Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Śruba podpierająca talerz - ktoś poinstruuje jak?
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2020-09-28, 06:54   Śruba podpierająca talerz - ktoś poinstruuje jak?

Hej! siema

Ja z pytaniem do szanownego grona - moja modyfikacja samca przybiera nieco szaloną i niepopularną formę... i zastanawiam się nad wyeliminowaniem ryzyka zmielenia talerza/ataku (lub chociaż ograniczeniem). Jednym z rozwiązań - o czym dowiedziałem się ogólnie na tym forum jest wspawanie śruby odpierającej talerz.

Domyślam się że how to polega na tym by w pochwę mostu wspawać nakrętkę - w którą wkręcamy śrubę, którą to dokręcamy/wykręcamy osadzając całą gruchę mostu - regulując w ten sposób aby ustawić między nią - a talerzem określoną przestrzeń- zakładam, że mierzoną szczelinomierzem. Na koniec by się nie zdziwić śrubę przyłapujemy do nakrętki tak by się nie przekręciła. Taki sam schemat na przód i tył.

Czy to wszystko? Na coś specyficznego należy zwrócić uwagę? Macie jakieś patenty z tym związane? Jaką twardość śruby zastosować? Czy należy ją jakoś wyprofilować? Mam akurat wybebeszoną całość więc szkoda składać by za chwilę rozbierać.
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2020-09-28, 08:51   

Nakrętkę wspawujesz w główkę, a nie pochwę mostu, za talerzem, na wysokości wałka atakującego.
Jest pewna upierdliwość w ustawieniu tego pod właściwym kątem, jak już się weźmiesz za robotę, to zobaczysz w czym rzecz.
Główka dobrze się spawa i obrabia, przed spawaniem nie zaszkodzi nagrzać trochę spawane okolice palnikiem, najlepiej też wybić bieżnię większego łożyska ataku, bo przy spawaniu dostanie dużej temperatury.
Samą śrubę regulowałem bez szczelinomierza - po prostu dokręciłem do talerza i minimalnie poluzowałem, żeby nie ocierała, a na zewnątrz dałem nakrętkę kontrującą, spawanie tej śruby to imho zły pomysł, bo najpewniej będzie potrzebna okresowa regulacja.
Śruby dawałem M14x1,5, bo akurat takie miałem, nie pomnę już jakiej klasy, raczej 10.9, a na pewno nie mniej jak 8.8.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.