Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
EGR - zasłaniać czy nie?
marekawo 
świeżak


Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 10
Skąd: Wielkopolskie
Wysłany: 2016-09-11, 14:28   

Nie wiem jak w dislu,ale w benzynie czasem tak nie jest ,że na wolnych obrotach prawidłowo działający zawór jest zamknięty.Ja celowo nie odkręcałem i czyściłem zaworu(prawdopodobnie zabrudzony),żeby silnik miał,pobierał czyste powietrze.Sprawdzaliśmy na analizatorze spalin i po zaślepieniu EGRa na wolnych obrotach to chyba oczywiste,ale i na obrotach średnich spaliny całkowicie w normie.Tylko ta kontrolka mil mnie wkurza i szukam jakiegoś obejścia,emulatora EGR.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2016-09-11, 22:24   

marekawo napisał/a:
szukam jakiegoś obejścia,emulatora EGR.

Po prostu powieś silnik krokowy luzem na wtyczce.
Albo zmierz oporność uzwojeń i wstaw takie oporniki symulujące obecność silnika.
 
     
marekawo 
świeżak


Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 10
Skąd: Wielkopolskie
Wysłany: 2016-09-12, 08:27   

EGR jest zamontowany w miejscu fabrycznym z podpiętą wtyczką,trochę ciężko go wytargać.Zaślepkę założyłem na rurce od zaworu przy przepustnicy.Kontrolka świeci dlatego,że jest jeszcze tak mi się wydaje czujnik pomiędzy zaworem EGR a kolektorem co mierzy przepływ ciśnienie przez zawór.I dlatego wyskakuje kontrolka.Niestety taki zdolny nie jestem żeby wstawić samemu oporniki,bez jakiegoś schematu.Chciałbym obejść zapalanie się kontrolki tylko do zaworu EGR,a nie wykręcać żarówkę i nie wiedzieć o innych(mam nadzieje,że nie będzie) błędach silnika.Kostuch jak masz jakiś schemat z opornikiem to proszę podaj,dziękuję.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2016-09-12, 22:43   

Czujnika jakiegoś przepływu przez EGR na 99,999% nie ma.
Może być tak, że komputer np testowo reguluje zawór i sprawdza czy zmieniają się zgodnie z przewidywaniem odczyty z sondy lambda - tego scenariusza łatwo nie obejdziesz.
A gotowy "schemat opornikowy" nie istnieje - po prostu weź do ręki omomierz i sprawdź odczyty na wtyczce zaworu.
Powinno być coś mniej więcej takiego:
 
     
fakir 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-02-03, 21:33   

Zaślepiłem EGR'a i ja ;-)
u mnie zawór egr jest sterowany elektronicznie, między EGR a kolektor ssacy wstawiłem blaszkę i skręciłem.
EGR działa sobie "na sucho"

Pierwsze wrażenia z jazdy, faktycznie silnik jest żwawszy i nie trzeba wciskać tak mocno gazu aby uzyskać przyspieszenie
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.