Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Długi drążek kierowniczy samurai - zmiana na mocniejszy
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2019-06-24, 07:23   Długi drążek kierowniczy samurai - zmiana na mocniejszy

Przyznam, że mój samuraj jest jakiś mega pechowy :) ledwie miesiąc posiadania a już w terenie padło sprzęgło, wał tylni, uszczelniacz mostu tył, krzyżaki... no ale kto powiedział że będzie łatwo.

Wczoraj doszedł mi kolejny problem tj. pękł drążek kierowniczy - długi podwójny od strony pasażera... końcówka jest niewymienna, więc trzeba zakupić w całości - a to 190 - 245 zł (zależy gdzie :() słaba perspektywa by wozić taki drugi przy sobie więc zastanawiam się nad przeróbką... póki co koncept jest taki:

1. Skrócenie starego drążka.
2. Wspawanie tulei nagwintowanej lewostronnie pod drążek z samuraja Santany.

Pytanie - czy to ma sens - czytając forum znalazłem info z 2015 r. gdzie kolega załadował końcówki z mercedesa, jednak ponoć ze słabym skutkiem.

[ Dodano: 2019-06-24, 10:08 ]
Mała aktualizacja.. w sumie to zamiast dospawać i kombinować - zastanawiam się nad zastosowaniem drążka z ursusa C-330 (97 cm długości) i końcówki drążka z santany (OE 48870-A80060)...

Drążek
https://allegro.pl/oferta/drazek-kierowniczy-ursus-c-330-6985285641
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2019-06-24, 15:03   

Zmierz czy ursusowy podjedzie długością, jak nie to kup używany z hiszpana (santana samurai) pewnie wyjdzie tyle co ursuowy :-)
U siebie rozdzieliłem drążki dokładając wąs zwrotnicy od mercedesa i przerobiłem oba drążki na wymienne końcówki
 
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2019-06-25, 07:28   

Ja raczej pójdę w stronę zaadaptowania 2x drążków od ursusa - podobnie jak wykonane jest połączenie u użytkownika Dany44 - patrząc po fotkach. Z tą różnicą, że nie będę stosował odwróconego wąsa od merca a jedynie zastąpię oryginalne drążki i dospawam mocowanie sworznia do drążka poprzecznego.

Możesz cyknąć fotkę jak to u Ciebie wygląda? Generalnie mi wychodzi:
34 zł - 2x drążki gołe ursus
33 zł - 4x - końcówki drążka z Jimny.

ps. Taka moja obserwacja po wcześniejszym użytkowaniu Jeepa ;) Tam kupujesz wszystko (płacąc przy tym jak za zboże) - ja zastosowałem drążek kuty z regulacją - w Samuraju wszystko trzeba robić samemu :) z tego co widzę to większość użytkowników to "Pomysłowy Dobromir" :) 8-)
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2019-06-25, 08:11   

Podaj maila to podeśle jakąś fotke
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2019-06-25, 08:18   

Drążki od c330 nie są plug&play, na dolny za krótkie, na górny za długie, trzeba ciąć i spawać, ewentualnie na dół można dać "długą" końcówkę od mercedesa beczki, ale to i tak wszystko plastelina, lata temu miałem zrobione i z końcówką mercedesa, i wydłużony drążek na końcówkach jimny - wszystko kicha, gnie się od samego patrzenia dislike
Chcesz dobre drążki z rury grubościennej, to napisz do Dany44 albo Zajxt, zdaje się, mają jakieś możliwości w tym temacie ;-)
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2019-06-25, 09:36   

Dzięki Didymos! Napisałem do chłopaków - tymczasem jak czytałem chodzi o wykonanie drążków z rury grubościennej o grubości ścianki 3-4mm z przelotem na 14 min (by możliwe było zagwintowanie) następnie ogarnięcie gwintów lewo i prawoskrętnych - ciekawi mnie jak rozwiązane jest połączenie drążka dolnego z poprzecznym...

W moim przypadku drążek strzelił przy przejeździe przez większą kałużę - i to tak naprawdę tocząc się... więc wolałbym jak już to zastosować rozwiązanie bardziej... wytrzymałe 8-)
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2019-06-25, 10:34   

Oryginalny drążek jest grubościenny. U siebie na oryginalny jeszcze zaprasowałem dodatkową rurkę ze ścianką 3mm w razie jak by miał przepchnąć trochę błota.
W przypadku normalnej pracy ori i tak jest przewymiarowany i nie ma sobie co zawracać nim głowy a w przypadku trafienia pieńka czy innego kamienia i tak się wygnie. No chyba że wstawisz szyne kolejową ale wtedy pewnie urwie końcówke :-)
 
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2019-06-25, 11:36   

będąc precyzyjnym to u mnie pękła właśnie końcówka drążka - ta podwójna dokładnie pomiędzy sworzniami. Reszta o dziwo jest prosta :)
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2019-06-25, 12:58   

łączeniem drążków nie zawracał bym sobie głowy. albo kupić oryginalny drążek z wymiennymi końcówkami albo od razu przerabiac na wąs z mercedesa
 
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-06-27, 17:12   

mnie ktos z forum robił. Bo jest problem z gwintownikiem nie kupowalem specjalnie aby 1szt zrobic. U mnie to jest tak że drążki mają zwykłe końcówki 4szt a nie tą dziwną podwójną
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2019-06-27, 20:20   

Póki co złożyłem że drążka od krótkiego mostu i swoich pozostałości. Przeapawac trzeba było gwint do nakrętki regulacyjne. i lekko go przedłużyć.

Jeden kolega z forum powiedział że da radę pomóc i zrobi mi same drążki a ja już sobie resztę ogarnę.
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.