Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Pomoc przy przerabianiu na springi.
Radek1977 
stały bywalec
semi green


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 159
Skąd: Czaniec
Wysłany: 2017-11-25, 22:43   

Kwadrat napisał/a:
Wstaw wahacze z disco 1 i po problemie :)
Obrazek


A co na tyl ?
_________________
1.3i blaszanka, 235/75 INSA TURBO Dakar, wyciagarka EVO 8000, 4.16 on board
 
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2017-11-26, 12:46   

Zawias napisał/a:
Zdecydowanie nie.



Bo ??
_________________
606468554
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-11-27, 14:24   

Rafalku ;-) Nie denerwuj Kolegów :-D
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-27, 15:25   

W zawieszeniu mocowanie robi się symetrycznie.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2017-11-28, 11:11   

Zawias napisał/a:
W zawieszeniu mocowanie robi się symetrycznie.



Bo ?? :mrgreen:


I czemu co najmniej kilku sporych producentow aut o tym nie wie ?? Tyle jest asymetrycznych wahaczy, mocowan amortyzatorow, sprezyn itd

Fakt, najlatwiej jest zrobic mocowania symetrycznie, mam symulacje zawiechy mojej zmoty, po przesunieciu mocowan tak jak chcial kolega, nie ma zadnych zmian o ktorych warto by bylo rozmawiac, sily przy strzalach beda sie rozkaldac nierownomiernie ale i tak mamy to wszystko tak przewymiarowane ze nikt z tego tytulu nie umrze :-P Sam robie wszystko symetryczne, chyba ze nie jestem w stanie znalezc innego rozwiazania, to wtedy symetria idzie w kat, Mam asymetrycznego sierzanta z tylu, z kazdym punktem mocowania w innej osi i dziala ;-)
_________________
606468554
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2017-11-28, 22:42   

mocowanie masz na środku mostu? czy przesuniete w bok ??
 
 
     
Połamany RD 
świeżak


Dołączył: 26 Lis 2017
Posty: 4
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2017-11-28, 23:03   

Panowie i Panewki... :mrgreen: jeżeli moge podpiąć się pod temat... i prosić o wskazówki poparte Waszym ogromnym doświadczeniem...

Samiec na springach od Samurai-Serwis... lata świetości ma już troszkę za sobą i trzeba by troszkę tu i ówdzie poprawić co nieco...

Silnik i skrzynia Omega przód escape na pakę dorzuciłem chłodnice plus zbiornik 50 litrów. po dorzucenia zapasu - Fedima Scirocco 32/10/5/16 potrafi sierżant dobić do wzmocnienia...

W planie jest jeszcze pomysł dorzucenia windy z tyłu wraz z aku...

Obecnie jest na amorkach Bilstain B6 springi niestety nie wiem...

Jak widać troszkę kg doszło na tylną oś ( tak celowy zabieg aby wyrównać troszkę naciski na oś)

Czy macie może jakieś sugestie/podpowiedzi? Z góry zaznaczam, że na coilovery mnie nie stać choćbym bardzo chciał ;-)

Już szybciej wymienił to co jest na nowe i ewentualnie bump-stopy dorzucił ale to również jest półśrodek jednak...

Help me!!! :mrgreen:
_________________
Prawdziwy mężczyzna powinien mieć wał a nie przegub
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2017-11-29, 15:26   

stachura44 napisał/a:
mocowanie masz na środku mostu? czy przesuniete w bok ??


Prawie na srodku, jakies cztery centymetry :mrgreen: asymetria pracy zawieszenie w skrajnych polozeniach w porownaniu do symetrycznej symulacji to UWAGA UWAGA 8mm :mrgreen:
_________________
606468554
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-12-01, 20:08   

Cztery centymetry w prawo czy w lewo, kto by to liczyl :-D
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2017-12-02, 08:29   

bulimierz napisał/a:
Cztery centymetry w prawo czy w lewo, kto by to liczyl :-D



Ta moja pasc troche mala jest i wyciagarka sie nie chciala sensownie nisko zmiescic pomimo krzywego sierzanta, to se przesunolem ;-) i co najlepsze nikt z tego powodu nie umarl :-P
_________________
606468554
 
     
HubertN 
świeżak


Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2018
Posty: 4
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2019-01-02, 09:38   

Witam. Tak jestem nowy ale wertuję forum od 1 rok i nie chciałem się wcinać póki nie będzie samca w garażu. Co sądzicie o takiej kombinatoryce oczywiście jest opisane to na forum jednakże nie wystarczająco.
-4 sprężyny od skody felicji kombi
-4 amortyzatory od mercedesa sprintera tył.
-4 wahacze tylne od suzuki jimny czy lepiej od disco 1 ?? a może przód na wahaczach a tył na trójkącie sztywno do mostu i cięgno od linki (unibal)
I teraz rodzi się pytanie czy są do tego potrzebne panhardy jeżeli tak to od czego.
Docelowo mosty będą obspawane wzmocnione wały od uaza silnik 1.6 lub 1.8 bmw oraz na reduktor kaganiec
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2019-01-02, 12:16   

Słabo chyba wertujesz, bo odpowiedzi na te pytania już padły, pewnie nawet wielokrotnie :mrgreen:
Sprężyny od felicji imho o wiele za miękkie, ale może do lekkiego auta bez windy i klatki...
Radiusy od jimny to syf i delikates, nie warto, od disco I dla odmiany ciężar, ale na przód od biedy mogą być.
Tył wahacze wzdłużne + sierżant, ewentualnie 4-link, chociaż ten drugi bardziej skomplikowany, a niewiele więcej wnosi.
Amorów od sprintera nie miałem w garści, to nie będę się wypowiadał, miałem za to od kaczki i były jednostronnego działania, warto najpierw sprawdzić, żeby nie wtopić, generalnie najlepiej gazówki i najlepiej z fury na sprężynach, a nie resorach.
 
     
makus
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 95
Wysłany: 2019-01-02, 22:48   

Poprę Didymosa, sam robiłem zawieszenie na Jago patencie. Dałem 4x amortyzatory Opel Omego B kombi tył, mają 27 cm skoku ( ja osobiście nie wykorzystuję ich całego potencjału bo wieloklin na wale za krótki). Springi to Passat 3B kombi tył HD wzmacniane, z tyłu mam od Mondeo, ale mi troch siadły i dam to co z przodu. Wachacze zrób najlepiej sam i jako long arm'y.
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2019-01-03, 13:35   

na przdnie wahacze mozna zaadaptować tylne z pajero/galloper , są na szpilke ale można przyspawac oczko i robią aż miło.maniacy lekkich fur mogą założyć tylne z matiza : -)
 
 
     
HubertN 
świeżak


Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2018
Posty: 4
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2019-01-04, 15:21   

makus napisał/a:
Poprę Didymosa, sam robiłem zawieszenie na Jago patencie. Dałem 4x amortyzatory Opel Omego B kombi tył, mają 27 cm skoku ( ja osobiście nie wykorzystuję ich całego potencjału bo wieloklin na wale za krótki). Springi to Passat 3B kombi tył HD wzmacniane, z tyłu mam od Mondeo, ale mi troch siadły i dam to co z przodu. Wachacze zrób najlepiej sam i jako long arm'y.


Mógłbyś wrzucić jakiś link do tych amorów z omegi kilka rodzai wujek google wywala.

Chciałem 4-link zrobić na unibalach ale w Polsce żadnego dobrego nie mogę znaleźć unibala.
Może ma ktoś sprawdzone unibale ?

Didymos, na czym polega twój patent ?
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2019-01-06, 22:40   

Trudno powiedzieć, że mój, bo nie ma tam niczego odkrywczego, ale poskładałem toto kilka lat temu i okazało się, że robi na tyle nieźle, że znalazło się kilku naśladowców, którzy też poszli tą drogą.
W dużym skrócie: zawieszenie na długich wahaczach (~90 cm), z tyłu sierżant, z przodu dodatkowy krótszy wahacz po lewej stronie + drążek panharda.
Aktualnie wszystkie sprężyny z focusa kombi tył, przednie amory omega sedan tył, z tyłu przednie od lublina zamontowane pod sporym kątem (niezbyt optymalne rozwiązanie i pewnie kiedyś to zmienię, za to wykrzyż jest absurdalnie duży :mrgreen: ), samochód z windą i klatką.
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-07, 15:23   

HubertN napisał/a:
makus napisał/a:
Poprę Didymosa, sam robiłem zawieszenie na Jago patencie. Dałem 4x amortyzatory Opel Omego B kombi tył, mają 27 cm skoku ( ja osobiście nie wykorzystuję ich całego potencjału bo wieloklin na wale za krótki). Springi to Passat 3B kombi tył HD wzmacniane, z tyłu mam od Mondeo, ale mi troch siadły i dam to co z przodu. Wachacze zrób najlepiej sam i jako long arm'y.


Mógłbyś wrzucić jakiś link do tych amorów z omegi kilka rodzai wujek google wywala.

Chciałem 4-link zrobić na unibalach ale w Polsce żadnego dobrego nie mogę znaleźć unibala.
Może ma ktoś sprawdzone unibale ?

Didymos, na czym polega twój patent ?


W miarę sensowne Uniballesy sprzedaje Cybul, to są chińskie kopie FK/Ruff Stuff'a ale powinny dać radę w lekkich Suzukach. Na wahacze proponuję 7/8", na panharda w sumie też bo ja mam u siebie 3/4" i już jeden dostał luzu - ale to może mi się trafił jakiś trefny :roll:

https://allegro.pl/uzytkownik/uniballe_pl?order=m
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
HubertN 
świeżak


Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2018
Posty: 4
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2019-01-07, 18:37   

Maror napisał/a:
HubertN napisał/a:
makus napisał/a:
Poprę Didymosa, sam robiłem zawieszenie na Jago patencie. Dałem 4x amortyzatory Opel Omego B kombi tył, mają 27 cm skoku ( ja osobiście nie wykorzystuję ich całego potencjału bo wieloklin na wale za krótki). Springi to Passat 3B kombi tył HD wzmacniane, z tyłu mam od Mondeo, ale mi troch siadły i dam to co z przodu. Wachacze zrób najlepiej sam i jako long arm'y.


Mógłbyś wrzucić jakiś link do tych amorów z omegi kilka rodzai wujek google wywala.

Chciałem 4-link zrobić na unibalach ale w Polsce żadnego dobrego nie mogę znaleźć unibala.
Może ma ktoś sprawdzone unibale ?

Didymos, na czym polega twój patent ?


W miarę sensowne Uniballesy sprzedaje Cybul, to są chińskie kopie FK/Ruff Stuff'a ale powinny dać radę w lekkich Suzukach. Na wahacze proponuję 7/8", na panharda w sumie też bo ja mam u siebie 3/4" i już jeden dostał luzu - ale to może mi się trafił jakiś trefny :roll:

https://allegro.pl/uzytkownik/uniballe_pl?order=m


Ile wytrzymały tobie 3/4" ??
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2019-01-08, 11:10   

Polecam unibale fluro + dodatkowe zabezpieczenie przed piachem błotem i woda(bo to jest głowna bolączka unibali ) w postaci naklejonej gumowej osłony koncówki drazka wypełnionej smarem silikonowym .Panhard z rurki 30/5 zrobiony zakonczony M16 i tylne krótsze drażki 4linkia z takiej samej rurki zakonczony koncówka M20 wytrzymuja juz 2 rok katowania . Długie drażki (97cm) zakończone od strony mostu polibuszem z terrano od strony ramy główka z MTZ ;))mozna w niej regulowac luz a jak padnie całkiem to zestaw naprawczy kosztuje 5pln)http://agrotrader.pl/oferta/zestaw-naprawczy-koncowki-drazka-mtz-oryginal-ID210568.html
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.