Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Denerwujące dzwięki przy lewarku reduktora
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2017-03-04, 22:11   

xROnx napisał/a:
Podłączę się trochę do tematu...
Mam wyciek z reduktora. Cieknie wg mnie gdzieś od góry. Stawiam na wyciek z miejsca gdzie lewarek wchodzi do reduktora. Tam jest taka gumowa osłona harmonijkowata...
Czy żeby to uszczelnić wystarczy wymienić samą osłonę czy coś tam jeszcze w środku jest? No i pytanie zasadnicze: Czy żeby to wszystko wymienić to trzeba zrzucać reduktor z auta czy można to zrobić na aucie? I jak tam się dostać? i ostatnie pytanie czy jest możliwe żeby olej leciał z tego czy moje przypuszczenia są raczej wątpliwe..?



Aby tam się dostać nie musisz zdejmować reduktora, przy odrobinie umiejętności ginekologicznych :-) można to zrobić z kabiny stojąc po progi w wodzie. Lepiej i trochę łatwej dostać się tam leżąc pod autem choć to też na macanego.
Wszystko masz ładnie rozrysowane na wstawionym obrazku. W środku nie ma żadnego uszczelniacza jest tylko gumowa osłona a pod "kulą" lewarka powinny być taki plastikowy pierścień (wkładka) dystansujący.
Z drugiej strony nie powinien z tego miejsca lecieć olej chyba, że:
1. Jest jego za dużo np. gdy zmiesza się z wodą po zatopieniu reduktora.
2. lub walnąłeś boka albo dacha ;-)
3. nie pamiętam dokładnie ale chyba niedaleko tej gumowej osłony jest jedno wyjście wału i może z tamtego uszczelnienia rozchlapuje olej na lewarek??
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
xROnx 
świeżak


Dołączył: 01 Paź 2016
Posty: 16
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-03-04, 22:19   

Wyciek zauważyłem nie dawno... najpierw w garażu pojawiły się dwie kropki. Potem przestawiłem auto przed dom i tam auto stoi od 4 dni i dzisiaj zauważyłem plamę na ziemi o średnicy ok 20-30cm...
Dany44 napisał/a:
Jest jego za dużo np. gdy zmiesza się z wodą po zatopieniu reduktora.

Wjeżdżałem do kałuży ostatnio... ale woda sięgała ledwo do progów...
Dany44 napisał/a:
lub walnąłeś boka albo dacha

nie ma takiej opcji :)
Dany44 napisał/a:
nie pamiętam dokładnie ale chyba niedaleko tej gumowej osłony jest jedno wyjście wału i może z tamtego uszczelnienia rozchlapuje olej na lewarek??

właśnie się nad tą opcją zastanawiam....
kanał i podstawowy zestaw narzędzi wystarczy żeby taki uszczelniacz wymienić?
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2017-03-04, 22:41   

Plama 20 - 30 cm ?? to porządny wyciek jest !!
Kanał i podstawowy zestaw kluczy wystarczy, w razie problemów skontaktuj się ze Slavokiem taki nasz forumowy spec od reduktorów :-)
Lubi też wyciekać z gniazda linki od prędkościomierza ale to od spodu by ciekło.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-03-04, 23:26   

Tamtędy wlewa sie woda. Guma lubi spaść czasem. Raczej masz wyciek na głównym wałku i bryzga. Tego nie zrobisz pod autem. Reduktor na stół.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-03-04, 23:52   

Star, nie siej defetyzmow :-D
Spokojnie da się to pod suka zrobić, niestety zestaw narzędzi musi być mocno rozszerzony.
Dwa, jak ma podstawowy zestaw kluczy, to nakrętki na walkach na bank bez potrzaskanych paluchow odkreci :-P
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
xROnx 
świeżak


Dołączył: 01 Paź 2016
Posty: 16
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-03-04, 23:55   

coś czuje że bez zrzucania reduktora się nie obejdzie... :/
Gorzej że miałem jeździć w teren przez cały tydzień teraz... i okazuje się że nie mam teraz czym... :/
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-03-04, 23:56   

Weź Kolego szmate, nasacz ekstrakcyjna, weź pod suke i powycieraj ten reduktor, szczególnie przy walkach. Wytrzyj do czysta, ma być bez oleju. Wsadzić cztery litery do auta i pojeździć chwilę po utwardzonej nawierzchni. Wlez pod auto, sprawdź skąd pojawia się olej. Dziękuję.
Zanim wleziesz pod auto, załóż okulary na nos. Bo głupio się wylazi po omacku.
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-03-05, 09:16   

Jak lubisz sadomaso to Twoja dupa i krégosłup :mrgreen: 40min i reduktor na stole z browarem pod autem. A życzę ci szczęścia jak nakrętka flanszy nie pójdzie. Ja za nim kupiłem 4.16 nowe to kombinowałem z reduktorami przez rok. W tym czasie chyba 10 razy wkładałem wyciągałem. Ten wyje tamten charczy inny pluje Nakrętkę miałem tak oporną że niczym nie poszła nawet pneumatykimem dopiero rozciąć musiałem.A jak masz tam splute od lewarka to na bank uszczelniacz głównego poszedł. Bo przednie wyjście zawsze sie nie kręci. A z resztą przednie to Pikus bo wykręcasz przednią część i robisz na stole.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-03-05, 10:21   

Ty, tys je z gór, wstyd przynosisz ześ se jeszcze blokady nie dorobił do flansz, normalnie wstyd.
Wzmacniacza momentu nie masz, to jak koła w sprzecie w gorach odkrecasz?
Polecam do flansz KSTools, bo na Gedore mi w portfelu brakło, tylko do reduktora niski sobie kup ;-)

[ Dodano: 2017-03-05, 10:26 ]
No bo czasem jak w wozku sruba nie ma zamiaru wspolpracowac, to takie rozwiazanie dupe ratuje.
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-03-05, 11:22   

Ja miałem i blokadę i w porę w imadle pneumatycznym i klucz co w koparce koła odkręcam i w ropie sie moczyło. Na końcu wziąłem do firmy do imadła pneumatycznego i klucz pneumatyk i zjechało nakrętkę. :mrgreen: Walka dniówkę trwała na końcu tarcza i nacięcie
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-03-05, 11:38   

To nie miejsce na przekomarzanie , ważne że odkreciłes.
Znaczy ze ja zawsze mialem z gorki :-P
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-03-05, 14:24   

Wiem. Ale po co sie ma rozczarować. Lepiej jak przyjmie trudną opcje i potem pozytywnie sie zaskoczy.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
xROnx 
świeżak


Dołączył: 01 Paź 2016
Posty: 16
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-03-05, 22:34   

Starscream napisał/a:
Lepiej jak przyjmie trudną opcje i potem pozytywnie sie zaskoczy.

I właśnie :)
Wjechałem na kanał oczyściłem wszystko i moje pierwsze podejrzenia się potwierdziły: Ta gumowa osłona lewarka była całkowicie sparciała, dziurawa a miejscami twarda jak kamień a ten drut co niby ma ją trzymać od spodu latał sobie luzem. Przejechałem się, powajchowałem sobie napędami, wróciłem i zaczęło już lekko lecieć właśnie spod tej osłony.
Przy wałkach jest sucho.
Teraz pozostaje mi tylko kupić nową osłonę i to wymienić... pytanie czy ma ta osłona jakiś nr katalogowy żebym wiedział czego szukać...

[ Dodano: 2017-03-05, 23:00 ]
Czy to możliwe żeby to było to? https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Oslona-dzwigni-reduktora-Samurai/1199
104pln? za kawałek gumy? Jest jakaś inna alternatywa?
 
     
bialy bill 
nowicjusz
początkujacy



Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 30 Kwi 2014
Posty: 62
Skąd: Wilczopole
Wysłany: 2017-03-06, 17:00   

osłona drążka kierowniczego ta przy maglownicy trzeba by dobrać z innego samochodu. Możesz próbować też w sklepie rolniczym
_________________
Złomek Matrix
https://goo.gl/photos/uMfFHycf3LbMDynq9
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-03-06, 18:40   

Wymień jeszcze olej.Bo tam jeszcze woda wchodzi
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-03-06, 22:11   

Tak Panie X, to jest to za tę solidną kwotę, przeplucz reduktor, zlej i zalej swieżym olejem.
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
xROnx 
świeżak


Dołączył: 01 Paź 2016
Posty: 16
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-03-06, 22:58   

OK. Zamówione jutro powinno to u mnie być. Olej już świeży przygotowany
 
     
piotrowiec 
świeżak


Wiek: 36
Dołączył: 25 Lip 2020
Posty: 2
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2020-09-26, 12:54   

Szuka śruby nr. 6 która znajduje się na pierwszym schemacie.

Ma ktoś jakiegoś linka, bo nawet nie wiem dokładnie jak ona wygląda, jest zakończona.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.