://www.youtube.com/watch?v=tdWIy7lHZLU
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
Sloma1988 
zapaleniec



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 264
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2018-02-11, 23:50   

ale tu Woodek chodzi chyba o weze na grodzi czyli raczej proponowałbym:
https://www.youtube.com/watch?v=M9SIafVsqyc
https://www.youtube.com/w...LGkUycQg&t=514s
https://www.youtube.com/w...T9WAhJ6apE&t=3s

tak wiem... to sie samurai, ale jako pogladowe moze byc :)
 
     
lesnik985 
nowicjusz


Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 40
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-04-08, 08:37   

Witam, mam u siebie problem z ogrzewaniem, a właściwie jego brakiem. Przed zimą wyciąłem otwór do nagrzewnicy i wszystko ładnie wyczyściłem, ale niestety niewiele to pomogło.
Zauważyłem, że wężyk doprowadzający płyn do nagrzewnicy robi się gorący już po kilku minutach a nagrzewnica po kilku minutach robi się właśnie chłodna... Zdemontowałem całą deskę rozdzielczą i wyjąłem obudowę z nagrzewnicą i nadmuchem. Myślałem, że może nagrzewnica jest gdzieś zapchana, ale nie wygląda na to bo po demontażu wyciekł z niej cały płyn. Czy ktoś może coś doradzić?
Kiedyś miałem zmienioną chłodnice na taką od Daewo Tico, która jest trochę mniejsza - czy to może mieć jakiś wpływ? Czy może ta chłodnica jest za mała, przez co w obiegu jest mniej płynu i nie jest przetłaczany przez nagrzewnicę?
Proszę o pomoc bo auto potrzebuję na co dzień do pracy i muszę szybko wszystko poskładać.
Pozdrawiam
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.