CZeść założyłem temat o swoim samcu i mam nadzieję że czas mi pozwoli aby ten temat rozwijać.
Zdjęcie poniżej przedstawia mój okaz 3 miesiące po kupnie.
Zaczynając od początku Założenie było kupić samca do 5k , ponieważ Jeep którego używam do dziś jest zbyt kosztowny w utrzymaniu .
Po 6 miesiącach znalazłem SJ413 30km od domu, po wstępnych oględzinach i negocjacji wyrwałem go za 4100 w tej cenie mam opony kopie sachary ,swap tylnych hamulców na tarczę, snorkel i gaźnik od Fiata 125. Blacha jak blacha w samcu do poprawek.
Po kupnie stwierdziłem że trzeba go poupalać i na bieżąco eliminować jego wady. Przy aucie wszystkie naprawy wykonuje sam jak czegoś nie wiem to forum i znajomi i do tej pory samiec nie stał u żadnego mechanika.
Pierwsze prace jakie wykonałem to zmiana wieszaków na +2", następnie polubisze +2". I wieczne regulowanie gaźnika(na które już nie mogłem patrzeć ) wjechać nim na gażniku pod stromy podjazd był niemożliwy przodem więc większość górek robiłem tyłem .Niektóre relacje są dostępne na FB -Mudsquad 4x4- (stowarzyszenie do którego należę).
Wtedy urodził się pomysł swap z Baleno. Ale na ten wątek jeszcze przyjdzie czas.
W międzyczasie zaliczyłem raduszczanka 4x4 oczywiście niedojechałem z względu na uszkodzoną pompę paliwa(a nie miałem na zapas) brak doświadczenia.
Po tym rajdzie stwierdziłem że jednak swap musi odbyć się wcześniej niż planowałem.
Nie będe tu opisywał całego swapu gdyż jest on dostępny w innych tematach. Pokrótce nadmienię przebieg prac.
[ Dodano: 2021-06-26, 15:33 ]
Po tych modyfikacjach zacząłem mocne testy i okazało się że z powodu zbyt wielu wklejek i problemy z tym aby ktoś z znajomych w miarę szybko po mnie przyjechał potrzebuję wyciągarkę. Padło na Escape EWX-QF 9500. Niestety z tych modyfikacji zgubiłem wszystkie zdjęcia nadmienię tylko że zastosowałem łopatki przy kierownicy do sterowania wyciągarką oraz trzy heble wewnętrzny , zewnętrzny oraz do sterowania wyciągarką.
Tak szybko mi czas płyną przy tych modyfikacjach że zrobił się rok 2020
Po tym rajdzie to wnioski zapadły takie że aby walczyć w wyczynie to
Przynajmniej jedna blokada 100%
Szerokie mosty
Zawias od Mazura leśniki
opony przynajmniej 31''
Zbieram części i będę motał dalej
Tak wiem z boolem nie trafiłem dlatego na samym końcu został usunięty z pochw i pomalowane zostały taką twardą farbą do statków nie pamiętam nazwy. Zobaczymy jak się sprawdzi do jesieni planuje już go poskładać więc się okaże.
_________________ jest Jeep XJ do turystyki
jest SJ 413 po prostu samiec budowany pod wyczyn +, i ciągłe modyfikacje
Dawno tu nie zaglądałem. Niestety brak czasu spowodowany życiem prywatnym i mocnymi zmianami w nim nie pozwalają mi obecnie na motanie samca. Projekt muszę zawiesić do lata.
ps. Farba do statków również nie zdała rezultatu. Nie mam puki co pojęcia czy je pomalować w domowych warunkach aby nie zeszło.
_________________ jest Jeep XJ do turystyki
jest SJ 413 po prostu samiec budowany pod wyczyn +, i ciągłe modyfikacje
Fajnie dzięki za podpowiedź. przy kolejnym remoncie mostu zastosuję.
[ Dodano: 2022-03-05, 22:19 ]
Trochę czasu upłynęło od ostatnich moich modyfikacji. Lecz że wybieram się na H5 do Dzikowca 12 marca musiałem zakasać rękawy. Modyfikacje jakie udało mi się ogarnąć w ciągu kilku ostatnich tygodni to
-swap na szerokie mosty
-tylna blokada HF ET208
- przełożenia mostów 5.125
- resor by Mazur +45kg plus odbje
- nowe ale używane amorki z WJ-ta
Oczywiście wszystkie nowe uszczelniacze krzyżaki i pewnie jeszcze kilka innych pierdółek.
Mam nadzieję że nic nie wybuchnie na pierwszych próbach w przyszłym tygodniu zważając na to że wszystko przy samcu ogarniam sam (od spawania po ustawianie dyfrów ).
Na chwilę obecną wiem że po tych modyfikacjach obecne opony wyglądają jak od malucha i trzeba będzie je wymienić .
ps. może polecacie jakieś ogumienie bo do simex jakoś nie mogę przekonać może mój błąd . No i ewentualnie jaki rozmiar tam bezpiecznie upchnąć, puki co półosie seria.
[ Dodano: 2022-04-21, 21:49 ]
Rajd na H5 w Dzikowcu przeszedł do historii.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02smEgKBCkjF2Yjg2KLBsi78M6kfWu9BnuYKsmYxrBjotVKimf17sta6PxqCaaw6aNl&id=2866247830052094&m_entstream_source=timeline&__tn__=-R
bardzo mi się podobało mimo mojej dziewiczej jazdy po takim terenie napewno tam wrócę ale z klatką bezpieczeństwa gdyż miałem tam ostrzeżenie z góry ...
Niestety bardzo mocno poobijałem samca i zapadła decyzja o nowej budzie i budowy nadwozia pod siebie. Kompletuje części( jakieś zdjęcia w krotce), buda już jest kabrio w stanie powiedział bym napewno lepsza niż moja była. Do tego klatka zewnętrzna i środek dedykowany dla.mnie i moje potrzeby. Zacznę pracę przy nim i postaram się rozwinąć swój wątek.
Mam jeszcze pytanko jak ktoś tu zajrzy. Jakiej średnicy macie rury klatek.Ja zastanawiam się nad 1.5 cala lub 2 cale z tym że liczę masę ale klatka ma mi uratować dupe przy ewentualnych kilku rolkach w dół.
[ Dodano: 2022-11-11, 00:32 ]
Zrobił się prawie koniec roku2022 za dużo niepoupalałem że względów rodzinnych ale, zapadła decyzja że wjeżdża zawias od Krzykka. (odsprzedam resory Mazura po dwóch rajdach). przy okazji zakupiłem bude którą również ogarniam do tego wjedzie klatka i za jakis czas jak znajde kasę 4.16. jak nazbieram zdjęć to coś dorzucę. A zapomniałem rownolegle mam zamiar budować nowego samca na codzień(ale to chyba będzie osobny temat aby nie mieszać).
_________________ jest Jeep XJ do turystyki
jest SJ 413 po prostu samiec budowany pod wyczyn +, i ciągłe modyfikacje
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum