A gdyby pasek przestawiony był o te 17 zębów jak pokazuje druga kreska, czyli gdzieś o jedną trzecią obrotu, to samochód miałby prawo odpalać i normalnie pracować, czy raczej by nie palił.?
Nie, jeden, góra dwa ząbki i będzie chodził 'krzywo"
BM
_________________ Suzuki SJ413 - "wielkie" małe auto
Cześć, z tego co się zorientowałem, to szerokości paska rozrządu są dwie.
Czy po numerach silnika można określić jaki szeroki powinien być pasek?
Oznaczenie mojego silnika to G13BA, a numer silnika zaczyna się od - G13BAS625xxx
w dowodzie mam 51kW
Cieknie mi pompa wody-postanowiłem ją wymienić a przy okazji skoro i tak tam będę to pasek rozrządu bo nie wiem jak długo tu siedzi. I teraz ma kilka pytań.
-Instrukcja podaje aby przed założeniem nowego paska, zdjąć pokrywę zaworów i wyluzować zawory, robicie tak?
-Druga sprawa dotyczy uszczelniaczy. Skoro już będę przy nich to może warto je wymienić( nie znam ich przeszłości). Ale zastanawiam się jak blokujecie koła aby je dokręcić i odkręcić? Koło od Wału korbowego można pewnie skrzynią biegów, wysoki bieg i może się uda. A jak górne koło od wałka zaworów?
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2019-01-31, 11:30
U mnie są otwory do wkręcania śrub blukujacych, które jednocześnie ustalają pozycje rozrządu i blokują jego przestawienie przy wszelkiej masturbacji. Ja mam diesla. Może i u Ciebie takie dziury są.
A dolne koło blokuje bolcem w kole masowym w okolicach rozrusznika.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
U mnie są otwory do wkręcania śrub blukujacych, które jednocześnie ustalają pozycje rozrządu i blokują jego przestawienie przy wszelkiej masturbacji. Ja mam diesla. Może i u Ciebie takie dziury są.
A dolne koło blokuje bolcem w kole masowym w okolicach rozrusznika.
Edytowałem o dane o silniku:) Mam 1.3 benzynę na wtrysku. Właśnie w instrukcji jest coś o zamachu aby użyć blokady ale to jakiś specjalny tool.
Dolne kółko dasz radę odkręcić wrzucając 5 bieg i mocno zaciągając ręczny. Ja użyłem klucza i metrowej rury jako przedłużki.
Natomiast co do górnego kółka, to zrobiłem sobie przyrząd do blokowania kółka z dwóch śrub M8 przykręconych do kątownika w odpowiednim odstępie, tak aby zaprzeć się o otwory w kółku rozrządu.
Uszczelniacze najlepiej wyjąć za pomocą wkręta budowlanego, wkręcając go w sam środek uszczelniacza i wyciągając na zasadzie korkociągu - tylko uważaj żeby przy wkręcaniu wkręt nie zboczył i nie uszkodził powierzchni osadzenia uszczelniacza lub powierzchni wału.
Najlepiej sobie najpierw nawiercić cienkim wiertłem.
Sprawdź sobie jaki masz szeroki pasek i jaki ma profil zębów, bo są dwie szerokości i zęby płaskie i półokrągłe.
wymiana paska rozrządu w samuraju jest ciut bardziej skomplikowana niz wymiana paska alternatora, wiec blokady nie są potrzebne nawet jak sie coś przestawi to sa znaki
Dolne kółko dasz radę odkręcić wrzucając 5 bieg i mocno zaciągając ręczny. Ja użyłem klucza i metrowej rury jako przedłużki.
Natomiast co do górnego kółka, to zrobiłem sobie przyrząd do blokowania kółka z dwóch śrub M8 przykręconych do kątownika w odpowiednim odstępie, tak aby zaprzeć się o otwory w kółku rozrządu.
Uszczelniacze najlepiej wyjąć za pomocą wkręta budowlanego, wkręcając go w sam środek uszczelniacza i wyciągając na zasadzie korkociągu - tylko uważaj żeby przy wkręcaniu wkręt nie zboczył i nie uszkodził powierzchni osadzenia uszczelniacza lub powierzchni wału.
Najlepiej sobie najpierw nawiercić cienkim wiertłem.
Sprawdź sobie jaki masz szeroki pasek i jaki ma profil zębów, bo są dwie szerokości i zęby płaskie i półokrągłe.
Dzięki bardzo
Rozrząd, pompa wody i przewody chłodnicy wymienione.
Górne koło do odkręcenia zablokowałem sobie starym paskiem rozrządu, simering był w słabym stanie wyszedł bez większego problemu.
Dolne koło idąc za Twoją radą odkręciłem wrzucając 5 bieg i ręczny, poszło, chociaż lekko nie było. Niestety koło zębate za nic nie chciało zejść, zablokowane na klinie, nie miałem ściągacza a musiałem już zabrać się za składanie( korzystam z stanowiska warsztatowego na godziny).
Simering wału korbowego leje solidnie, a nie mam jak się tam dostać. Jakieś patenty na ściągnięcie z niego koła? Ściągacze z allegro wydają mi się za grube aby tam podejść, natomiast takie cienkie do wycieraczek mają raczej za mały zakres pracy.
[ Dodano: 2019-02-03, 10:30 ]
Starscream napisał/a:
wymiana paska rozrządu w samuraju jest ciut bardziej
Chodziło mi o blokady potrzebne do odkręcenia kół napędu aby dostać się do simeringów pod nimi:)
Spryskaj kółko wd40 I opukaj przed drewienko. Musi zejść
Udało się, chociaż nie było lekko. WD40 i ostukiwanie, ale dodatkowo nakręciłem koło do paska klinowego i dzięki temu miałem większe miejsce do złapania i pracowania lewo-prawo kołem. Niestety i na kole zębatym i na trzpieniu od wału, były drobne wżery i to one utrudniały zdjęcie koła zębatego.
Patent z nawierceniem otworka w simeringu i wkręceniu wkrętu super pomocny.
Dzięki
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2019-10-22, 08:20
Ja ustawiam na czuja, sprężynka mi się nigdy nie trafiła, podobnie jak awaria rozrządu
Jak masz sprężynkę, to teoretycznie można jej zaufać, ale kto wie czy to oryginał i czy trzyma parametry...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum