Ma ktoś z Was pomysł z czego mogę włożyć reduktor do samuraia żeby uzyskać przełożenie szosowe 1:1 ?
Po swapie silnika na 1.9 TDI plus skrzynia z BMW auto jest za wolne i jazda po asfalcie to męka
Widziałem że jimny po 2005 ma przełożenie szosowe 1:1 ale to już reduktor załączany elektronicznie - ten poprzedni na wajchę miał 1,32 czyli prawie jak oryginalny w samuraiu.
Nie mam pomysłu jakie auta miały jeszcze osobny reduktor, nie montowany na skrzyni
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2022-01-18, 12:31
Raczej ciężko będzie coś takiego znaleźć, zdecydowana większość terenówek ma/miała reduktory zespolone ze skrzynią.
W patrolach w160 z benzynowym motorem były takie na wałek i przełożenia miały odpowiednie, ale taki reduktor to biały kruk, a pozostałe partole miały reduktory zespolone.
Są jeszcze małe ciężarówki typu robur, gaz 63/66, tylko taki reduktor to nie jest żadna alternatywa do samuraia.
Zdaje się jeszcze gelenda 463 miała reduktor na wał (od 460 i 461 się nie nada), ale to też nie alternatywa, poza gabarytem dochodzi stały napęd na 4, centralny dyfer itp.
Też bym celował w dieslowskie przełożenia mostów.
Przełożenia z diesla też nie należą do najłatwiejszych do dostania...
Wychodzi na to że jedyną sensowną opcją będzie zrobienie przełożeń reduktora na zamówienie
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2022-01-19, 14:27
a jakie dokładnie masz teraz przełożenie w mostach -> wydaje mi się że w benzynowych samkach były dwa 3,7 i 3,9, jak masz te 3,9 to te 3,7 delikatnie by też przyspieszyły auto...
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Większe koła będę zakładał (aktualnie jest 29 cali) ale dopiero w przyszłym miesiącu jak przerobimy zawieszenie na sprężynę - teraz mam resory 2 calowe od mazura + 2 calowe wieszaki i po swapie resory się wyprostowały O prowadzeniu nie wspomnę.
Po wsadzeniu sprężyny oczywiście wsadzę większe koła, ale z rozmiarem też nie mogę przesadzić bo mam zrobioną mapę na 140 km, więc przy dużo większych kołach mosty odmówią współpracy
Druga sprawa że liczyłem sobie i zmiana z 29 na 33 cale spowoduje spadek o jakieś 400 RPM przy 90 km/h. Zawsze coś ale dupy nie urywa
Zmiana przełożenia w reduktorze z fabrycznego 1,41 na 1,0 dała by spadek o 1000 RPM przy 90 km/h więc jest różnica
Auta używam głównie w ciężkim terenie ale czasem trafiają się dojazdy asfaltem po 100 km w jedną stronę i aktualnie nie da się jechać prędkością przelotową 90 km/h - powyżej 75 robi się tak głośno że nie idzie wytrzymać, nie wspominając już o tym, że przy tych przełożeniach i mocy nawet w ciężkim terenie rzadko kiedy zapinam reduktor
Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2019 Posty: 267 Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2022-01-22, 11:19
Kolego ja mam 1.9 TDI i skrzynie z samuraja, reduktor 4.16. Prawda jest taka, że do 90 można jeździć pewnie. Czy będzie głośno? Owszem... Ale chyba nie spodziewałeś się komfortu z passata? Później to już proszenie się o kłopoty. Jak założysz sprężynę, opony 32-33 cale przy 142KM auto staje się trudniejsze do opanowania. Jak chcesz latać samurajem powyżej 100km/h to lepiej zmien auto bo pot Alicja modyfikacjach się zabijesz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum