Jak się zabrać do remontu silnika , od czego zacząć jakie koszty ??
proszę o odpowiedzi
najpierw sprawdz jaki masz silnik żebyś dobre części kupił
a później określ co chcesz naprawić i czy warto ?
bo może warto kupić drugi silnik / a taki mam do sprzedania 1.0 F10A / a nie remontować swój
prosty remont to :
głowica do sprawdzenia i nowe uszczelniacze , prowadnice + docieranie zaworów
komplet uszczelek ok 200pln
dół jesli nie gubi ciśnienia oleju to pierścienie i nowa uszczelka pod misę olejową ok 200 pln
jesli gubi lub nie ma ciśnienia to wał do szlifu + nowe panewki ?
a jesli chcesz to zrobić uczciwie to koszt będą ogromne ...
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2010 Posty: 23 Skąd: village
Wysłany: 2010-11-11, 21:23
tak jak koledzy mówią, najpierw określ czy warto go robić.
według mnie jeśli tylko wymiana pierścieni tokowych na nominał plus profilaktycznie tylko panewek korbowodowych
(bez wyciągania wału) + głowica, uszczelniacze+ dotarcie zaworów to może i warto.
ale jeśli jest wal do roboty czy wymiany to szukaj drugiego silnika, taniej wyjdzie.
zależy też jakim dysponujesz warsztatem, czy w/w przeze mnie czynności dasz radę sam wykonać (ew. z pomocą kolegi)
Silnik założony , lecz jestem trochę rozczarowany spodziewałem się większego powera ... I jeszcze powiedzcie mi takaż ze jak kopci trochę niebieskim dymkiem tzn. że są popękane pierścienie ?
Odświeżam temat, prawdopodobnie poleciała mi panewka, i rozważam teraz co robić remont dołu czy kupić silnik, jestem świadomy że remont będzie droższy, niż kupno używki. Ale kupno używki to loteria, dobry remont to prawie jak nowy. Co wy byście zrobili?
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Nie chce robić swap-a, ja wole zmienić przełożenia. Swap może kiedyś, bo to ingerencja w elektrykę, i więcej roboty, a ja chce się nacieszyć na razie jazdą. Z czasem jak zacznę motać coraz bardziej to pomyśle nad swapem.
Poza tym moc w samcu jest wystarczająca, tylko źle ze stopniowane są przełożenia, i raczej będę robił albo reduktor na 4,16 albo mosty.
[ Dodano: 2012-02-17, 13:09 ]
Sprawa się wyjaśniła, to nie panewka tylko pęknięty tłok, na szczęście innych uszkodzeń niema gładzie nie tknięte więc tylko wymiana tłoka z korbowodem, pierścieni i Samiec będzie jak nowy.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum