Zacząłem ten temat, ponieważ kumpel chce wsadzić takie opony 33x13,5 do swojego samuraia, twierdząc, że standardowe fabryczne mosty wytrzymają ten ciężar. Ja się z tym nie zgadzam, ale może to ja sie nie znam. Czy moglibyście sie na ten temat wypowiedzieć?
Dzięki
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 782 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2011-04-20, 09:25
No na pierwszym Miejscu jak wjedzie w teren to raz spali sprzeglo dwa samuraj nie ma tyle mocy zeby se dac rade z takimi oponami a po trzecie mosty nie wytrzymaj poloski ukreca sie jak zapalki hahaha Wiedz powiedz Koledze ze to glupi pomysl bez powaznych zmian
no z tego co wiem, sprzęgło ma byc wymienione, silnik ma przejśc jakąś modyfikację podnosząca moc, a półośki oczywiście mu powiem jeszcze raz, że trzeba wymienić.
Dzięki za pomoc i za dobre rady.
No ja tez uważam prawdę mówiąc, że to lekka przesada, ale jak ktos ma kupe kasy i mu sie chce, to czemu nie?
Części mają byc sprowadzone ze stanów i jak mi mówił co ma byc przerabiane, to 80% jest do przebudowy, więc zabawy z tym będzie w bród
No ja tez uważam prawdę mówiąc, że to lekka przesada, ale jak ktos ma kupe kasy i mu sie chce, to czemu nie?
Części mają byc sprowadzone ze stanów i jak mi mówił co ma byc przerabiane, to 80% jest do przebudowy, więc zabawy z tym będzie w bród
to po co pytasz jak z kolegą wiecie lepiej i będziecie wstawiać hard mada fucka części z USA trochę debilna droga pakować 33 cale do samuraia i przerabiać go w 80%, nie prościej było od razu kupić patrola ?
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
to po co pytasz jak z kolegą wiecie lepiej i będziecie wstawiać hard mada fucka części z USA trochę debilna droga pakować 33 cale do samuraia i przerabiać go w 80%, nie prościej było od razu kupić patrola ?
Kumpel akurat wolał samuraia. Patrole są fajne, ale to ciężkie krowy i sam byłem wielokrotnie świadkiem jak samuraie je objeżdżały.
Poza tym za ta różnice w cenie patrola i samuraia można już sporo niezłych rzeczy wpakowac do suzuki.
Wydaje mi się, że masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem. Pokaz mi miejsce, gdzie sie wymądrzam, bo przejrzałem ten temat 5 razy i nie znalazłem takiego momentu. Napisałem, jakie jest moje zdanie i chce zobaczyc co powiedza inni.
A debilna drogą jest to, że w ogóle sie tu odzywasz w tym temacie, bo jak narazie nic madrego i konstruktywnego tu nie powiedziałeś w przeciwieństwie do innych.
Zacząłem ten temat, ponieważ kumpel chce wsadzić takie opony 33x13,5 do swojego samuraia, twierdząc, że standardowe fabryczne mosty wytrzymają ten ciężar. Ja się z tym nie zgadzam, ale może to ja sie nie znam
po czym piszesz
Cytat:
, ale jak ktos ma kupe kasy i mu sie chce, to czemu nie?
więc po co pytasz ? jak kolega się uparł i ma zamiar robić pomnik.
Chcesz konstruktywnie to powiedz koledze, że z tego samuraia by jeździł zostanie tylko rama, bo przy takich gumach trzeba zmienić silnik, sprzęgło bądź całą skrzynie, przełożenia w reduktorze, wały napędowe, przełożenia w mostach, półosie, przeguby, włożyć felgi z mocnym odsadzeniem, wyciąć grubo budę, dołożyć wspomaganie bo sobie nie wyobrażam kręcenia taką gumą bez wspomagania, a jak się już zmieni silnik to pasuje przerobić zawieszenie bo seryjne resorki to sobie z cięższą wyciągarką nie radzą, więc jak widzisz praktycznie cały samochód i jakoś ta Twoja oszczędność zaczyna zankać.
Śmieszą mnie po prostu ludzie co kupują samuraia i odrazu chcą tam pakować 33/13,5'', zaletą tego samochodu jest to, że jest lekki wąski i wbija się tam gdzie większość nie może wcale nie potrzebując do tego tak wielkich kół.
a no i jeszcze kwestia ułożyskowania tych mostów samuraiowych po przecież te malutkie łożyska zwrotnicy na przodzie i obciążone półosie z tyłu nie będą wyrabiać przy takiej gumie (masa nie reserowana) i łożyska będzie zmieniał praktycznie co miesiąc, więc tak naprawdę to pasuje przełożyć całe mosty z innego samochodu.
Proszę bardzo - masz konstruktywnie.
No ale tak jak już napisałem pomnik może postawić każdy - najwyżej się później na allegro wystawi.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
interneter - dla odróżnienia przedstawię inny (moim zdaniem bardziej racjonalny) punkt widzenia:
- zmiana na mocniejsze przełożenie w reduktorze pozwoli pozostać przy seryjnym sprzęgle, wyeliminuje konieczność zmiany silnika (nie mówię tu o jeździe na czarnym), zmiany skrzyni biegów, przełożeń w mostach
- założenie "felg z mocnym odsadzeniem" nie ma najmniejszego sensu (o ile przy maksymalnym skręcie opona nie ociera o ramę lub nadwozie) bo tylko zwiększy to rozstaw kół a nie ma żadnego wpływu na to jak Samurai będzie sobie radził z napędzeniem większego koła
- wspomaganie polecam jak najbardziej nawet przy mniejszych kołach ale przy jednoczesnym wzmocnieniu drążków (o ile są seryjne)
- wg. mnie zmiana silnika w żaden sposób nie wymusza zmiany zawieszenia aczkolwiek przy tych oponach polecałbym wymienić resory np. na Mazurowskie z lekkim liftem
- z przedmówcą muszę się natomiast zgodzić co do wymiany półosi, przegubów i wycięcia budy (coby nie pociąć blachą nowej opony) co do wymiany wałów nie jestem pewny
p.s.: Gdybym miał polecić lub odradzić tego typu modyfikacje zastanowiłbym się najpierw do czego znajomy ma zamiar używać Samurai'a bo jeżeli ma zamiar brać udział w przeprawówkach to tak duża opona nie koniecznie da dobry efekt. Jeżeli natomiast ma zamiar się lansować po mieście i zależy mu na Samurai'u z wielkimi kołami to ok ale wtedy zaleciłbym wymianę silnika bo na seryjnym z 4,16 za mocno się nie rozpędzi.
więc po co pytasz ? jak kolega się uparł i ma zamiar robić pomnik.
A jest w tym coś złego, że chcę mu doradzic czy pomóc podjąc dobra decyzje od samego początku? Współczuję Twoim kolegom. Pewnie miałbyś ich w dupie.
Cytat:
Chcesz konstruktywnie to powiedz koledze, że z tego samuraia by jeździł zostanie tylko rama, bo przy takich gumach trzeba zmienić silnik, sprzęgło bądź całą skrzynie, przełożenia w reduktorze, wały napędowe, przełożenia w mostach, półosie, przeguby, włożyć felgi z mocnym odsadzeniem, wyciąć grubo budę, dołożyć wspomaganie bo sobie nie wyobrażam kręcenia taką gumą bez wspomagania, a jak się już zmieni silnik to pasuje przerobić zawieszenie bo seryjne resorki to sobie z cięższą wyciągarką nie radzą, więc jak widzisz praktycznie cały samochód i jakoś ta Twoja oszczędność zaczyna zankać.
No widzisz. Jak sie chce, to można. Trzeba było tak od samego początku, a nie krytykowac innych. W końcu po to jest to forum, że Ci co się lepiej znaja pomogli tym co sie nie znają.
Wszystko to, co wymieniłeś, ma zostac przebudowane. Jedyną dyskusyjną kwestią sa te standardowe półośki, bo tamten gośc ze stanów twierdzi, że wytrzymają, ale jak sie ktos obawia, mozna zamówić wzmocnione. Troche mnie to dziwi, że mówi to ktoś, kto prowadzi jedną z wiekszych firm w USA specjalizująca sie w tuningu samuraiów na offroad. Ja mu doradzam, żeby zamówił wzmocnione, ale decyzja nalezy do niego.
Z tego co wiem, chce zamówic ten zestaw i niby na tym zdjęciu te półośki i mosty wygladają na standardowe samuraiowskie
Cytat:
Śmieszą mnie po prostu ludzie co kupują samuraia i odrazu chcą tam pakować 33/13,5''
A co w tym takiego śmiesznego? Kwestia funduszy. Gdyby mnie było stać, to może tez bym go tak przygotował, ale niestety mnie nie stac na takie rozległe modyfikacje.
Cytat:
a no i jeszcze kwestia ułożyskowania tych mostów samuraiowych po przecież te malutkie łożyska zwrotnicy na przodzie i obciążone półosie z tyłu nie będą wyrabiać przy takiej gumie (masa nie reserowana) i łożyska będzie zmieniał praktycznie co miesiąc, więc tak naprawdę to pasuje przełożyć całe mosty z innego samochodu
Łożyska, dystanse, przeguby, sprzęgło, to wszystko ma byc zmodyfikowane. Reduktor ma być 6,5:1. No jak mi pokazał całą ta listę rzeczy, które chce zamówić, to głowa może rozboleć. Tylko te półośki. Ale widzę, że wszyscy jednogłośnie mówią, że trzeba zmienić, więc cos w tym jest.
[ Dodano: 2011-04-20, 22:23 ]
puniek napisał/a:
interneter - dla odróżnienia przedstawię inny (moim zdaniem bardziej racjonalny) punkt widzenia:
- zmiana na mocniejsze przełożenie w reduktorze pozwoli pozostać przy seryjnym sprzęgle, wyeliminuje konieczność zmiany silnika (nie mówię tu o jeździe na czarnym), zmiany skrzyni biegów, przełożeń w mostach
- założenie "felg z mocnym odsadzeniem" nie ma najmniejszego sensu (o ile przy maksymalnym skręcie opona nie ociera o ramę lub nadwozie) bo tylko zwiększy to rozstaw kół a nie ma żadnego wpływu na to jak Samurai będzie sobie radził z napędzeniem większego koła
- wspomaganie polecam jak najbardziej nawet przy mniejszych kołach ale przy jednoczesnym wzmocnieniu drążków (o ile są seryjne)
- wg. mnie zmiana silnika w żaden sposób nie wymusza zmiany zawieszenia aczkolwiek przy tych oponach polecałbym wymienić resory np. na Mazurowskie z lekkim liftem
- z przedmówcą muszę się natomiast zgodzić co do wymiany półosi, przegubów i wycięcia budy (coby nie pociąć blachą nowej opony) co do wymiany wałów nie jestem pewny
p.s.: Gdybym miał polecić lub odradzić tego typu modyfikacje zastanowiłbym się najpierw do czego znajomy ma zamiar używać Samurai'a bo jeżeli ma zamiar brać udział w przeprawówkach to tak duża opona nie koniecznie da dobry efekt. Jeżeli natomiast ma zamiar się lansować po mieście i zależy mu na Samurai'u z wielkimi kołami to ok ale wtedy zaleciłbym wymianę silnika bo na seryjnym z 4,16 za mocno się nie rozpędzi.
We wczesniejszym poście odpowiedziałem na kilka Twoich uwag i wspomaganie tez ma byc zrobione, bo wiadomo, że z takimi gumami to by człowiek wyszedł z siebie i stanął obok.
Autko ma słuzyć do zabawy, czyli do offroadu.
Ja na podstawie własnych doświadczeń troszkę skoryguję i poprę argumentami w miarę możliwości
puniek napisał/a:
interneter - dla odróżnienia przedstawię inny (moim zdaniem bardziej racjonalny) punkt widzenia:
- zmiana na mocniejsze przełożenie w reduktorze pozwoli pozostać przy seryjnym sprzęgle, wyeliminuje konieczność zmiany silnika (nie mówię tu o jeździe na czarnym), zmiany skrzyni biegów, przełożeń w mostach
zmiana przełożeń reduktora w tym przypadku 4,16 coś da aczkolwiek przy 33 calach skłaniał bym się raczej w stronę 5,14:1 albo i wyżej, 4,16:1 "daje radę" w większym błocie tak do 31-32 cali i do takich gum max też jest polecane. Co pociąga za sobą zmiana przełożeń reduktora bez zmiany przełożeń dyferencjału przy 33 calach ano trzeba bezwzględnie zrobić pancerne mocowanie reduktora do ramy i go w miarę możliwości opatulić tak by go najzwyczajniej w świecie nie rozerwało na pół bo co z tego, że reduktor sobie z przeniesieniem mocy poradzi jak przy strzale rozłupie się na pół... seryjne łapy sobie nie radzą nawet z 29 calami a co dopiero z 33.
http://s.fothost.pl/upload/11/12/3b0c9c8b.jpg tutaj przykład ...
poprzez zmianę przełożeń w dyfrach eliminujemy problem obciążenia wałów napędowych no i na szsowych biegach można jakoś się poruszać przy dużej gumie.
puniek napisał/a:
- założenie "felg z mocnym odsadzeniem" nie ma najmniejszego sensu (o ile przy maksymalnym skręcie opona nie ociera o ramę lub nadwozie) bo tylko zwiększy to rozstaw kół a nie ma żadnego wpływu na to jak Samurai będzie sobie radził z napędzeniem większego koła
nie ma najmniejszych szans na to by 13,5 calowe opony nie obcierały o resor, elementy budy, po 1 muszą być mocno odsadzone felgi po 2gie najlepiej most wysunięty do przodu i to dość mocno (pociąga to za sobą wydłużanie wału) bo opona będzie tarła o przednią część progu/ścianę grodziową, wiadome, że przy takiej gumie normą jest wycięcie błotników i to dość mocno.
puniek napisał/a:
- wspomaganie polecam jak najbardziej nawet przy mniejszych kołach ale przy jednoczesnym wzmocnieniu drążków (o ile są seryjne)
puniek napisał/a:
- wg. mnie zmiana silnika w żaden sposób nie wymusza zmiany zawieszenia aczkolwiek przy tych oponach polecałbym wymienić resory np. na Mazurowskie z lekkim liftem
zmiana silnika na większy to dodatkowa masa, dodatkowa masa zazwyczaj przy seryjnych resorkach kończy się ich oklapnięciem.
puniek napisał/a:
- z przedmówcą muszę się natomiast zgodzić co do wymiany półosi, przegubów i wycięcia budy (coby nie pociąć blachą nowej opony) co do wymiany wałów nie jestem pewny
wały samuraiowe mają wieloklin grubości 3ch palców z małymi krzyżaczkami przy takich gumach kilka strzałów ze sprzęgła kończy się ich śmiercią.
puniek napisał/a:
p.s.: Gdybym miał polecić lub odradzić tego typu modyfikacje zastanowiłbym się najpierw do czego znajomy ma zamiar używać Samurai'a bo jeżeli ma zamiar brać udział w przeprawówkach to tak duża opona nie koniecznie da dobry efekt. Jeżeli natomiast ma zamiar się lansować po mieście i zależy mu na Samurai'u z wielkimi kołami to ok ale wtedy zaleciłbym wymianę silnika bo na seryjnym z 4,16 za mocno się nie rozpędzi.
dokładnie, trzeba sobie postawić pytanie, do czego samochód ma służyć.
Cytat:
No widzisz. Jak sie chce, to można. Trzeba było tak od samego początku, a nie krytykowac innych. W końcu po to jest to forum, że Ci co się lepiej znaja pomogli tym co sie nie znają.
Wszystko to, co wymieniłeś, ma zostac przebudowane. Jedyną dyskusyjną kwestią sa te standardowe półośki, bo tamten gośc ze stanów twierdzi, że wytrzymają, ale jak sie ktos obawia, mozna zamówić wzmocnione. Troche mnie to dziwi, że mówi to ktoś, kto prowadzi jedną z wiekszych firm w USA specjalizująca sie w tuningu samuraiów na offroad. Ja mu doradzam, żeby zamówił wzmocnione, ale decyzja nalezy do niego.
to gada bzdury, nie wytrzymają.
Cytat:
Łożyska, dystanse, przeguby, sprzęgło, to wszystko ma byc zmodyfikowane.
w jaki sposób chce zmodyfikować łożyska zwrotnicy w przednim moście samuraia ? albo łożyska na półosiach z tyłu ? nie da się tego zrobić w prosty sposób.
dziwna decyzja na siłę cały samochód przerabiać by wcisnąć 33 cale, ja bym poszedł inną drogą, 31 cali, wzmocnione półosie, 4.16, 2xARB, 1.6 suzuki vitara bądź 1.3 swift gti, wyciągarka, klatka w przyszłości spring i takim samochodem można spokojnie wygrywać rajdy w Polsce.
Albo jak się ma dużo mamony to budować samochód na ramie przestrzennej wg własnych upodobań.
Jeszcze taka jedna sprawa, to co w USA jest fajne i błyszczy nie koniecznie się sprawdza w Polsce bo oni trochę inaczej podchodzą do offroadu no i jeżdżą w innych warunkach.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
Ostatnio zmieniony przez slavok 2011-04-20, 23:35, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum