Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Zawór kąta wtrysku
Rysiek 
świeżak


Dołączył: 26 Sty 2021
Posty: 20
Skąd: Jasło
Wysłany: 2021-10-10, 12:08   Zawór kąta wtrysku

Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć lub podesłać schemat elektryczny jak sterowany jest wyżej wymieniony zawór? Kiedy pojawia się na nim napięcie?
2 Pytanko Kiedy powinna wychylać się dźwignia na pompie sterowana krótką linką (podłączona do układu chłodzenia).
Pytam ponieważ po wymianie pompy dość ciężko wygląda zapalanie samochodu na zimnym silniku (zapowietrzanie układu wyeliminowane bo mam przezroczysty wężyk).

silnik XUD9 pompa - był lejący Lucas jest suchy Bosch.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2021-10-11, 18:30   

Rysiu, po mojemu zawór ma zasilanie 0/1 niezależnie od kąta ale zależnie od immobilajzera (jeśli go masz). Czyli rozkodowujesz immo, to idzie plus na zawór i zawór cały czas puszcza paliwo. Nadmiar wraca przelewami do zbiornika. Po zmianie pompy masz zatem 2 opcje:
a) przełożyć stary zawór jeśli to możliwe;
b) wywalić go i dać zwykły on-off pod jeden kabel (KL15) - silnik będzie palił zawsze, bez względu na immo.

Linka powinna na zimnym podbijać obroty, a w miarę ogrzewania się płynu chłodniczego cięgno do której jest przyczepiona wracać do neutralnego położenia i obniżać jałowe obroty do nominalnych wartości.

[ Dodano: 2021-10-11, 18:34 ]
a jak trudno na zimnym zapalić to świece żarowe do sprawdzenia lub ich przekaźnik w pierwszej kolejności, może któraś nie grzeje.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Rysiek 
świeżak


Dołączył: 26 Sty 2021
Posty: 20
Skąd: Jasło
Wysłany: 2021-10-11, 21:01   

Chodziło mi nie o zawór start stop ale o zawór zmieniający kąt wtrysku. Kupiłem pompę Bosch 0460494430 od IVECO z boost pinem rozrząd ogarnąłem (inne mocowania szpilek, rurki oraz pasek przesunięty o ząbek). Samochód pali, zachowanie na postoju bardzo dobrze rokujące. Zawór kąta wtrysku również ogarnąłem - pojawia się na nim napięcie zaraz po zgaszeniu świec żarowych i wtedy głos jest metaliczny - po chwili głos łagodnieje.
Napięcie do świec dochodzi, wszystkie świece sprawdzone.
Na starej pompie Lucasa nawet zimny palił od strzała tylko pompa lała, na 1/3 obrotu przepustnicy nie reagował na gaz no i nie było boost pina...

Jakie jeszcze mogą być przyczyny ciężkiego palenia na zimnym?


Nie jestem mechanikiem a Samurai zmusza mnie abym był projektantem, blacharzem, lakiernikiem, oraz mechanikiem..

PS ciągle utykam na braku schematu elektrycznego do SJ419 1.9TD może ktoś z forumowiczów ma i ...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.