Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Samurai 1,3 nie pali na ciepłym.
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-08-09, 07:06   

Wtryskiwacz wymień, cewka zmarła moim zdaniem.
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2018-08-09, 10:12   

lulek napisał/a:
Dzięki kostuch za rysunek. Gdybyś napisał; wepnij diodę równolegle z wtryskiwaczem, to bym zajarzył, a tak to ja wpinałem pomiędzy przewody, a masę samochodu.
Teraz nowość znalazłem :-P
Wczoraj w trakcie jazdy tak z pół godzinki autko zgasło. Byłem nieco przygotowany, rozsprzęgliłem tą wtyczkę z wtrysku, i pomiar wtrysku - miernik pokazał 2,7k ohm. Po pół godziny 1,2k ohm. Hol do domu, i na wieczór wtrysk miał 40 ohm, autko dalej nie paliło. Dzisiaj rano 1,7 ohm, i autko pali na dotyk.
Chyba częściowy wniosek, że ze wzrostem temperatury wzrasta oporność wtryskiwacza, i przestaje wtryskiwać paliwo.
Jak to dziadostwo jest zbudowane? czy to jakiś termistor...? co dalej...?


Bo to był (nieświadomy) skrót myślowy.
W samuraiu wszystko jest sterowane masą, więc sygnały mierzy się względem zasilania a nie masy.
Pierwszy raz słyszę o takim zachowaniu wtryskiwacza. Z reguły działa albo nie :-)
Wymień go na nowy/inny i ciesz się jazdą ssamurai
 
     
lulek 
nowicjusz


Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 29
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-09, 10:39   

kostuch, a a nie zrobimy cudu, jak z czujnikiem halla, nie przezwoję tej cewki :-P ?
No po pierwsze nie wiem jak to będzie rozebrać, bo zaraz po kupnie samca, to ten cały korpus przykleiłem kiedyś czerwonym klejem na wysoką temperaturę (dostawał lewe powietrze), bo nie chciało mi się kupić uszczelki za 50zł. :shock:
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-08-09, 10:48   

Żeby przezwoić i tak musiałbyś wtryskiwacz wytargać. Silikon spokojnie rozkleisz, też teraz rozklejałem. Jeśli montaż jest taki jak w swifcie to się na irytujesz żeby odkręcić śruby trzymające wtryskiwacz (zrobione z gównolitu, wkręcone na klej:D).
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2018-08-09, 10:52   

Ja kiedyś dwa razy naprawiłem cewkę w czujniku ABS. Był to pierwszy i ostatni raz :mrgreen:
Wtryskiwacz chyba się odkręca od przepustnicy. Nie pamiętam...
 
     
lulek 
nowicjusz


Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 29
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-09, 11:50   

Ok. Dzięki koledzy, będę coś kombinował, dam znać, jakie efekty, a gdyby ktoś miał taki wtryskiwacz, wiadome - w rozsądnej cenie, to proszę na pw., bo na ten czas, to widzę 2 sztuki, ale ceny, i wiadome w jakim stanie?
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-08-09, 12:15   

Popatrz też na te same 1.3 z swifta;)
Najpierw wykręć swój i porównaj zdjęcia!
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
lulek 
nowicjusz


Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 29
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-10, 09:27   

Demontaż samego wtryskiwacza w kilka minut, a więc; odkręcić z góry plastikową rurę od powietrza, odkręcić dwie śrubeczki na kopułce wtrysku, odkręcić dwie śrubki ( pierścień trzymający wtrysk, na nim jest także osadzona ta rura od powietrza)na klucz 10. Pociągnąć do góry wtrysk (jest osadzony na oringu), i tyle. Mamy wtrysk na zewnątrz o identyfikacji; Bosch 0280150 662 865 B

Przezwojenie w nim cewki jest niemożliwe, ponieważ wszystko jest zalane sprasowane, łącznie z metalem. Ja go rozciąłem, i oprócz cewki nie znalazłem żadnej elektroniki, tak więc mogę jedynie przypuszczać, że te zmienne oporności były w miejscu łączenia się przewodu z cewką.

Muszę kupić gdzieś sam wtrysk, albo komplet z całym gardzielem.

Dodano po kilku dniach; kupiłem, i wymieniłem sam wtrysk (końcówka wtrysku), nawet troszkę z innymi numerami, autko samurai2 :lol:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.