Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2012-08-14, 22:52
Lift Samuraia.. Co jak?
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-03-26, 08:47   

No to wygląda na to, że wszyscy mamy to samo zdanie :mrgreen: a krzyżaki dalej cierpią :roll:
 
     
Rogal 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 138
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-05-16, 01:27   

Co z stabilizatorem? Usunąć go czy zostawić w samochodzie +2"?
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-05-16, 07:14   

W terenie przeszkadza.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2015-05-16, 07:31   

ja usunałem nie ma różnicy na asfalcie a w terenie ogromna różnica
 
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-05-17, 23:13   

bezwzględnie usunąć!
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
Rogal 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 138
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-06-08, 13:20   

Gdzieś przeczytałem, że trzeba przy podnoszeniu Samuraia zwiększyć także odboje. W czym ma to służyć? Czy konieczna jest ta operacja przy resorach od Mazura typ Leśnik z oryginalnymi wieszakami?

Edit:
Dzięki. Poprawiłem błąd ;p
Ostatnio zmieniony przez Rogal 2015-06-08, 14:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-08, 13:34   

Odboje Rogal, odboje. Podboje to potem podniesionym samuraiem. A chodzi o to, żeby za odbój amortyzator nie słuzył. Czyli, żeby most najpierw dobił do odboju, a nie zamknął amora.
Wałkowane było wielokrotnie na formum. Nie wiem czy juz przy leśnikach trzeba.
_________________
szym
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-06-08, 13:47   

Zależy ile tego podnoszenia będzie i czy zostają oryginalne amory.
Jak amory seria, to z odbojami nie ma potrzeby robić czegokolwiek, jak dłuższe, to trzeba sobie to rozmierzyć i wziąć poprawkę na ugięcie odboju przy dobiciu.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-06-08, 13:50   

po mojemu - chodzi również o zabezpieczenie resora przed (nadmiernym?) wyginaniem w drugą stronę co zwiększa jego żywotność i daje szanse na utrzymanie dobrej jego paraboli w dłuższym okresie czasu. Odboje przedłużasz zależnie od potrzeb i własnej konfiguracji biorąc pod uwagę również zakres pracy amortyzatorów co napisał szymszym

Jak sobie zmontujesz cały zestaw pokrzyżuj zawiechę w warunkach laporatyryjnych na lewarkach/najazdach i oceń sam czy potrzebujesz coś przedłużać ;)

Na tym samym resorze (Leśnik) fura może się różnie zachowywać w zależności np. od rozłożenia masy, tego jakie masz zderzaki, czy winda, ile waży kierownik itp. więc po mojemu taką rzecz warto sobie eksperymentalnie samemu do własnych potrzeb dobrać.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-06-24, 19:06   

Panowie, jest pytanie. Chciałbym lift, zostając przy resorach. I tak, chcę kupić lovellsa resory +2" i moje pytanie, czy przy +2" na resorach i +2" na wieszakach wejdą mi 30'' opony i czy w takiej konfiguracji nie trzeba przedluzac jakichś przewodów itp. ?
Z góry dzięki za odpowiedź.
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2015-06-24, 20:29   

Gołąb4x4 napisał/a:
Panowie, jest pytanie. Chciałbym lift, zostając przy resorach. I tak, chcę kupić lovellsa resory +2" i moje pytanie, czy przy +2" na resorach i +2" na wieszakach wejdą mi 30'' opony i czy w takiej konfiguracji nie trzeba przedluzac jakichś przewodów itp. ?
Z góry dzięki za odpowiedź.

przy lifcie lovelsa +2cale HD przód i medium tył wejdzie 30cali. nie ma co jeszcze wieszaków stosować bo będzie bardzo wywrotny
 
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-06-24, 20:46   

od jakiś 2 miechów śmigam na lovelasach i z tego co zauważyłem to auto stoi ciut wyżej na wieszakach o seryjnym rozstawie otworów iż na wieszakach +2"
najpierw miałem +2" i trochę był efekt "wydechowania" resorów , zrobiłem wieszaki o standard rozstawie i auto poszło ciut w górę...a na resory zrobiły bardziej owalną parabolę
na początku taczka ale jak się poukładało i przyszedł zderzak stal + winda to pracują lux
przód i tył mam hd (w bagolu trochę szpeju i zawsze staram się mieć te 3/4 baku min i też robią dość fajnie)
co do miejsca na koła to jest tyle że moim zdaniem lużno wejdą 30" bez liftu budy
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-06-24, 21:02   

Ok, dzięki wielkie ;-)
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
Many666 
świeżak


Dołączył: 24 Maj 2014
Posty: 20
Skąd: Krzyż
Wysłany: 2015-10-22, 21:24   

Witam panowie!
Jeżdżę na resorach ''leśnikach'' od Mazura, na przodzie tylne od Vitary z tyłu polonez truck - było ok.
Leżały na półce wieszaki + 5.08 cm i kusiły żeby założyć. Efekt jest teraz taki, że mam spore i niebezpodstawne obawy iż obecne amortyzatory są za krótkie. Czy wystarczy, że do przodu dałbym tylne od Omegi B a do tyłu Lublina? Proszę o podpowiedź co jeszcze można wrzucić oprócz tego co mam.
_________________
Pokaż mi swojego Samurai'a a powiem Ci kim jesteś
 
     
_Marsza_ 
świeżak
uwaga baba ;)


Dołączyła: 17 Gru 2014
Posty: 8
Skąd: Bytów
Wysłany: 2016-12-06, 08:51   

Tak odnośnie wałów proste wyjaśnienie ukazujące że wszelkie kliny pod resory przy lifcie to zły pomysł. Wg. mnie najlepsze rozwiązanie to przedłużenie wału przy lifcie lub skrócenie przedniego.@

https://youtu.be/5aCK4Bob6a0
_________________
Jedź za mną, a pokażę Ci skróty! :D
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-12-06, 09:05   

Eeee, nie można generalizować, że wszelkie kliny to zło.
Jeśli kliny mają spowodować przywrócenie płaszczyzn flansz na wałach, to są wręcz wskazane i takie rozwiązania się czasem praktykuje np. po założeniu dłuższych wieszaków.
 
     
_Marsza_ 
świeżak
uwaga baba ;)


Dołączyła: 17 Gru 2014
Posty: 8
Skąd: Bytów
Wysłany: 2016-12-06, 09:09   

Tak rozumiem chodziło mi o przypadek w którym flansza reduktora jest pionowo a mostu pod kątem.
_________________
Jedź za mną, a pokażę Ci skróty! :D
 
     
gunio 
świeżak


Wiek: 45
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 20
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2017-06-21, 21:52   

Witam szanowne grono specjalistów 😀
Zwracam sie z uprzejmą prośbą o pomoc:
Pacjent samurai w longu, mosty toyota LJ70, z strasznie twardymi sprężynami i amorkami, puki co są jeszcze stabilizatory to wszystko spajają do ramy radiusy od Dyskoteki. Mimo odkrecenia stabilizatorów i amorów zawias trzymają radiusy lift ma moze z 1". (Wszędzie są poliuretany) Pytanie co zrobić by lift był większy? Słyszałem o patencie zastosowania polaczenia radiusa z uniballem i przymocowaniem do ramy w celu poprawy liftu.
Proszę o poradę pomysły jak przerobić zestaw by miał większy lift, wykrzyż ?
_________________
Samurai 1.9 td
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2017-06-21, 22:00   

może zapodaj jakieś foty jak to teraz wygląda, będzie łatwiej kolegom coś podpowiedzieć.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
fakir 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-01-13, 09:53   

Cześć, mam do wymiany tuleje gumowe na resorach.
W związku z tym, pomyślałem o podniesieniu mojego samuraja który jest na fabrycznym zawieszeniu.

myślałem o tym komplecie https://allegro.pl/wieszaki-resorow-2-samurai-polibusze-i7748306396.html

co oprócz tego będę potrzebował?
przewody hamulcowe starcza?
dystanse pod wały?
amortyzatory o dłuższym skoku?
odboje?

Pozdrawiam
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.