Wysłany: 2016-10-03, 23:01 Zblokowana skrzynia po wyjęciu lewarka
Witam , kupiłem samuraja w którym był przeprowadzony swap. Z opowieści poprzedniego wlaściciela lewarek został wyjęty do swapa , śruba ustalająca była wkręcona jakaś nie oryginalna , więc wkręciłem swoją zbliżoną do oryginału ( z skrzyni z swifta :) )
Lewarek stoi w miejscu... Nie da się włożyć żadnego biegu , a skrzynia ma obecnie zapięty jakiś bieg tylko nawetn ie wiem jaki. Lewarkiem da radę tylko ruszyć w prawą stronę a do przódu i do tyłu w ogóle. Jak odblokować taka skrzynie? Probowalem bez tej sruby ustalającej , lub z wkręconą i ani razu nie włozylem zadnego biegu.
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-10-04, 09:51
Musisz ustawić wszystkie wodziki w środkowym położeniu np. długim śrubokrętem.
Środkowy wodzik wydaje się być ustawiony na środku, sprawdź jeszcze prawy i lewy.
Sama wajcha i śruba ustalająca wydają się OK.
Na tych zdjęciach guzik widać, luknij do środka i jak Didymos zaleca ustaw te trzy suwaki w jednej pozycji.
Według Twojego opisu masz zapięte jeden albo dwa, długi sztywny śrubokręt opierasz o obudowę i wywierasz nacisk na suwadło, do przodu albo do tyłu.
Dwa suwaki z trzech w Twoim obecnym ustawieniu muszą być w tej samej pozycji, gmerasz przy tym pojedynczym który jest ustawiony inaczej.
_________________ Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
Po odkręceniu lewarka biegów,odkręć jego mocowanie do skrzyni 4 śruby na klucz 12, będziesz miał na wierzchu wybieraki ,ustaw je w jednej pozycji tak jak napisali koledzy i po problemie
tak tez zrobiłem ;) Sprawa wydala sie o wiele prostrza po zdjęciu dekla. Ustawiłem przesuwki i biegi wchodza. Wsteczny topornie ale to już kwestia regulacji tej śruby. Dziękuje wszystkim za pomoc
Witam serdecznie. Hebelek (nowy)
U mnie zerwał się gwint na śrubie pozycjonujacej lewarek , wszystko rozkrecilem ( mam druga skrzynie jako dawcę) wymyte czyste itd nowy gwint zrobiony m10. Śruba dotoczona z kontra i pytanie - rozumiem ze lewarek na kulce sprężynki itd nasmarować dobrym smarem a co z wodzikami ? Tez napchać tam smaru ?
Dzięki za odp. Jeszcze jedno pytanie , jak się tam dostać ? Odchylam dywanik przy lewarku , odkręcam 4 sruby żeby wyciągnąć mieszek i teraz najważniejsze , jest tam pod spodem taka blacha pod guma czy w niej są gwinty na wcześniej wspomniane śruby czy od dołu są poprostu nakrętki ? I czy one nie spadną podczas odkręcania ?
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2018-10-19, 07:06
są wkręcane śruby w kołnierz na skrzyni, nie ma nakrętek, nic nie wypadnie (podczas tej operacji) ale bądź wystarczająco uważny by nic do skrzyni nie wpadło przy okazji :)
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum