Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Montaż blokad pneumatycznych
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2019-06-04, 10:05   Montaż blokad pneumatycznych

siema

Dotarły do mnie blokady pneumatyczne na przód/tył do samczyka. Odpytałem znajomy warsztat i przyznam, że cena montażu mnie masakra
generalnie rozumiem że jest przy tym trochę dłubania.. ale w kwocie montażu blokad mam nowe półosie wzmacniane na przód... dlatego też zastanawiam się nad samodzielnym montażem - czy ktoś z Was dłubał coś w tym zakresie?

Jak rozumiem montaż blokad wiążę się z:
1. Wyciągnięciem mostu z auta, demontaż półosi, obecnego kosza dyferencjału etc.
2. wymiana łożysk wałka ataku i generalnie wszystkich łożysk i uszczelniaczy
3. Ponowne ustawienie wałka ataku względem koła zębatego, które przekładam ze starego kosza na kosz blokady.
4. Regulacje robi się podkładkami od strony samego ataku jak i wyjścia na zabierak wału - jakieś sugestie jak to zrobić dobrze? Generalnie jak rozumiem trzeba zaakceptować fakt, że wałek będzie składany kilkukrotnie - więc samo łożysko również będzie zdejmowane i zakładane - co oznacza, że należy zorganizować sobie ściągacz łożysk bo wybijanie nie wchodzi w grę.
5. Weryfikacja ustawienia mostu według metody kartki (koło ma się odciskać, jednak nie przerwać papieru) lub na farbę - optycznie sprawdzamy czy zęby należycie pokrywają się pomiędzy walkiem a kołem, tak by zagłębienie koła posiadało jak najrówniejszy ślad po wałku ataku.
6. po ustawieniu skręcamy wałek ataku tuleją rozprężną (ile niutków?)
7. Wiercimy i gwintujemy otwór na wejście przewodu od kompresora.
8. Zabawa z elektryką, która wydaje się relatywnie prosta - pytanko tylko gdzie zamontować kompresor? Pod maską czy w bagażniku?

Przód robimy tak samo, tylko wymieniając przy tym półosie na 26 frezowe.

Czy czegoś nie pominąłem? na co zwrócić jeszcze uwagę? Czy w samuraiu również wybijać bieżnie łożysk wałka ataku? Jeżeli tak to czy macie jakiś patent na ich wybicie?

Przeszukałem forum - i przyznam, że nie znalazłem jako takiej instrukcji - może słabo szukam...
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2019-06-04, 12:20   

To nie parszywy most Dana gdzie trzeba zrzucać łożysko ataku i dokładać/ujmować podkładek :-)
Może cena montażu nie jest taka zła, jeżeli umówisz się że będziesz im patrzył na ręce i się nauczysz jak to zrobić następnym razem.
Jak spieprzysz (a po pytaniach widać, że jest na to spora szansa), to może wyjść drożej niż za naukę :roll:
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
  Wysłany: 2019-06-04, 12:55   

Po dłuższym zastanowieniu jednak oddam fachowcowi :) :shock: :shock:
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2019-06-05, 11:22   

jestes z nad morza? napisz do zawias on jest z trójmiasta i ogarnie Ci to co potrzebujesz , sam lata po rajdach i zna sie na rzeczy
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2019-10-21, 10:23   

Cześć

Że tak się podłączę do tematu😊

Jestem na etapie montażu blokady pneumatycznej na przód:
Główka z tylnego mostu, wzmacniane półosie, blokada HF, nowe łożyska i uszczelniacze– wszystko przełożone i ustawione na zegarze.
Zostały prawdopodobnie dwa małe problemy:

1. W którym miejscu wyprowadzić przewód do kompresora?
W tylnym moście wypada w miejscu gdzie jest sporo miejsca, natomiast w przednim trzeba by poprowadzić przewód nad talerzem lub wstrzelić się w inne miejsce. Co polecacie?

2. Wzmacniana półoś ma trochę większą średnicę. W związku z tym trzeba zmienić simering czy oryginalny da radę? Jeśli trzeba to na jaki ?


Pozdrawiam
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2019-10-21, 14:25   

1. Ja mam kompresor w miejscu oryginalnego mocowania lewarka - w sumie polecam... chyba, że chcesz topić auto po dach.. więc wtedy pozostaje Ci kabina
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2019-10-21, 14:49   

Dzięki za info.

Chodzi mi jednak o wyjście przewodu z przedniej główki mostu.
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2019-10-21, 18:42   

Zjade na dom to zrobię Ci jutro fotkę jak Hunter mi to zamontowal
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2019-10-21, 18:49   

Super:) Przynajmniej, żebym widział w którym miejscu jest wylot, wtedy pokombinuję żeby przewód wewnątrz gruchy nie dotykał zębatki.
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2019-10-22, 06:51   

Poszło na PW.
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2019-10-22, 08:13   

Dzięki:)
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Wojteksk 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 140
Skąd: Klimkowo
Wysłany: 2019-10-22, 09:21   

A to tu nie mogłeś wstawić dla potomnych ? :(
 
     
Harry 
świeżak


Dołączył: 07 Maj 2020
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-05-08, 00:16   

Valkyr_87 - montowałeś oryginalne ARB czy jakieś inne?

Jaka cena montażu za oś jeśli mona wiedzieć?
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2020-05-08, 05:01   

Montowałem chińczyki, mam na przedzie i z tyłu. Ceny samego montażu nie znam gdyż odrazu Hunter ogarniał mi reduktor, oleje i elektrykę, no i zostawilem u niego stare główki. Ja robiłem też tak, że prosiłem o wyceny i wówczas ocylowaly około 1500 za sam montaż z wymianą półosi na wzmocnione. Wszystkie graty przywoziłem swoje.
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Harry 
świeżak


Dołączył: 07 Maj 2020
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-05-08, 20:33   

Już prawie rok używasz, jak się sprawują?
Uzytkujesz lajtowo czy raczej extremalne?
To te po 2500 za oś? Podlinkujesz?
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2020-05-08, 20:43   

Ja brałem od mudmastera. Używam rok w między czasie załadowałem 245/75/15 simexa. Ogólnie to tył robi robotę, przód naprawdę tylko w określonych sytuacjach się przydaje. Na rajdach startuje w grupach offroad z elektryczna wyciągarka, nie jest to mega extrem ale lekko też nie mają. Nie miałem z nimi żadnego problemu. W między czasie urwalem wał, kilka mniejszych awarii i podtopień auta, ale blokady działają nawet w pełnym zanurzeniu kompresora, który jest również chińczykiem.
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.