Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
montaż ćwiartki
beny 
rozgadany



Wiek: 42
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Pewel Mała
Wysłany: 2011-12-30, 07:55   montaż ćwiartki

witam oglądam zdjęcia z postepów waszych prac i jest tam pare bud bez przednich ćwiartek i tu jest pytanie czy ciężko wymienić ćwiartke trzeba spawać czy może jest skręcana do budy i do ramy bo mój przód wymaga remontu bo ruda zadomowiła się
_________________
1992r. 1.3wtrysk, x-shock Dakar,reduktor 4.16, malatesta kajman 31", DW Maverick 12000
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2011-12-30, 10:07   

Jeśli chodzi ci o ten element http://www.czesci.autotra...482-100185.html
to jest on przykręcany ...no chyba że ktoś postanowił łatać dziury powstające na połączeniu budy z nadkolem bez rozbierania tych elementów. Wtedy jest to trwale połączone przy pomocy kawałka blachy :-D
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
beny 
rozgadany



Wiek: 42
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Pewel Mała
Wysłany: 2011-12-30, 10:30   

ciekawi mnie jak na tym zdjeciu czy cos cieli czy tylko jest odkrecone bo mozna kupić ćwiartke z nadkolem i to by mi pasowało wymienić

[ Dodano: 2011-12-30, 10:33 ]
u mnie mam pognite błotniki pod listwami poszerzającymi i ruda zaatakowała nadkole i myślałem nad całymi ćwiartkami komplet z pasem przednim u nas gość puszcza po 350 zł w dobrym stanie

112.jpg
Plik ściągnięto 736 raz(y) 161,97 KB

_________________
1992r. 1.3wtrysk, x-shock Dakar,reduktor 4.16, malatesta kajman 31", DW Maverick 12000
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2011-12-30, 10:41   

Hehe akuratnie wczoraj to to odrkęcałem :mrgreen: , nawet chyba będę miał gdzieś foteczki (wrzuce później jak znajdę)
Będę ci pisał na co poodkręcać na stronę:
-jedna śruba po otwarciu drzwi
-cztery śruby w nadkolu + jedna śruba na krzyżak
-dwie śruby widoczne po podniesieniu maski

Z tego co pamiętam to wszystko :mrgreen:

Około 30 minut roboty, nie licząc w tym walki z śrubami na krzyżaki :mrgreen:

_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
Ostatnio zmieniony przez tytus 2011-12-30, 10:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2011-12-30, 10:43   

Cały przód jest odkręcany, błotnik i nadkole to jedna, duża część, przez to nówki mają nieciekawą cenę.
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2011-12-30, 14:37   

tytus napisał/a:
Będę ci pisał na co poodkręcać na stronę:
-jedna śruba po otwarciu drzwi
-cztery śruby w nadkolu + jedna śruba na krzyżak
-dwie śruby widoczne po podniesieniu maski

- śruba łącząca z ramą (obok lampy)
- kilka śrub (dokładnie nie pamiętam) łączących błotnik z pasem przednim (tą 'kratownicą' przed chłodnicą)
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
egon 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 503
Skąd: 4x4 wyspa wolin
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-30, 14:42   

i jeszcze drzwi odkręcić należy
_________________
Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
 
     
beny 
rozgadany



Wiek: 42
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Pewel Mała
Wysłany: 2011-12-31, 17:27   

prace zaczęte niewiem czy uda sie wspawać wstawki do starych czy trzeba bedzie kupić używane i zamontować naszczęście nadkola nie są zgnite. ruda konkretnie się zadomowiła. jak sie demontuje tylnie poszerzenia bo tam rudej niema a niechce tam wpaść z łomem jak to zrobiłem z przodem

DSC_0507.jpg
Plik ściągnięto 593 raz(y) 158,96 KB

DSC_0506.jpg
Plik ściągnięto 600 raz(y) 170,2 KB

DSC_0505.jpg
Plik ściągnięto 598 raz(y) 156,88 KB

_________________
1992r. 1.3wtrysk, x-shock Dakar,reduktor 4.16, malatesta kajman 31", DW Maverick 12000
 
     
Darek:] 
nowicjusz


Wiek: 31
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 26
Skąd: Ludźmierz
Wysłany: 2011-12-31, 17:42   

myślałem że mój to ruina... ale dużo brakuje do Ciebie:D
_________________
w trakcie remontu;]
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2011-12-31, 18:21   

w pyte :mrgreen:
tył tak samo jak przód robisz, wszystko jest na śrubach i tyle ;-)
Zostały mi poszerzenia, za flaszkę mogę oddać ;-)
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
beny 
rozgadany



Wiek: 42
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Pewel Mała
Wysłany: 2012-01-01, 12:10   

nie chce poszerzeń chce dospawać ze 4cm rant do nadkoli i pas transmisyjny przykręcić. ostatnio jak brałem od takiego gościa obok mnie pałąk z rurki to miał cały przód 2xćwiartka + pas przedni i mówił ze sprzedaje takie zestawy za ok 350 w bdb stanie oczywiście i niewiem czy reanimować ta co zostało z mojego czy lepiej zrobić przeszczep co byście doradzili???

[ Dodano: 2012-01-01, 14:05 ]
kurcze zaczynają się jak zwykle pierwsze problemy za cholerę nie chcą puścić śruby od drzwi macie jakieś sposoby na nie??
_________________
1992r. 1.3wtrysk, x-shock Dakar,reduktor 4.16, malatesta kajman 31", DW Maverick 12000
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-01-01, 14:29   

beny dobry zestaw kluczy z bitem dopasowanym bitem na dużej grzechotce i powinny puścić, jak próbujesz to odkręcić śrubokrętem to nie ma szans... co do nadkoli kup arkusz blachy wytnij to co zjedzone z tego błotnika, z arkusza dopasuj i zrób w arkuszu wycięcie na kształt nadkoli dospawaj i po sprawie, jak już robisz to rozkręcaj wszytko co się da bo ruda siedzi wszędzie, mi ręce opadły jak rozebrałem samochód :mrgreen: ruda była nawet pod tymi matami co są przyklejone pod nogami...
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
beny 
rozgadany



Wiek: 42
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Pewel Mała
Wysłany: 2012-01-01, 15:03   

właśnie próbowałem dużym bitem na grzechotce od giedorów dużej oczywiście i ani drgnie i po chwili skruszył sie bit a zestaw za ponad 200 zł masakra
_________________
1992r. 1.3wtrysk, x-shock Dakar,reduktor 4.16, malatesta kajman 31", DW Maverick 12000
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-01-01, 15:12   

No to tylko grzanie Ci zostało i młotkiem w łeb przywalić Musi puścić.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2012-01-01, 17:49   

Potrenuj jeszcze spawanie precyzyjne tzn. przyspawywanie dobrej śruby do takiej która niewedzieć czemu ;-) się ukręciła, lub z innej przyczyny stała się nieodkręcalna. Blacharz u którego robiłem swoje autko wielokrotnie uratował mnie w ten sposób przed wpadnięciem w nerwicę :-)
Nie wiem jak to robił ale rozpracował w ten sposób nawet przypadki wyglądające beznadziejnie.
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2012-01-01, 19:31   

ja młotkiem w przecinak w kant śruby biłem i wszystkie puściły
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-01-02, 11:21   

tytus napisał/a:
ja młotkiem w przecinak w kant śruby biłem i wszystkie puściły


Robiłem tak samo, dobra metoda.
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2012-01-02, 22:01   

Tanto napisał/a:
Potrenuj jeszcze spawanie precyzyjne tzn. przyspawywanie dobrej śruby do takiej która niewedzieć czemu ;-) się ukręciła, lub z innej przyczyny stała się nieodkręcalna. Blacharz u którego robiłem swoje autko wielokrotnie uratował mnie w ten sposób przed wpadnięciem w nerwicę :-)
Nie wiem jak to robił ale rozpracował w ten sposób nawet przypadki wyglądające beznadziejnie.


dokładnie... zawsze tak robię zaoszczędzam sobie pracy i nerwów ......później zakładasz nówki na klucz 13 lub torxa ( utwardzone )
 
     
beny 
rozgadany



Wiek: 42
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Pewel Mała
Wysłany: 2012-01-03, 22:46   

a jaką doradzacie blache 1mm czy 2mm?
_________________
1992r. 1.3wtrysk, x-shock Dakar,reduktor 4.16, malatesta kajman 31", DW Maverick 12000
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-01-04, 12:15   

1mm w zupełności starczy, ja robiłem nawet z 0.8mm no chyba, że podłoga to 1,2mm, 2mm bez sensu nie budujesz czołgu.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.