Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
szybszy reduktor ??
majkel333 
świeżak


Dołączył: 04 Sie 2019
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-01-17, 10:23   szybszy reduktor ??

Witam :mrgreen:

Ma ktoś z Was pomysł z czego mogę włożyć reduktor do samuraia żeby uzyskać przełożenie szosowe 1:1 ?
Po swapie silnika na 1.9 TDI plus skrzynia z BMW auto jest za wolne i jazda po asfalcie to męka :-(

Widziałem że jimny po 2005 ma przełożenie szosowe 1:1 ale to już reduktor załączany elektronicznie - ten poprzedni na wajchę miał 1,32 czyli prawie jak oryginalny w samuraiu.

Nie mam pomysłu jakie auta miały jeszcze osobny reduktor, nie montowany na skrzyni
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2022-01-17, 23:24   

Większe koła albo przełożenia z samka diezlowego do mostów może...
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2022-01-18, 12:31   

Raczej ciężko będzie coś takiego znaleźć, zdecydowana większość terenówek ma/miała reduktory zespolone ze skrzynią.
W patrolach w160 z benzynowym motorem były takie na wałek i przełożenia miały odpowiednie, ale taki reduktor to biały kruk, a pozostałe partole miały reduktory zespolone.
Są jeszcze małe ciężarówki typu robur, gaz 63/66, tylko taki reduktor to nie jest żadna alternatywa do samuraia.
Zdaje się jeszcze gelenda 463 miała reduktor na wał (od 460 i 461 się nie nada), ale to też nie alternatywa, poza gabarytem dochodzi stały napęd na 4, centralny dyfer itp.
Też bym celował w dieslowskie przełożenia mostów.
 
     
majkel333 
świeżak


Dołączył: 04 Sie 2019
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-01-19, 13:50   

Dzięki za odpowiedzi :-)

Przełożenia z diesla też nie należą do najłatwiejszych do dostania... :-(
Wychodzi na to że jedyną sensowną opcją będzie zrobienie przełożeń reduktora na zamówienie
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2022-01-19, 14:27   

a jakie dokładnie masz teraz przełożenie w mostach -> wydaje mi się że w benzynowych samkach były dwa 3,7 i 3,9, jak masz te 3,9 to te 3,7 delikatnie by też przyspieszyły auto...
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2022-01-19, 23:12   

Załóż większe koła.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
majkel333 
świeżak


Dołączył: 04 Sie 2019
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-01-20, 10:47   

W mostach mam 3,7

Większe koła będę zakładał (aktualnie jest 29 cali) ale dopiero w przyszłym miesiącu jak przerobimy zawieszenie na sprężynę - teraz mam resory 2 calowe od mazura + 2 calowe wieszaki i po swapie resory się wyprostowały :mrgreen: O prowadzeniu nie wspomnę.

Po wsadzeniu sprężyny oczywiście wsadzę większe koła, ale z rozmiarem też nie mogę przesadzić bo mam zrobioną mapę na 140 km, więc przy dużo większych kołach mosty odmówią współpracy :-P
Druga sprawa że liczyłem sobie i zmiana z 29 na 33 cale spowoduje spadek o jakieś 400 RPM przy 90 km/h. Zawsze coś ale dupy nie urywa :mrgreen:
Zmiana przełożenia w reduktorze z fabrycznego 1,41 na 1,0 dała by spadek o 1000 RPM przy 90 km/h więc jest różnica
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2022-01-20, 12:51   

Były chyba przełożenia mostów 3,4 w nowszych samuraiach czy jimny :roll:
Pytanie zasadnicze - po co taki wolnoobrotowy układ napędowy do auta na asfalt?
 
     
majkel333 
świeżak


Dołączył: 04 Sie 2019
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-01-20, 13:27   

Auta używam głównie w ciężkim terenie ale czasem trafiają się dojazdy asfaltem po 100 km w jedną stronę i aktualnie nie da się jechać prędkością przelotową 90 km/h - powyżej 75 robi się tak głośno że nie idzie wytrzymać, nie wspominając już o tym, że przy tych przełożeniach i mocy nawet w ciężkim terenie rzadko kiedy zapinam reduktor
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2022-01-22, 11:19   

Kolego ja mam 1.9 TDI i skrzynie z samuraja, reduktor 4.16. Prawda jest taka, że do 90 można jeździć pewnie. Czy będzie głośno? Owszem... Ale chyba nie spodziewałeś się komfortu z passata? Później to już proszenie się o kłopoty. Jak założysz sprężynę, opony 32-33 cale przy 142KM auto staje się trudniejsze do opanowania. Jak chcesz latać samurajem powyżej 100km/h to lepiej zmien auto bo pot Alicja modyfikacjach się zabijesz.
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.