Wiek: 33 Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 138 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-06-08, 13:20
Gdzieś przeczytałem, że trzeba przy podnoszeniu Samuraia zwiększyć także odboje. W czym ma to służyć? Czy konieczna jest ta operacja przy resorach od Mazura typ Leśnik z oryginalnymi wieszakami?
Edit:
Dzięki. Poprawiłem błąd ;p
Ostatnio zmieniony przez Rogal 2015-06-08, 14:27, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 520 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-08, 13:34
Odboje Rogal, odboje. Podboje to potem podniesionym samuraiem. A chodzi o to, żeby za odbój amortyzator nie słuzył. Czyli, żeby most najpierw dobił do odboju, a nie zamknął amora.
Wałkowane było wielokrotnie na formum. Nie wiem czy juz przy leśnikach trzeba.
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-06-08, 13:47
Zależy ile tego podnoszenia będzie i czy zostają oryginalne amory.
Jak amory seria, to z odbojami nie ma potrzeby robić czegokolwiek, jak dłuższe, to trzeba sobie to rozmierzyć i wziąć poprawkę na ugięcie odboju przy dobiciu.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-06-08, 13:50
po mojemu - chodzi również o zabezpieczenie resora przed (nadmiernym?) wyginaniem w drugą stronę co zwiększa jego żywotność i daje szanse na utrzymanie dobrej jego paraboli w dłuższym okresie czasu. Odboje przedłużasz zależnie od potrzeb i własnej konfiguracji biorąc pod uwagę również zakres pracy amortyzatorów co napisał szymszym
Jak sobie zmontujesz cały zestaw pokrzyżuj zawiechę w warunkach laporatyryjnych na lewarkach/najazdach i oceń sam czy potrzebujesz coś przedłużać ;)
Na tym samym resorze (Leśnik) fura może się różnie zachowywać w zależności np. od rozłożenia masy, tego jakie masz zderzaki, czy winda, ile waży kierownik itp. więc po mojemu taką rzecz warto sobie eksperymentalnie samemu do własnych potrzeb dobrać.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Panowie, jest pytanie. Chciałbym lift, zostając przy resorach. I tak, chcę kupić lovellsa resory +2" i moje pytanie, czy przy +2" na resorach i +2" na wieszakach wejdą mi 30'' opony i czy w takiej konfiguracji nie trzeba przedluzac jakichś przewodów itp. ?
Z góry dzięki za odpowiedź.
_________________ W terenie nie zawsze duży może więcej...
Panowie, jest pytanie. Chciałbym lift, zostając przy resorach. I tak, chcę kupić lovellsa resory +2" i moje pytanie, czy przy +2" na resorach i +2" na wieszakach wejdą mi 30'' opony i czy w takiej konfiguracji nie trzeba przedluzac jakichś przewodów itp. ?
Z góry dzięki za odpowiedź.
przy lifcie lovelsa +2cale HD przód i medium tył wejdzie 30cali. nie ma co jeszcze wieszaków stosować bo będzie bardzo wywrotny
od jakiś 2 miechów śmigam na lovelasach i z tego co zauważyłem to auto stoi ciut wyżej na wieszakach o seryjnym rozstawie otworów iż na wieszakach +2"
najpierw miałem +2" i trochę był efekt "wydechowania" resorów , zrobiłem wieszaki o standard rozstawie i auto poszło ciut w górę...a na resory zrobiły bardziej owalną parabolę
na początku taczka ale jak się poukładało i przyszedł zderzak stal + winda to pracują lux
przód i tył mam hd (w bagolu trochę szpeju i zawsze staram się mieć te 3/4 baku min i też robią dość fajnie)
co do miejsca na koła to jest tyle że moim zdaniem lużno wejdą 30" bez liftu budy
_________________ Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
Witam panowie!
Jeżdżę na resorach ''leśnikach'' od Mazura, na przodzie tylne od Vitary z tyłu polonez truck - było ok.
Leżały na półce wieszaki + 5.08 cm i kusiły żeby założyć. Efekt jest teraz taki, że mam spore i niebezpodstawne obawy iż obecne amortyzatory są za krótkie. Czy wystarczy, że do przodu dałbym tylne od Omegi B a do tyłu Lublina? Proszę o podpowiedź co jeszcze można wrzucić oprócz tego co mam.
_________________ Pokaż mi swojego Samurai'a a powiem Ci kim jesteś
Tak odnośnie wałów proste wyjaśnienie ukazujące że wszelkie kliny pod resory przy lifcie to zły pomysł. Wg. mnie najlepsze rozwiązanie to przedłużenie wału przy lifcie lub skrócenie przedniego.@
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-12-06, 09:05
Eeee, nie można generalizować, że wszelkie kliny to zło.
Jeśli kliny mają spowodować przywrócenie płaszczyzn flansz na wałach, to są wręcz wskazane i takie rozwiązania się czasem praktykuje np. po założeniu dłuższych wieszaków.
Witam szanowne grono specjalistów 😀
Zwracam sie z uprzejmą prośbą o pomoc:
Pacjent samurai w longu, mosty toyota LJ70, z strasznie twardymi sprężynami i amorkami, puki co są jeszcze stabilizatory to wszystko spajają do ramy radiusy od Dyskoteki. Mimo odkrecenia stabilizatorów i amorów zawias trzymają radiusy lift ma moze z 1". (Wszędzie są poliuretany) Pytanie co zrobić by lift był większy? Słyszałem o patencie zastosowania polaczenia radiusa z uniballem i przymocowaniem do ramy w celu poprawy liftu.
Proszę o poradę pomysły jak przerobić zestaw by miał większy lift, wykrzyż ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum