Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Zamiana wąski most na szeroki
diro 
nowicjusz


Dołączył: 03 Cze 2017
Posty: 29
Skąd: Chodzież
Wysłany: 2018-04-20, 07:49   Zamiana wąski most na szeroki

Ponieważ posiadam SJ na wąskich mostach a dostępność takowych mostów znacznie spada zacząłem się zastanawiać na innymi rozwiązaniami i w związku z tym pojawiły się pytania:

1. Czy możliwe jest zastosowanie główki z tylnego szerokiego mostu do wąskich mostów przód i tył? Zdaję sobie sprawę, że zmienią się przełożenia z 3,9 na 3,7

2. Czy ktokolwiek się spotkał z wzmocnionymi półosiami do wąskich mostów?

3. Czy po założeniu blokady ARB do wąskiego mostu możliwe będzie jej przełożenie do szerokiego? Teoretycznie tak ale wolę się upewnić

4. Czy ktoś się zmierzył z przeróbką wąskich mostów na szerokie i mógłby się podzielić doświadczeniami? Jakie problemy się spotyka: przeróbka mocowań, wymiana drążków coś jeszcze?

5. Czy zamiana mostów z wąskich na szerokie ma w ogóle sens? Może lepiej od razu zamiana na inne mosty: Toyota, Patrol – tracąc jednocześnie jeden z atutów w postaci niskiej masy?

Teoretycznie najprostszym rozwiązaniem jest sprzedaż obecnego pojazdu i kupno innego – ale ja lubię go i wpakowałem już w ulepszenia i naprawy kupę kasy i czasu a sprzedaż będzie możliwa zapewne w cenie złomu.
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-04-20, 08:19   

http://samurai.org.pl/vie...b240be80ab32d45

sj410 masz?
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
diro 
nowicjusz


Dołączył: 03 Cze 2017
Posty: 29
Skąd: Chodzież
Wysłany: 2018-04-20, 08:53   

Nie: Sj 413 a więc talerz i atak 43:11
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2018-04-20, 09:37   

1. Bez problemu możesz założyć główki z szerokich mostów do wąskich (sj413), ale do tylnego mostu, główka z tylnego, a do przedniego z przedniego, chyba, że masz ochotę bawić się w przekładanie dyfrów.
2. Nie spotkałem się, co nie znaczy, że nie istnieją.
3. Można, z tylnego mostu. Do wąskiego przodu i tak nie założysz araba, bo do blokady są potrzebne półosie wzmacniane na 26 frezów, a.. patrz pkt. 2.
4. Robiłem, ale włącznie z przeróbką zawieszenia na sprężyny i na tylnym moście od vitary, sporo rzeźby. Jak zostawisz resory, to do przespawania stopki na mostach + drążki kierownicze od szerokiego.
5. Co do sensu, sam musisz go znaleźć :mrgreen: Ja bym patrola ani toyoty nie założył, bo nie widzę sensu :mrgreen:
 
     
diro 
nowicjusz


Dołączył: 03 Cze 2017
Posty: 29
Skąd: Chodzież
Wysłany: 2018-04-20, 10:06   

Jeżeli dobrze rozumiem
Cytat:
Jak zostawisz resory, to do przespawania stopki na mostach + drążki kierownicze od szerokiego.
przenosisz mocowania resorów na mostach a nie zmieniasz punktów mocowania na ramie - czyli nie przenosisz je na zewnątrz ramy?
Na przednim moście jest takie zgrubienie przy gruszce na którym trzyma się cybant czy to przypadkiem po zastosowaniu szerokiego mostu nie wychodzi pod ramą i wtedy nie bardzo jest jak ten most zamocować?

Reszta jest jasna, dziękuję
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-04-20, 11:32   

przeróbka na szerokie mosty uzasadniona chyba tylko w połączeniu z przeróbką na sprężyny.
Jak budżet spory to do szerokich mostów chyba by się opłacało zabawić w przekładkę ramy.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
diro 
nowicjusz


Dołączył: 03 Cze 2017
Posty: 29
Skąd: Chodzież
Wysłany: 2018-04-20, 12:22   

Cytat:
Jak budżet spory to do szerokich mostów chyba by się opłacało zabawić w przekładkę ramy.
Byłem przekonany że rama jest taka sama jedynie zmieniają się mocowania. W moim przypadku zamiana samej ramy również nie będzie taka proste - mam sporo rzeczy do niej mocowanych (klatka, płyta wyciągarki, zderzaki) także sporo spawania.[/quote]
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-04-20, 12:36   

główna różnica to miejsca mocowania resorów, są po zewnętrznej stronie ramy. Czyli po około 10cm na stronę. Moim daniem z pkt widzenia mechaniki im szerzej most podparty tym dla niego i jego prostoliniowości lepiej, oczywiście że się da zamontować mosty szerokie na resorach z wąskiego ale jak długo to pośmiga przy tyraniu.

Mnie się wydaje że musisz zacząć rozmyślać nad przeróbka na springa :D
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
diro 
nowicjusz


Dołączył: 03 Cze 2017
Posty: 29
Skąd: Chodzież
Wysłany: 2018-04-20, 13:34   

Cytat:
oczywiście że się da zamontować mosty szerokie na resorach z wąskiego ale jak długo to pośmiga przy tyraniu.

Znowu teoretycznie- most szeroki jest szerszy od wąskiego o 100mm teraz mam dystanse 50 mm, tak więc punkt podparcia koła w stosunku do podparcia resora pozostałby w tym samym miejscu po zdjęciu dystansów, a chyba głównie chodzi o ramie siły działające pomiędzy podparciem koła a mocowaniem mostu + spadła by masa nieresorowana.
No ale w dalszym ciągu pozostaje problem przedniego mocowania.
Przeróbka na springi chyba mnie przerasta, nie wiem ile by to kosztowało u kogoś, ale chyba trzeba sprawdzić.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2018-04-20, 15:02   

Didymos napisał/a:
1. Bez problemu możesz założyć główki z szerokich mostów do wąskich (sj413), ale do tylnego mostu, główka z tylnego, a do przedniego z przedniego, chyba, że masz ochotę bawić się w przekładanie dyfrów.
2. Nie spotkałem się, co nie znaczy, że nie istnieją.
3. Można, z tylnego mostu. Do wąskiego przodu i tak nie założysz araba, bo do blokady są potrzebne półosie wzmacniane na 26 frezów, a.. patrz pkt. 2.
4. Robiłem, ale włącznie z przeróbką zawieszenia na sprężyny i na tylnym moście od vitary, sporo rzeźby. Jak zostawisz resory, to do przespawania stopki na mostach + drążki kierownicze od szerokiego.
5. Co do sensu, sam musisz go znaleźć :mrgreen: Ja bym patrola ani toyoty nie założył, bo nie widzę sensu :mrgreen:

Występuje ARB (zdaje się 87) do przedniego mostu na półosie 22 frezy (oryginalne) i wtedy będzie zamienne przód wąski/szeroki.
Co innego, że zakup takiej blokady uważam za pozbawiony sensu.

Poza tym zmiana mostu z wąskiego na szeroki nie musi być aż taka droga. Poza przeróbką mocowań potrzeba w zasadzie pochwy, półosi i drążki kierownicze
 
 
     
diro 
nowicjusz


Dołączył: 03 Cze 2017
Posty: 29
Skąd: Chodzież
Wysłany: 2018-04-23, 07:35   

Na razie zakupiłem wąski most tył i zamontuję w nim ARB, przodu na tych półosiach nie ma sensu mocować.
No i pozostanie do zastanowienia czy po zakupie szerokich mostów przerabiać na sprężyny czy pozostać przy resorach.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.